Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 38
Pravidla:
Hra probíhá během běžné činnosti na schůzce, cestě, táboře, apod. Na začátku hry obdrží každý hráč dvacet kartiček. Základem hry je to, že nikdo nesmí vyslovit slova: ano, ne a jo. V průběhu hry se každý snaží příležitostně přelstít jiné hráče tím, že jim pokládá otázky, na které bezděčně odpoví zakázaným slovem. Kdo se nechá nachytat, odevzdá jednu kartičku tomu, kdo ho přelstil. Po uplynutí stanovené doby si hráči spočítají své kartičky a vítězí ten, kdo jich má nejvíc.

Pomůcky:
20 kartiček pro každého hráče

Legenda:
-

logickána postřehodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
5 - -
5 - -
> 1 hodina (dlouhá)
ve dne
Pravidla:
Tuto hru hraje hráč A proti všem ostatním. Napřed si hráč A vymyslí nějaké slovo, pokud možno málo známé, dlouhé a složité (podstatná jména v jednotném čísle). Ostatním napoví první písmeno tohoto slova. Úkolem ostatních hráčů je uhodnout toto myšlené slovo. Někdo ze skupiny hráčů tedy vymyslí slovo, které začíná na známé písmeno nahlas ho ostatním popíše (nesmí ho přímo vyslovit, ani nesmí použít kořen slova). Nyní všichni hráči (i hráč A) vymýšlí slovo, které hráč myslel. Pokud na slovo přijde hráč A, nahlas řekne, že to slovo to není (pokud to opravdu není jeho myšlené slovo). Pokud je to slovo, které myslel, prohrál. Pokud to to slovo nebylo, může další ze skupiny hráčů přijít s jiným slovem se správným začátkem. Pokud ale na slovo přijde někdo jiný ze skupinky hráčů, nejprve musí napočítat do deseti, čímž dává hráči A čas, a pak současně s tím, kdo slovo vymyslel nahlas slovo vyřkne. I během počítání má hráč A možnost přijít na myšlené slovo. Pokud to ale nedokáže a navíc se oba dva hráči ze skupiny trefí do stejného slova, hráč A toto kolo prohrál a musí prozradit ostatním další písmenko svého cílového tajného slova. Tím se zmenší okruh hádaných slov. Pokud se oba hráči netrefí do stejného slova, je kolo neplatné, i kdyby náhodou jeden z nich řekl slovo myšlené hráčem A. Např. hráč A si myslí slovo filozofie. Řekne tedy F. Ostatní hráči se domnívají, že myslí slovo fyzika. Hráč, který si myslí slovo fyzika, slovo popíše (např. věda, která zkoumá přírodní zákony pomocí matematiky). Hráč A pochopí. že se nejedná o jeho slovo a proto řekne Fyzika to není. Pokud by nerozluštil slovo Fyzika a jiný hráč ano, začal by hráč, který rozluštil slovo fyzika počítat do deseti. Pokud do té doby hráč A neuhodne slovo fyzika, musí říct hráč, který slovo rozluštil současně s hráčem, který slovo fyzika myslel své slovo (tedy oba řeknou v ideálním případě slovo fyzika). Pokud se neshodnou, hra končí. Pokud se shodnou, hráč A prozrazuje další písmenko svého slova (tedy říká i ze slova filozofie). Ostatní hráči opět hádají...

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána rozvojmístnostna cestáchpříroda
12 - -
5 - 7
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Trifidy představují vedoucí, kterých je jen o málo méně než hráčů. Hráči i vedoucí mají koule na gumě (délka gumy cca 120 cm). Trifidy je potřeba zničit - trefit přímým zásahem koule. Trifid má smůlu - má jen jeden život a jeho případný skalp přijde tomu, kdo jej zabil. Hráči (lidé) mají jen 2 ozdravná séra - tzn. 3 životy. Pro ty si musí, jsou-li zasaženi, do nemocnice (vyznačené místo vzdálené asi 30 m). Po třetím zásahu končí. Není jasné kdo vyhraje - jestli Trifidi nebo lidi - konec je otevřený. Z lidí vyhrává ten, kdo má nejvíc skalpů. Důležité je, že Trifidi se nesmí rychle pohybovat - "škrontají" jednou nohou o zem. Pravidla pro boj s koulí: - koule se musí házet z dlaně. - zásah platí jen přímo a jen koulí (nikoli gumou nebo zpětným zásahem) - je rychlé a vhodné kouli chytat zpět do dlaně. Pozn. Hru jsme v průběhu modifikovali tak, že trefený Trifid se stal člověkem (byl zakletý) a bojoval přidal se k boji proti trifidům.

Pomůcky:
koule na gumě pro každého

Legenda:
Konečně jsme dobře připraveni na Trifidy, pojďme s nimi bojovat!

akčnína postřehpohybováměstona cestáchpříroda
8 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hra se hraje většinou na výletě při pochodu. Vedoucí nahodile a nečekaně zavolá jedno z domluvených hesel a hráči se podle hesla musí zachovat. Hesla: Bomba! Hráči si co nejrychleji lehnou na zem, aby se uchránili před explozí bomby. Povodeň! Hráči musí co nejrychleji vyhledat nějaké vyvýšené místo, aby je povodeň neodnesla. Mrtvo! Nikdo se nesmí pohnout. Brouci! Všichni si lehnou na záda a začnou hýbat rukama a nohama jako brouci.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehpohybováměstona cestáchpříroda
5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne

Bum

Pravidla:
Hráči sedí v kroužku. Vedoucí určí číslo, které bude při hře „tabu“ – nikdo je nesmí vyslovit nejen samotné, ale ani ve spojení s jinými čísly. Zakázány jsou dokonce i jeho násobky! Místo nich musí každý říct „bum“! Předpokládejme, že vedoucí vybral číslo sedm. Všichni hráči dokola pak začnou říkat čísla. Vedoucí začne jedničkou, hráč po jeho levici řekne „dvě“, další hráč „tři“, a tak to jde dál po směru hodinových ručiček. Každý musí bez dlouhého rozmýšlení připojit k řadě číslo o jednotku vyšší. Jak už bylo řečeno, místo čísel obsahujících sedmičku nebo násobek sedmi, je třeba užít slova „bum“. Kdo se splete, vypadne ze hry.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na rozvojmístnostna cestách
9 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si připraví kartičky, na kterých jsou namalované mapové značky. Ty vloží do pytlíku, ze kterého si je hráči po jednom losují. Vytaženou kartičku hráč všem ukáže a řekne, jak se jmenuje (co znamená). Pokud ji pojmenoval správně, smí si ji nechat. Pokud ji pojmenuje špatně, vrátí ji do pytlíku. Hráči se v losování postupně střídají, dokud jsou v krabici kartičky nebo dokud jeden hráč nezíská předem daný počet kartiček. Vítězí ten, kdo má nejvíce kartiček nebo ten, kdo první získal požadovaný počet kartiček. Možná je i obměna, kdy si vedoucí připraví kartičky s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb nebo s obrázky ptáků, apod.

Pomůcky:
kartičky s obrázky mapových značek (s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, nebo s obrázky ptáků, apod.)

Legenda:
-

logickána znalostipoznávacímístnostna cestáchpříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu a mají připravené pěsti. Popořadě každý říká: "Čing-Čong....(číslo)." Ihned, jakmile vyřkne číslo, všichni hráči musí zvednout jeden, dva nebo žádný palec. Spočítá se počet všech zdvižených palců a pokud se shodují s řečeným číslem, ten kdo číslo vyslovil, schová jednu ruku a už s ní dále nehraje. Když se počet palců s řečeným číslem neshoduje, pokračuje další hráč. Vyhrává ten, kdo jako první schová obě ruce.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovámístnostna cestáchpříroda
6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Člověk si vezme do pusy párátko mezi zuby tak aby člověk nemohl zavřít pusu a měl ji jen dokořán otevřenou. Člověk si vymyslí zvíře a jeho chorobu a začne říkat. Já jsem např lev a bolí mě zub. A ostatní s párátkami v puse říkají aha ty jsi lev a bolí tě zub a když nerozumí lev musí opakovat.

Pomůcky:
Párátka

Legenda:
Zvířátka v zoo dostali chorobu a šišlají. A něco je trápí ještě k tomu, a sdělují to ostatním zvířátkům. Zvířátka moc nerozumí, ale co pak pan doktor?

odpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli

HU

Pravidla:
Neomezený počet hráčů stojí v kruhu a pohupováním v kolenou (nebo tleskáním) udržují rytmus hry. Hra má 3 kroky, které se stále opakují: 1. Hráč A ukáže na dalšího hráče (libovolného) B a v rytmu řekne "HU"... 2. Hráč B v rytmu zareaguje zvednutím paží ("příjem") k uším a současně řekne "HU"... 3. Hráči stojící vedle hr. B zareagují na 2. krok tím, že ukáží přes svou hlavu na hráče B paží (vzdálenější - tzn. oblouček) a současně řeknou v rytmu "HU"... 4=1 Hráč B ukáže na hráče C (možno i B na B)... Vše se děje v rytmu. Kdo jej neudrží, splete se či nereaguje, vypadává ze hry. Vylučovacím způsobem zůstanou v daném kole dva nejlepší.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
8 - -
6 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne