Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 226

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 5.00
Pravidla:
1. postrkování míče (balónku) hlavou mezi brankami 2. slalom poslepu 3. běh v pytlích 4. závody ve skocích po jedné noze 5. běh dvojic s míčem mezi sebou 6. běh s kotlíkem vody na hlavě 7. běh trojic - jeden se nese 8. závody rodů na koních 9. štafetový závod - přinést a odnést věc od mety k metě 10. závod pětičlenných housenek ( pětice utvoří tělesný řetěz ) 11. za sladkým cílem ( deset slepých na jeden dort současně ) 12. souboj slepých v kruhu ( dva se tlučou novinovými rolemi ) 13. běh s vajíčkem nebo pimpongovým míčkem na lžíci 14. lovení (zakousnutí se) jablek v lavoru s vodou 15. hledání bonbonů střídavě ve vodě a v mouce ( pouze ústy ) 16. prolézání žebříkem 17. hokejový slalom ( místo hokejky koště ) 18. pomocí lžíce poslepu naplnit hrneček vodou z vědra 19. závody trakařů 20. běh po čtyřech po zadu 21. závody v běhu v potápěčských ploutvích 22. po čtyřech s umyvadlem na zádech 23. závod v rozvázaných botách pro tkaničky 24. skok do dálky s kufrem nebo batohem 25. foukaní balónku na určenou vzdálenost 26. běh v botách od novin 27. běh trojnož ( dvojice mají svázané vnitřní nohy ) 28. hod míčem obouruč 29. plazení po zádech 30. štafetové svlékání a oblékání svetru nebo kabátu 31. vrh holínkou do dálky 32. sběr lahví poslepu 33. běhy se švihadlem 34. pinkat pálkou pimpongový míček a přitom přelést štafle 35. uzvednout co nejvíc papírových krabic 36. závody na chůdách 37. házení míčkem na rozhoupanou plechovku 38. papírovým zvířátkům poslepu přilepit oči, zuby, rohy … 39. štafeta s deštníkem 40. korunová štafeta ( předávat si korunu pouze hřbetem ruky ) 41. skládání sirek na hrdlo láhve až komu to spadne 42. hod listem papíru A4 do dálky 43. skládání sirek do krabičky pouze jednou rukou (a pak tou druhou) 44. vyfukování pusou prázdné krabičky sirek do dálky (s rukama za zády) 45. předávání obalu krabičky od sirek z nosu na nos (bez pomocí rukou)

Pomůcky:
dle výběru

Legenda:
žertovné disciplíny jsou určeny pro zpestření nálady jak na táboře či na kmenových schůzkách

odpočinkovájinéměstomístnostpříroda
4 - -
4 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 5.00
Pravidla:
První hráč řekne první slovo (vykopává), druhý hráč v duchu vymyslí slovo začínající na poslední dvě písmena slova , které první hráč vykopl. Toto slovo smí ostatním pouze popsat bez použití slovního základu. Další hráč slovo v duchu dekóduje a vymyslí slovo začínající na jeho poslední dvě písmena. Toto slovo nahlas všem popíše stejně jako druhý hráč. Pokud je možné si vyložit popis slova různými způsoby (např. kytka, květina) má si hráč, který je na řadě v duchu vybrat možnou variantu slova. Pokud hráč nemůže vymyslet slovo, může: a) blafovat - vymyslet si cokoliv (typycky "ženské/mužské jméno") b) vrací kolo předcházejícímu hráči - ten pokud: 1) zná nějaké slovo na poslední dvě písmenka, která poslal dalšímu hráči, vyhrál. Hráč, který slovo nevěděl, prohrál a může buď vypadnout z kola nebo zahájí novou hru vykopáváním (záleží na dohodě). 2) nezná slovo, protože blafoval. Pak vypadává blafující (nebo vykopává).

