Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Hlavní stránka » Základny » Kosí potok
logo

Tábořiště na Kosím potoce

Několik krásných luk pohromadě, které patří Lize lesní moudrosti, se rozléhá podél Kosího potoka východně od Plané, nedaleko Mariánských Lázní.

Na loukách probíhají táboření během roku a také dřevní brigády. Největší akcí zde ale bývá letní společné táboření. Během léta se na tábořišti vystřídá kolem tří set táborníků. Setkávají se zde členové z různých kmenů, rodů, stráže a také noví lidé, kteří Ligu teprve poznávají.

Hodinu chůze proti proudu Kosího potoka se nacházejí Michalovy Hory. A v nich, pro nás důležitá, Fara, jedna z ligových základen.

Popis cesty

Tábořiště se nachází v místě červené tečky na mapě (viz níž). Autem lze zajet po dohodě za závoru, ta je na té straně Kosího potoka, kde vede zelená turistická značka. Pouze však k vyložení věcí. Následně je nutno auto přeparkovat na druhý břeh na níže popsané místo.

Popiska pro parkování

Parkuje se na druhém břehu Kosího potoka, než vede zelená turistická značka. Při příjezdu od Plané padá silnice serpentýnami dolů do údolí Kosího potoka. Pod kopcem odbočte vlevo (nepřejet přes most), přejeďte točnu pro lesní stroje, pokračujte rovně ke kapličce cca 100 m. Štěrková cesta stoupá do kopce - po ní ne! Travnatá cesta vede stále rovně, mírně z kopce po 50 metrech se parkuje na kraji travnaté cesty. Pozor tato příjezdová cesta bývá často bahnitá, ale pro běžné osobní automobily průjezdná. Majitelé starších typů vozů, které nemají úplně těsné vany motorů prosím o umístění "pekáče styl autobazar" pod motor.