Je poslední den před "Odpovědí na otázku života, vesmíru a vůbec" (viz
Stopařův průvodce po galaxii) píše se 9. 10. 2010, sobota 7:30 ráno. V neděli bude 10. října, binárně zapsáno 101010 = (42)
10.
polární počasí
Země je potažena tenkou třpytící se vrstvou ledu, celý tábor je pohlcen do přízemní světlem polopropustné mlhy. Několik kroků směrem k slunci se rozpíná ledová sedlina. Máte dojem, že jste se vzbudili na stanici polární.
Jenže ledová sedlina je nám všem už dávno známý rybník Čecháč, tenká vrstva ledu je jinovatka vzniklá především proto, že předešlý večer bylo jasno jak už dlouho nebylo a ranní slunce vycházejíce kolem ostrůvku v poli nádherně vykresluje úžasnou ranní scenérii.
prof. Luxol + doc. Krůtová nadšení studenti
Po nezbytné snídani se početná skupina zvědavců a vědních nadšenců hromadí v rozlehlých kruhových prostorech přednáškové síně, profesor Luxol netrpělivě přešlapává na místě a nervózně pohlíží do věčně otvírajících se dveří. Se stále nově príchozími mu pomalu dochází trpělivost. Na poslední tři pohledné dívčiny dokonce zvýší hlas.
zájemci o cestování časem
Už jsou tu všichni, může začít, snad už nikdo nepřijde. Chce se chopit mikrofonu, ale údržba ho i spolu s přednášejícím pultem zapomněla připravit. Profesor čeká na stolek, dopíjí čerstvou kávu. Posluchači zatím nechápou, co se děje. Stolek už přichází, naštěstí je dostatečně flexibilní, takže profesorovi vyhovuje. Tak tedy: "Ehm".
Začíná přednáška o úžasném vynálezu, který boří všechny konvence a zábrany. O stroji času. Posluchači koukají na profesora jak telata na nová vrata, nevědí, co na technické detaily říct. Navíc po chvíli přijde skvělá nabídka - vyzkoušet si stroj na vlastní kůži!
Stroj času funguje pouze ve směru do minulosti a jen po určitý časový úsek. Dobrodružné povahy jistě ocení, že předem není vůbec jisté, do které ze čtyř hlavních historických etap (pravěk, starověk, středověk a novověk) je stroj zaveze. Když k tomu přidáme elegantní čeveno-černě kostkovaný design a úžasnou cenu 50 zlatých za pronájem, nezbývá nic lepšího, než se vydat na cestu časem.
elegantní stroj času
Jenže se setkáváme se aktuálním trendem - posluchači nemají dost peněz a nezbývá, než si peníze vydělat během cestování časem. A příležitosti k výdělku je víc než dost a to v každé době.
jazykolam pečení prasete rádio Pošpo
V pravěku se naučili ovládat oheň, poznávat, které rostliny jsou jedlé, jak ulovit mamuta, uplést tu nejlepší rohož do obydlí, poznávat čas bez hodinek, sbírat brambory co nejrychleji, drtit ořechy, poznávat rytmy, sbírat jídlo ze stromů, překonat nástrahy pralesa i šetřit vodou.
Ve starověku poznali jak se tehdy šifrovalo, jak se stavělo, jaké se používalo písmo, zahráli si pravé starověké divadlo, lámali si hlavu s logickými rébusy, pochopili sílu hvězd, zarybařili si, pochopili základy starověké matematiky a medicíny a vyzkoušeli svůj postřeh.
Ve středověku stříleli z luku, získali základy mořeplavectví, proplétali hlavolamy, malovaly středověké portréty, dostali se do bitvy, popili medovinu, zahráli si pravé středověké kroužky, procvičili různé části mozku, zjistili jak je těžké být grilovaným prasetem a jak je těžké zavázat si tkaničky kleštemi.
V novověku poznali sílu střelného prachu, potkali pana Kolumba, pronikli do binární soustavy počítačů, signalizovali na dálku, seznámili se s panem Setonem, cestovali po celé ČR, zjistili, jak je v současné době nepostradatelná žárovka a ozubené kolo, pocítili sílu peněz, zastříleli si lakroskou a zazpívali si v renomovaném rádiu PošPo.
instrukce v týmech zbloudilá časová smyčka skládání stroje času
Asi po čtyřech hodinách nepřetržitelného cestování časem asi padesáti nadšenců se stane věc, se kterou profesor Luxol nepočítal - opotřebení. Stroj se rozsypal. Asi dvě hodiny profesor spolu s docentkou Krůtovou přemýšleli, jak stroj dát dohromady. Ale jelikož vývoj stroje nebyl otázkou hodin, nepodařilo se jim to. Řekli si - víc hlav, víc ví a přestože neměli valné mínění o znalostech poluchačů, požádali všechny, zdali by se o složení stroje nepokusili. Všem zrušili dluh padesáti zlatých a naopak vypsali odměnu 6 zlatých každému z toho týmu, kterému se podaří najít všech 28 důležitých součástek ztracených v časoprostoru a poskládá je do strukturované sítě 4 x 7 polí tak, aby na sebe jednotlivé části pasovaly.
Při hledání částí zavazely časové smyčky P, které způsobily i četné ztráty na životech..
Když už to vypadalo, že žádný tým nebude schopen stroj znovu poskládat, od poradní skály zazněly nadšené výkřiky: "Máme to! Máme to!" A opravdu. Stroj času byl zpět. Samou radostí prof. Luxol připsal každému z úspěšného výzkumného týmů na účet 6 zlatých.
taškařice pod vedením Stopařů
Dál se pak k všeobecnému veselí hrály roztomilé taškařice pod vedením Stopařů z Wallowy.
odměny za získané peníze
Večer, po nezbytném sčítání a za začínájícího mrazu, se všichni opět sešli v konferenční místosti, aby se dozvěděli, jak to všechno dopadlo.
A dopadlo to výborně - né, že ne.
V kategorii A1 (věk do 8 let) si nejlépe vedli tito:
|
jméno |
kmen |
1. |
Jonáš |
Strážci údolí |
2. |
Anička |
Strážci údolí |
3. |
Hvězdice |
Bobrů |
4. |
Jirka |
Ťapáč |
5. |
Míša V. |
Jestřábi |
V kategorii A2 (9 - 10 let):
|
jméno |
kmen |
1. |
Tomáš Jílek |
Strážci údolí |
2. |
Natty |
Ťapáč |
3. |
Muška |
Bobrů |
4. |
Bára |
Ťapáč |
5. |
Piškot |
Ťapáč |
V kategorii B (11 - 12 let):
|
jméno |
kmen |
1. |
Andy |
Ťapáč |
2. |
Zip |
Strážci údolí |
3. |
Tany |
Wallowa |
4. |
Hanka |
Strážci údolí |
5. |
Terka |
Strážci údolí |
V kategorii C+D (13 - 15 let)
|
jméno |
kmen |
1. |
Bedla |
Bobrů |
2. |
Honza |
Strážci údolí |
3. |
Todi |
Ťapáč |
4. |
Tringa |
Wallowa |
5. |
Jinx |
Wallowa |
P.S. Prof. Luxol společně s doc. Krůtovou děkují za návštěvu úvodní přednášky, za testování stroje času i za jeho opravu a těší se na další společný počin.
Jan Klement - Čiko
Doposud nebyl zaznamenán žádný komentář.