Pomůcky:
-

Legenda:
Jedná se o jinou variantu hry slovní kopaná

logickána rozvojjinéměstomístnostna cestáchpříroda
10 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 5.00
Pravidla:
Hraje se po setmění nejlépe v lese. Podle počtu hráčů se vybere jedna nebo několik „bludiček“. Ta se jde před začátkem hry schovat do lesa. V předem dohodnutých intervalech (asi 1–2 minuty) potom rozsvěcuje na určitou chvilku (asi 3 vteřiny) baterku. Ostatní hráči mají za úkol chodit po lese, a podle blikání světla bludičku najít a chytit. Bludička samozřejmě různě mění místo svého výskytu, schovává se a běhá. Hra končí buď chycením bludičky, nebo uplynutím předem stanoveného časového limitu hry.

Pomůcky:
Baterka pro každou bludičku

Legenda:
-

akčnípříroda
10 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
v noci
bobrů: 5.00
Pravidla:
Hráč medvěd jde za dveře místnosti. Ostatní hráči v místnosti zůstanou a schovají se. Pak vejde medvěd do místnosti, kde je buď tma, nebo má medvěd zavázané oči. Medvěd se snaží najít a chytit co nejvíce hráčů, kteří se mohou i pohybovat nebo medvěda jinak mást. Koho medvěd chytí jako posledního, je medvědem v dalším kole.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovámístnost
6 - -
5 - 15
nelze říct
kdykoli
bobrů: 5.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí do 2-4 družstev o stejném počtu hráčů. V každém družstvu by měli být hráči podobně barevně označení, aby bylo na první pohled patrné, kdo s kým soutěží. Vedoucí na louce nebo hřišti vyznačí provazem nebo křídou kruh poloměru asi 3 m. Hráči představují figurky hry Člověče, nezlob se!, proto se družstva rozmístí proti sobě po kruhu, jako do domečku na herním plánu stolní hry. Uprostřed kruhu se postaví vedoucí, který hází postupně po kruhu každému družstvu kostkou a číslo, které mu padne, řekne nahlas družstvu, které je na řadě (pro jistotu může ještě ukazovat rukou k domečku družstvu, aby nebyla pochybnost o tom, které družstvo je na řadě a pro které hod platí). Číslo, které družstvu padne, znamená počet kol, které musí hráč družstva, který je právě na řadě, oběhnout, než může skončit v domečku. Pokud ale padne jednička nebo šestka, znamená to, že z družstva toto kolo nikdo nesmí vyběhnout. Po kruhu může v jednu chvíli běžet více hráčů z různých družstev. Pokud hráč doběhne hráče jiného družstva a dotkne se ho, doběhnutý hráč je „vyhozen“ a vrací se do domečku, aby mohl být později znovu nasazen. Vítězí to družstvo, které dostane všechny své figurky do domečku, tj. všichni oběhnou požadovaný počet kol, aniž by byli vyhozeni. Možná je i obměna, kdy kostku dostane každé družstvo a počet kol si hází hráč, který je na řadě sám. Potom musí ale čísla hlásit nahlas, aby další družstvo po kruhu vědělo, že je na řadě a může házet.

Pomůcky:
provaz nebo křída na vyznačení hracího pole, jedna kostka (nebo podle počtu družstev)

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
6 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 5.00
Pravidla:
Hráči by měli mít všichni obuv na zavazování na tkaničky. Hráči se vyzují a všechny boty dají na jednu hromadu, kde je vedoucí promíchá. Hra začíná na startovní čáře, vzdálené asi 20 metrů od hromady. Na smluvený signál vyběhnou hráči hledat své boty. Jejich úkolem je najít svou obuv, obout se (i tkaničky musí zavázat) a postavit zpět na startovní čáru. Hráči při hledání bot v hromadě mohou nepotřebné boty odhazovat stranou. Vítězí první obutý hráč. Možná obměna: boty se neshromáždí na hromadu, ale jednotlivě se pohází do křoví, ke stromům, roztrousí se podél cesty, po louce, apod. Hráči je tak musí před obutím najít.

Pomůcky:
všichni hráči obuv na zavazování na tkaničky

Legenda:
-

odpočinkovápohybováměstona cestáchpříroda
8 - -
10 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 5.00
Pravidla:
Vedoucí dá hráčům večer, asi tak dvě hodiny před setměním, hráčům za úkol se ve dvojicích vzájemně umělecky nebo indiánsky pomalovat v obličeji. Jde o to, aby obličej byl z větší části pomalovaný. Potom si od hráčů vyžádá pod nějakou záminkou doklady totožnosti. Nakonec všem hráčům zaváže oči, naloží je do auta a rozveze po okolí do vzdálenosti od 15 do 30 km za tábor (záleží na věku a schopnostech hráčů). Hráči si s sebou nic neberou. Po jednom až dvojicích (záleží na věku a schopnostech hráčů) je vedoucí vysazuje a odvádí kousek od auta. Tam jim odváže oči, předá doklady totožnosti, mapu a buzolu a zapečetěnou obálku poslední záchrany s bankovkou a mincemi (na nouzovou dopravu do tábora, příp. telefon, apod.). Jediné, co hráči řekne je, že se musí do sedmi hodin ráno vrátit do tábora (podle vzdálenosti od tábora i později, např. do jedenácti hodin dopoledne). Když vedoucí rozveze všechny hráče, čeká v táboře, až se mu všichni rozvezení vrátí. Hráči po vysazení nevědí, kde jsou, musí se dostat k nějakému výraznému bodu, najít se na mapě a vydat se podle ní do tábora. Nemohou se příliš ptát na cestu, protože je noc a navíc jsou pomalovaní.

Pomůcky:
auto, barvy na obličej, šátek pro každého hráče, mapy a buzoly, zapečetěné obálky poslední záchrany s bankovkou a mincemi (na nouzovou dopravu do tábora, příp. na telefon, apod.)

Legenda:
-

akčnílogickána rozvojna znalostipohybovápoznávacípříroda
14 - -
4 - -
> 1 hodina (dlouhá)
v noci
bobrů: 5.00
Pravidla:
Hra se hraje většinou na výletě při pochodu. Vedoucí nahodile a nečekaně zavolá jedno z domluvených hesel a hráči se podle hesla musí zachovat. Hesla: Bomba! Hráči si co nejrychleji lehnou na zem, aby se uchránili před explozí bomby. Povodeň! Hráči musí co nejrychleji vyhledat nějaké vyvýšené místo, aby je povodeň neodnesla. Mrtvo! Nikdo se nesmí pohnout. Brouci! Všichni si lehnou na záda a začnou hýbat rukama a nohama jako brouci.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehpohybováměstona cestáchpříroda
5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 5.00
Pravidla:
Z přítomných lidí se vyberou dvě dvojice. Jeden z dvojic odejde za dveře a zaváže si oči. Mezitím vedoucí zůstalým z dvojice připne na oblečení nebo tělo (vlasy, uši, prsty, apod.) předem stanovený stejný počet kolíčků (na prádlo). Hráč se zavázanýma očima má za úkol co nejrychleji najít všechny kolíčky. Okolíčkovaný hráč mu ale nesmí nijak pomáhat ani radit. Vítězí ta dvojice, jejíž hráč se zavázanýma očima rychleji najde a sundá všechny kolíčky ze spoluhráče.

Pomůcky:
prádelní kolíčky

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 5.00
Pravidla:
Hráči se postaví po dvojicích nebo trojicích na startovní čáru ke kolíku zatlučenému v zemi (asi 20 cm nad zemí). Na smluvený signál se kolíku chytí rukou a začnou rotovat kolem něj – musí se dokola otočit sedmkrát. Potom vyběhnou k cílové čáře (umístěné asi 20 m od startovní). Kdo doběhne první, dostane bod a oklikou se vrací zpět ke startu. Cestu k cíli však komplikuje motající se hlava. Hráč, který upadne, musí udělat na místě ještě dalších pět otáček a pokračovat v cestě. V dalším kole na startu se přidá několik otáček navíc. Vyhrává hráč s největším počtem bodů.

Pomůcky:
kolíky

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
4 - -
nelze říct
ve dne