Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 6
Pravidla:
Vybere se supinka hráčů (podle počtu - minimálně 3, maximálně 5 lidí), kteří budou tvořit housenku - postaví se za sebe do zástupu a chytnou předchozího kolem pasu nebo za boky. Ostaní hráči jsou lovci housenek (existují na světě národy, kteří chytají přerostlé housenky pro potravu a nemohou si vynachválit jejich neodolatelnou chuť a velké množství bílkovin:o) - pozn.). Ti okolo housenky utvoří v rozumné vzdálenosti kružnici. Úkolem lovců je ulovit housenku a to lze jen tak, že ji trefí přímým úderem míče přímo do zadku - zadek představuje poslední hráč v zástupu housenky). Před samotným vybitím si ale lovci musí nahrát (alespoň přes jednoho, nelze nahrát sousedovi). V tom jim samosebou brání housenka. Úkolem housenky je uchránit svůj zadek (poslední hráč v zástupu) před útoky lovců. Chránit mohou libovolnými částmi těla, ale musí se pořád držet pohromadě. Nejvíc chrání pravděpodobně hlava (první v zástupu), protože má jako jediná volné ruce. Ostaní můžou chránit zadek alespoň svým tělem nebo nohama. Když je zadek regulérně trefen, nahradí jej ten, kdo jej trefil a hlava odchází mezi lovce. Takže ten, kdo byl 2. v zástupu se stává hlavou, 3. v zástupu je teď druhým v zástupu, .., trefený zadek je předposledním v zástupu. Hrajeme libovolně dlouho - dá se natrénovat strategie jak housenky, tak lovců. Housenka samozřejmě nesmí opustit kruh určený lovci.

Pomůcky:
míč (volejbalový/házenkářský/gumový)

Legenda:
Jak hbitá dokáže být housenka? Veselá hra s míčem

na postřehpohybováměstopřírodave vodě
6 - -
8 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev. Jedno družstvo představuje kachny a druhé lovce. Hraje se ve vodě dosahující výšky přibližně prsou většiny hráčů. Kachny se postaví doprostřed kruhu tvořeného lovci. Lovci si mezi sebou přehazují jeden nebo více míčků (podle počtu hráčů) a snaží jimi zasáhnout kachny. Kachny ale mohou zabránit zásahům tím, že se potopí pod vodu. Pokud některý lovec libovolnou kachnu zasáhne, potom tato kachna vypadává ze hry. Po předem určené době se družstva lovců přemění na družstvo kachen a obráceně a hra se opakuje. Vítězí to družstvo lovců, které v době vymezené pro hru zasáhne více kachen.

Pomůcky:
jeden nebo více míčků

Legenda:
-

akčnína postřehpohybovápřírodave vodě
5 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a uchopí se za ruce. Jeden z hráčů zůstane v kruhu (v jámě)a představuje medvěda. Medvěd se snaží uniknout z jámy (přelézt, podlézt nebo roztrhnout spojené ruce (jáma nebrání jenom pouze překáží)). Když se mu podaří uniknout, hráči se za ním rozběhnou a který ho chytí, představuje v další hře medvěda.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnína postřehpřírodave vodě
5 - -
5 - 15
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hraje se nejlépe v bazénu. Hráči se chytnou okraje bazénu tak, aby byli dostatečně daleko od sebe. Na znamení začátku hry se ponoří pod vodu. Kdykoliv se libovolný hráč může vynořit, je zde ale nebezpečí, že když ho někdo uvidí, jak má hlavu nad vodou, může vykřiknout jeho jméno a vyřadit ho tak ze hry. Pokud někdo při vykřiknutí jména splete, vypadá ze hry sám. Vítězí ten, kdo vydrží pod vodou nevyřazen nejdéle.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnína postřehna rozvojpohybováve vodě
10 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do trojic. Vyberou si mezi sebou jednoho, kterého mají dopravit na druhou stranu nehluboké řeky tak, aby se nenamočil. Pokud se ho dotkne jen kapička vody, trojice se musí vrátit na začátek. Samozřejmě se nesmí cákat na protivníky. Vítězí trojice, která přenesla suchého nejdříve.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnílogickána rozvojpohybováve vodě
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Tato hra je něco mezi štafetovým během a tichou poštou. Hráči stojí v rozestupech, aby se neslyšeli. Na startu se první hráč, který si přečte a naučí nějakou básničku, úměrnou věku, utíká k dalšímu, kterého se ji snaží naučit. Až si druhý hráč bude myslet, že ji umí utíká k dalšímu a učí ji dalšího atd. Uvidíte co bude umět ten poslední. Ve větším počtu může být na stanovišti více hráčů, ale básnička musí být přiměřeně delší. Nebo hráči mohou být rozděleni na družstva, a tak hra může být nejen na správnost, ale i na čas.

Pomůcky:
-

Legenda:
Skáče bleška po písku, hledá kdo je nablízku. Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.

logickápohybováměstona cestáchpřírodave vodě
6 - -
4 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net