Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 19
Pravidla:
Vedoucí si připraví kartičky, na kterých jsou namalované mapové značky. Ty vloží do pytlíku, ze kterého si je hráči po jednom losují. Vytaženou kartičku hráč všem ukáže a řekne, jak se jmenuje (co znamená). Pokud ji pojmenoval správně, smí si ji nechat. Pokud ji pojmenuje špatně, vrátí ji do pytlíku. Hráči se v losování postupně střídají, dokud jsou v krabici kartičky nebo dokud jeden hráč nezíská předem daný počet kartiček. Vítězí ten, kdo má nejvíce kartiček nebo ten, kdo první získal požadovaný počet kartiček. Možná je i obměna, kdy si vedoucí připraví kartičky s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb nebo s obrázky ptáků, apod.

Pomůcky:
kartičky s obrázky mapových značek (s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, nebo s obrázky ptáků, apod.)

Legenda:
-

logickána znalostipoznávacímístnostna cestáchpříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si připraví různé výroky. Např. Žirafa má sedm krčních obratlů; Sluka lesní je drobný hlodavec; Ginko je totéž jako jinan; Světlo síly říká: „Mlč, pokud hovoří starší.“; E.T. Seton měl kýlu; ... Hráči dostanou určitý stejný počet předmětů k sázení (sirky, bonbony, ...) a po každé položené otázce si vsadí určitý počet předmětů. Pokud odpoví špatně, o sázku přijdou, pokud správně, počet výherců si spravedlivě rozdělí vše, co bylo do hry vsazeno. Účelem je správně odpovědět na otázky.

Pomůcky:
předměty ke vsazení (sirky, bonbony, ...), seznam otázek

Legenda:
-

na znalostipoznávacímístnostna cestách
5 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude jedno písmenko abecedy. V případě, že je očekávaný počet hráčů vysoký, můžete vytvořit několik sad kartiček. Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou kategorii slov, která budou říkat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas čte písmenko. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo ze zadané kategorie začínající písmenkem z kartičky. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček. V případě, že hrajeme s několika sadami, je třeba zdůraznit, jestli se slova smějí nebo nesmějí opakovat.

Pomůcky:
kartičky s písmenky

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude název jedné kategorie slov, které budou hráči hledat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou počáteční písmeno slov, která budou říkat (Často "losujeme", jeden říká v duchu abecedu a jiný řekne stop. Písmenko, u kterého se první zastaví "vyhrálo".). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas z nich čte slovo. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo z dané kategorie začínající předem vybraným písmenkem. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček.

Pomůcky:
kartičky se slovy

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Jednomu hráči se zaváží oči. Potom si sedne určitý počet hráčů na židle do řady. Hráč se zavázanýma očima má za úkol poznat své kamarády a to pouze hmatem. V roli hadače se vystřídají všichni hráči. Kdo řekl více správných jmen,vyhrává.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

logickána znalostiodpočinkováseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
5 - 15
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Na začátku hry dostane každý hráč stejný počet počítacích dřívek. Každý hráč po řadě hází všemi deseti kostkami a musí správně pojmenovat značky, které mu padly. Za každou nepojmenovanou n. špatně pojmenovanou značku odevzdá 1 počítací dřívko. Za každých 5 správně pojmenovaných dostane jedno počítací dřívko z banku. Vyhrává hráč s nejvíce počítacími dřívky.

Pomůcky:
-10 dřevěných kostek na něž namalujeme (nalepíme) mapové značky (celkem 60 různých značek) -počítací dřívka (žetony) pro každého hráče 10 + 20-30 do banku

Legenda:
-

na znalostijinéměstomístnostpříroda
8 - -
2 - 7
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si připraví kartičky s obrázky jednoho druhu: mapových značek, s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, s obrázky ptáků, apod. K sadě kartiček si pořídí i list papíru, kde je seznam všech obrázků. Hráči se rozdělí do dvou družstev. Jedno družstvo dostane seznam, druhé kartičky. Družstvo se seznamem si vybere jednu položku a řekne ji nahlas, Druhé družstvo musí do krátkého časového úseku (např. 15 vteřin – podle počtu hráčů a množství kartiček) najít obrázek odpovídající zadání druhého družstva. Pokud úkol družstvo splní včas a správně, získá bod. Pokud ne, bod získá zadávající družstvo. Po pěti opakování se družstva v zadávání úkolů vystřídají. Vítězí družstvo, které získá více bodů.

Pomůcky:
kartičky s obrázky jednoho druhu: mapových značek, s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, s obrázky ptáků, apod., list papíru, kde je seznam všech obrázků

Legenda:
-

logickána znalostipoznávacímístnostpříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí dá hráčům večer, asi tak dvě hodiny před setměním, hráčům za úkol se ve dvojicích vzájemně umělecky nebo indiánsky pomalovat v obličeji. Jde o to, aby obličej byl z větší části pomalovaný. Potom si od hráčů vyžádá pod nějakou záminkou doklady totožnosti. Nakonec všem hráčům zaváže oči, naloží je do auta a rozveze po okolí do vzdálenosti od 15 do 30 km za tábor (záleží na věku a schopnostech hráčů). Hráči si s sebou nic neberou. Po jednom až dvojicích (záleží na věku a schopnostech hráčů) je vedoucí vysazuje a odvádí kousek od auta. Tam jim odváže oči, předá doklady totožnosti, mapu a buzolu a zapečetěnou obálku poslední záchrany s bankovkou a mincemi (na nouzovou dopravu do tábora, příp. telefon, apod.). Jediné, co hráči řekne je, že se musí do sedmi hodin ráno vrátit do tábora (podle vzdálenosti od tábora i později, např. do jedenácti hodin dopoledne). Když vedoucí rozveze všechny hráče, čeká v táboře, až se mu všichni rozvezení vrátí. Hráči po vysazení nevědí, kde jsou, musí se dostat k nějakému výraznému bodu, najít se na mapě a vydat se podle ní do tábora. Nemohou se příliš ptát na cestu, protože je noc a navíc jsou pomalovaní.

Pomůcky:
auto, barvy na obličej, šátek pro každého hráče, mapy a buzoly, zapečetěné obálky poslední záchrany s bankovkou a mincemi (na nouzovou dopravu do tábora, příp. na telefon, apod.)

Legenda:
-

akčnílogickána rozvojna znalostipohybovápoznávacípříroda
14 - -
4 - -
> 1 hodina (dlouhá)
v noci
Pravidla:
Vedoucí na louce rozmístí lístečky s náhodně zvolenými trojmístnými čísly, ke každému druhu květiny jeden. Hráči se potom rozejdou po louce a hledají kartičky s čísly. Každé nalezené číslo si zapíší a k němu připojí název květiny, u které je číslo položeno. Po určitém čase vedoucí hráče svolá a sčítají se body. Za každý nalezený lísteček (každé zapsané číslo získá hráč bod) a za každou správně určenou květinu další tři body. Vítězí hráč, který získal nejvíce bodů.

Pomůcky:
lístečky s čísly, tužka a papír pro každého hráče, louka s rostlinama

Legenda:
-

logickána postřehna znalostipoznávacípříroda
9 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net