Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 4
Pravidla:
Základem této hry je, že se ze skupiny lidí, kteří se nějakým způsobem musí znát, vybere jeden hráč. Ten se odebere mimo ostatní hráče tak, aby nemohl slyšet, na čem se dohadují. Jeho úkolem bude uhádnout, na jaké osobě se ostatní hráči dohodli. Ostatní hráči si musí vybrat nějakého kamaráda nebo hráčům blízkou osobu, jinak se riskuje, že osoba nebude uhodnuta. Cílem ale není, aby hádající neuhodl, ale aby se o sobě osoba, která má být uhodnuta, něco dozvěděla... Když někoho takového mají vybraného, zavolají hádajícího. Hádající hráč smí klást pouze otázky, které začínají slovy "Co by byl, kdyby byl" a následně smí za tuto frázi dodat nějaké podstatné jméno. (např. Co by byl, kdyby byl loukou/kamenem/stromem/květinou atp.) Jak již bylo řečeno, na základě odpovědí od hráčů se snaží hádající uhodnout danou osobu. Poté, co hádající osobu uhodne, lze hru opakovat s jiným hádajícím.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickásebe/tebe poznávacíjinéměstomístnostpříroda
14 - -
5 - 20
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hru je nejlepší začít už hned ráno po probuzení, když všichni ještě leží. Vedoucí si připraví lístečky, na kterých jsou napsány různé nemoci/zranění. Hráči si vylosují lísteček a podle nemoci/zranění jsou okamžitě ošetřeny. Když jsou všem ošetřeny nemoci/zranění, probíhá běžný program, nejlépe hromadná snídaně. Hráči se musí pohybovat podle možností své nemoci/zranění. Nemocní/zranění by si měli vzájemně pomáhat, tak aby se všichni dostali ke své snídani. Po snídani vedoucí vyhlásí, že je nutné posunout tábor (hráče) na nějaké ne příliš vzdálené místo za táborem (cca 1km), ke kterému není nejlehčí přístup (za potokem bez mostu, na skále, apod.). Hra končí dopravením všech nemocných/zraněných hráčů na cílové místo. Tato hra má ukázat, jak jsou si hráči schopni pomáhat a řešit problémy, které se v průběhu hry vyskytnou (dostat se z postele, dojít ke snídani, složitá cesta k cílovému místu). Protože někteří pacienti nejsou schopni samostatného pohybu, je nutné, aby jim někdo ze spoluhráčů pomohl. O tom, že si hráči mohou nebo musí pomáhat se jim ale vedoucí nezmíní, jen hráče pozoruje. Nakonec, když hra skončí, je nutné ještě provést závěrečný rozbor hry: vedoucí nechá hráče, aby popsali své zážitky i to, čeho si všimli na druhých, a sám vedoucí také sdělí, čeho si při hře všiml - kdo se jak ohledně či bezohledně choval, co se mu líbilo, apod. Tipy na nemoci/zranění a ošetření: Upadnutá noha nebo obě nohy - přivázat k sobě nebo k tělu); Upadnutá ruka nebo obě ruce - přivázat k tělu; Slepota – zavázané oči šátkem; Uříznutý jazyk - zalepit pusu; Zimnice - obléci co nejvíce oblečení; Vyrážka - zabalit ruce do igelitového pytlíku, apod. Nemoci/zranění je možné kombinovat (např. slepota s uříznutým jazykem, slepota s upadnutýma rukama nebo nohama, uříznutý jazyk se zimnicí, apod.).

Pomůcky:
lístečky s nemocemi/zraněními, pomůcky potřebné k ošetření nemocí podle fantazie toho, kdo nemoci vymýšlí

Legenda:
-

na rozvojpohybovásebe/tebe poznávacípříroda
9 - -
7 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Kostky (pro hráče pomyslné) samotné reagují tak, že jsou neprůsvitné, nerentgenovatelné a elektromagnetické vlny skrz ně neprocházejí. Když se však někdo kostky dotkne, hodí do ní kámen nebo se jí pokusí podkopat tak, aby klesla, zmizí. Pokud hráči začnou zkoušet působit násilím na všech kostkách, je na vedoucím hry, zda jim to rozmluví, nechá zmizet jen jednu kostku, jednu podruhé nebo např. nechá zmizet všechny naráz. Hra trvá do té doby, dokud nezmizeli všechny kostky. Příklad hry: hráč řekne, co by chce udělat a vedoucí hry odpoví, jak kostka/y zareagovaly Na konci hry by měl vedoucí nejen podat vysvětlení, ale i by měla následovat diskuze o tom, jak hráči hru vnímali, co si z hry odnesli atp. Jedna z variant vysvětlení kostek: Mimozemská civilizace, která zkoumala Vesmír, zjistila na zemi nejen náznak inteligence, ale i sklon zničit to, čemu nerozumí. Proto sestrojila testovací zařízení s pomocí kterého zjsití, zda se technický pokrok nerozvíjí rychleji, než úcta k neznámému a nepoznanému. pzn: Kolik kostek zůstane je jakýmsi ukazatelem, nakolik má skupina vyvinutý cit pro neznámo.

Pomůcky:
-

Legenda:
Jste vědecký tým, který zkoumá odvrácenou stranu měsíce. Na této odvrácené straně měsíce jste objevili dvacet velkých modrých kostek. Každá má asi jeden metr dlouhou stranu. 18 jich stojí v obdélníku 3x6 m. Dvě jsou stranou. Je na vás se rozhodnout, co s kostkama uděláte.

logickásebe/tebe poznávacíměstomístnostpříroda
14 - -
5 - 15
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Účastníkům se rozdá vytištěný příběh (viz příloha). Každý za sebe seřadí dle instrukcí účastníky příběhu (od nejhoršího po nejméně hrozného). Pak se účastníci seskupí po několika skupinkách a mají za úkol vytvořit stejný žebříček pořadí - jen za svou skupinu. Poté jednotlivé skupiny prezentují své seřazení postav. Je dobré, když řeknou, jak k výsledku dospěly. Pokud je dost času, stmelují se skupinky tak dlouho, dokud nevznikne jedna skupina všech a neshodne se na "jediném" kompromisu. Účelem je uvědomit si, jak je těžké mnohdy dojít je kompromisu, jak si projektujeme vlastní představy do příběhu a jak lze jeden a tentýž text různě vykládat. Zároveň se tak můžeme něco dozvědět nejen o svých hodnotách.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

sebe/tebe poznávacímístnost
15 - -
6 - 30
> 1 hodina (dlouhá)
kdykoli