Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 81
Pravidla:
Hra probíhá během běžné činnosti na schůzce, cestě, táboře, apod. Na začátku hry obdrží každý hráč dvacet kartiček. Základem hry je to, že nikdo nesmí vyslovit slova: ano, ne a jo. V průběhu hry se každý snaží příležitostně přelstít jiné hráče tím, že jim pokládá otázky, na které bezděčně odpoví zakázaným slovem. Kdo se nechá nachytat, odevzdá jednu kartičku tomu, kdo ho přelstil. Po uplynutí stanovené doby si hráči spočítají své kartičky a vítězí ten, kdo jich má nejvíc.

Pomůcky:
20 kartiček pro každého hráče

Legenda:
-

logickána postřehodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
5 - -
5 - -
> 1 hodina (dlouhá)
ve dne
Pravidla:
2 vybraní hráči zasednou proti sobě ke stolu.Před každým leží hrací kostka, miska se lžičkou a nějakou dobrotou (puding, muesli, kompot s malými kousky... nebo třeba jen sladký čaj), svetr a zimní čepice. Na povel začnou oba házet kostkou - jakmile někomu padne 6, bleskurychle se oblékne (svetr, čepici) a pomocí lžičky začne za mohutného povzbuzování svých příznivců konzumovat lžičkou obsah misky. Ovšem jen do chvíle, kdy padne 6 jeho soupeři - pak se musí bleskurychle odstrojit a pokračovat v házení. Je třeba aby u hráčů stál rozhodčí, který upozorní jedlíka na soupeřovu šestku. Hra je pro hráče náročná fyzicky (pozor na zaskočení sousta) i psychicky (když nepadá 6). Diváci se většinou královsky baví a mohou uzavírat sázky na vítěze. Hra končí vyprázdněním misky jedním ze soupeřů. Jako cenu můžeme věnovat třeba plnou misku soutěžní"pochutiny :-)

Pomůcky:
Hrací kostka; malá miska (a něco do ní); malá lžička; svetr oblékaný přes hlavu-co největší; zimní čepice, kulich či beranice-opět co největší... a to vše 2x. Oblečení doporučuji spíš vyřazené, může dojít k újmě. Počítáme s tím, že může dojít k ublemcání, polití apod. jak hracího místa ( stolu, podlahy), tak hráčů a jejich oblečení...

Legenda:
-

odpočinkovámístnost
5 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí začne hru tím, že řekne několik slov, která patří do skupiny bezabeze a potom několik slov, která tam nepatří. Úkolem hráčů potom je přijít na to, co do skupiny slov bezabeze patří. Dělají to tak, že po kruhu říkají slova a vedoucí jim říká, zda tam patří nebo ne. Většinou to chvíli trvá, než na to hráči přijdou. Ale klíč neprozrazují, hrají dál, dokud na to nepřijde více hráčů. Klíč: Do skupiny bezabeze patří všechna slova bezabeze, tedy bez A bez E, to znamená slova, která neobsahují ani písmeno A, ani písmenko E.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči si na papír nakreslí tabulku rozdělenou na 3x3 pole a do políček si vepíší předměty, které vidí okolo sebe. Potom vedoucí náhodně říká předměty, které okolo sebe vidí. Kdo řečenou věc má zapsanou v nějakém svém políčku, zaškrtne si ji. Vítězem se stává ten, kdo splní předem dohodnutou podmínku, např. kdo má vyškrtaná všechna políčka, nebo rohová políčka, nebo úhlopříčky, nebo řádky, sloupce ...

Pomůcky:
Papír a tužku pro každého hráče

Legenda:
-

odpočinkovámístnost
7 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Všem hráčům se rozdají zápalky (á 30-50ks) a uprostřed stolu se umístí láhev. Každý hráč dává postupně jednu zápalku na otvor hrdla. Zápalky se různě překládají - nesmí však spadnout (pokusy o nasazení se nesmí opakovat...). Ty, které spadnou, připadnou hráči, který je právě na řadě (nasazuje a nebo právě nešikovně pokus ukončil...). Spadne-li však některá zápalka dovnitř do láhve, je trest přísnější - hráč si musí vzít všechny zápalky, které spadly, a navíc i ty, které na lahvy zůstaly. Vzájemně si hráči vymýšlí a staví různé "pastičky". Vyhrává ten, kdo se první zbaví všech zápalek.

Pomůcky:
láhev, zápalky (30-50ks na hráče)

Legenda:
-

logickána rozvojodpočinkovámístnost
6 - -
3 - 13
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči sedí u stolu a po vedoucím opakují pohyby, které patří k jednotlivým slovům čik, čak, čok a čuk. Na slovo čik sevřou hráči jednu ruku v pěst, ukazováček natáhnou a špičkou ho položí na desku stolu. Při slově čak položí ruku otevřenou dlaní s napnutými prsty na desku stolu. Na slovo čok položí hráči ruku na stůl hřbetem dolů (dlaní nahoru) s napnutými prsty. Při slově čuk si hráči položí loket na stůl a prsty se dotknou ramene. Vedoucí vždy vysloví povel (čik, čak, čok nebo čuk) a názorně předvede pohyb, který k němu patří. Hráči to po něm pohyb opakují. Vedoucí postupně zrychluje tempo a nakonec začne i měnit pořadí povelů. Kdo se splete, získává trestný bod. Kra končí ve chvíli, kdy má jeden hráč deset trestných bodů. Vítězem je potom ten, který má trestných bodů nejméně.

Pomůcky:
tužka a papír na zapisování trestných bodů

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovápohybovámístnost
6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu a mají připravené pěsti. Popořadě každý říká: "Čing-Čong....(číslo)." Ihned, jakmile vyřkne číslo, všichni hráči musí zvednout jeden, dva nebo žádný palec. Spočítá se počet všech zdvižených palců a pokud se shodují s řečeným číslem, ten kdo číslo vyslovil, schová jednu ruku a už s ní dále nehraje. Když se počet palců s řečeným číslem neshoduje, pokračuje další hráč. Vyhrává ten, kdo jako první schová obě ruce.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovámístnostna cestáchpříroda
6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se posadí okolo stolu do kruhu. Ruce položí dlaní dolů na stůl proloženě po obou stranách se sousedem. Jeden hráč začne klepnutím dlaní do stolu, což opakuje dlaň vlevo, pak druhá dlaň vlevo, a tak všechny dlaně dokola. Pokud libovolná dlaň, která je zrovna na řadě, poklepe dlaní 2x po sobě, dochází ke změně směru. Když nějaká dlaň klepne, aniž by byla na řadě, nebo se zapomene, vypadává (její majitel si ji schová na klín a hraje se svou druhou dlaní, dokud nevypadne i ta).

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehna rozvojodpočinkovámístnost
8 - -
8 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si opatří 50 špejlí, dlouhých 10 nebo 15 cm. První hráč si vezme 10 špejlí, složí je do úhledné hromádky a tu si položí na hřbet předpažené ruky (dominantní ruky). Potom rukou trhne k tělu a snaží se zachytit padající špejle mezi palec a ostatní prsty této ruky, která je stále dlaní dolů, hřbetem nahoru. Druhou ruku hráč vůbec nesmí použít. Pokud hráč chytí všechny špejle, jednu si nechá a zbytek pošle sousedovi po kruhu. Ten celý proces opakuje. Pokud hráči nějaká špejle spadne, předává celou hromádku dál. Ve chvíli, kdy je rozebrána celá desítka špejlí, vezme se dalších deset špejlí a pokračuje se ve hře, dokud se nevyčerpá všech 50 špejlí.

Pomůcky:
50 špejlí dlouhých 10cm nebo 15cm

Legenda:
-

na postřehna rozvojodpočinkovápohybovámístnostpříroda
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net