Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 6
Pravidla:
hráč nesmí koukat nahoru jenom po zemi aby se zorientoval

Pomůcky:
židle, hadr asi 1m krát 1m

Legenda:
sundají se ponožky, vybere se ten kdo bude poznávat a přikryje se hadrem.Po klubovně se rozestaví židle ale POZOR!!..židlí musí být o jednu méně než kolik vás hraje...potom jeden kdo by nechtěl hrát řekne \"škatulata škatulata hejbejte se\" a v jednu chvíli do něčeho bouchne či tleskne a všichni se co nejrychleji musejí dostat na nějakou z zorestavěných židlí. Na jednoho židle nezbyde. Ten co je přikryt hadrem musí nejdřív najít toho člověka na kterého nevyzbyla židle a potom musí ještě poznat podle nohou kdo to vlastně je. Může nohy ošahávat muže k nim čichat ale POZOR!!!...na uhádnutí má pouze 3 pokusy!!!

logickáseznamovacímístnost
5 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se pohybují na hrací ploše. Hra začíná tak, že se dva hráči setkají, podají si ruku a představí se např.: "Ahoj já jsem Petr", a druhý hráč odpoví: "Těší mě já jsem Martin". Tím si svá jména vyměnili. Martin je pak Petrem a Petr je Martinem. Totéž provádí i ostatní hráči, tudíž nikdo po chvíli nemá své jméno. Dvojice, co se představí se nesmí představit hned znovu. Setká-li se někdo ve hře se svým jménem - vypadává. Ten, kdo se mu představil přebírá jméno a pokračuje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
15 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Jednomu hráči se zaváží oči. Potom si sedne určitý počet hráčů na židle do řady. Hráč se zavázanýma očima má za úkol poznat své kamarády a to pouze hmatem. V roli hadače se vystřídají všichni hráči. Kdo řekl více správných jmen,vyhrává.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

logickána znalostiodpočinkováseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
5 - 15
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Všichni hráči mají zavřené oči a chodí po klubovně. Na povel vedoucího si všichni sednou do dřepu a vedoucí jedno z hráčů přikryje pláštěm. Na jeho další pokyn ostatní hráči otevřou oči a snaží se co nejrychleji přijít na to, kdo je přikryt. Kdo jeho jméno vysloví nejdříve, získává 1 bod nebo může v další hře přikrývat on. Vedoucí může přikrýt i více hráčů.

Pomůcky:
1 deka nebo velký kus látky (případně víc dek)

Legenda:
-

na postřehseznamovacíměstomístnostpříroda
6 - -
5 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Tato hra je vhodná pro hráče, kteří se vzájemně neznají. Vedoucí si připraví lístečky a na každý napíše jméno a příjmení jednoho z přítomných. Lístky potom vhodí do pytlíku, ze kterého si každý vylosuje jeden lísteček a začne hledat mezi ostatními toho, jehož jméno si vylosoval. Protože se ale hráči neznají, oslovují ty, o kterých se domnívají, že by mohli být těmi z papírku. Platí tu ale dvě pravidla: 1) Hráč smí oslovit jen toho, kdo s nikým nehovoří. 2) Hráči smí použít jen fráze: a) Promiňte, nejste náhodou (doplní jméno z papírku)? Já se jmenuju (a doplní své jméno). Současně mu podává ruku. b) Nato mu oslovený hráč ruku stiskne a připojí své jméno. Pokud hráč najde hledanou osobu, potřese si s ní rukou. Hra pro něj končí ale ve chvíli, kdy kromě toho, že nalezne svou osobu, je také sám nalezen jinou osobou. Pokud nesplnil jednu z částí, zůstává ve hře. Pokud splnil obě části (nalezl a nechal se nalézt), může si sednout na židli. Židle vedoucí připraví do řady vedle sebe, ale záměrně v počtu o jednu židli menším než je hráčů. Kdo skončí poslední (a nezbude na něj židle), musí všechny sedící obejít, podat jim ruku a vzájemně se s nimi představit.

Pomůcky:
židle, papírky se jmény, krabice

Legenda:
-

seznamovacíměstomístnostpříroda
9 - -
10 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vybraný jedinec-rytíř, usedne na židli a na hlavu, či spíš až na ramena je mu umístěna rytířská helma - plechový nebo plastový kýbl. Pak jej někdo z ostatních hráčů uctivě osloví jménem,např. "Haló, rytíři Martine!" Rytíř Martin má pochopitelně za úkol poznat kdo ho volal. Pokud uhodl, volající k němu přistoupí sejme mu helmu a zaujme jeho místo. Pokud rytíř neuhodne, volající přistoupí a lehce (!) zaklepe na helmu se slovy "Omyl, rytíři Martine". U menších dětí pak doporučuji sejmou přilbu a vystřídat, u starších naopak nechat rytíře "podusit" dokud neuhodne.

Pomůcky:
Kýbl - plechový, plastový nebo jiná přiměřeně velká nádoba do které se vejde hlava.

Legenda:
Představte si hrdinného rytíře, který má nějaký klasický pohádkový úkol typu poznat která je ta pravá... ale ouha, rytířská helma je mu velká a otvor pro oči je jinde než oči rytířovy. Zkrátka rytíř nic nevidí a hlasy zvenčí jsou pod tím zatr... plechem taky zkreslené ...

seznamovacímístnost
5 - -
5 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli