Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 226

Hry pro malé i větší

Nacházíte se v databázi her, která slouží nejen pro vaši inspiraci. Pokud víte o nějaké dobré hře, která zde chybí, přidejte ji!
Pokud jste členem LLM, můžete si po přihlášení (stejně jako do registru OP) ukládat hry do oblíbených, hodnotit hry, nastavit si počet her na stránce a nebo prostě hru "hodit do popelnice"...
Her na stránce:

Nejnovější hry

Pravidla:
Pravidla jsou popsána v Knize lesní moudrosti a zkopírována zde v příloze.

Pomůcky:
Viz příloha

Legenda:
Tato zkouška zraku je součástí činu 1S2.

logickána postřehjinéměstopříroda
6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči utvoří kruh. Mezi sebou si hází míč. Nesmí ho však hodit svému sousedovi. Kdo míč nechytí, či mu vypadne z ruky, nebo ho právě nahraje svému sousedovi, jde si čupnout doprostřed kruhu a stává se hloupou Ančou. Ostatní hráči si dál nahrávají, běhěm toho však hráč, který bude mít jako třetí nahráno od spoluhráče, může bít míčem ty, co jsou uprostřed. Když se trefí a hráče uprostřed vybije a ti míč nechytí, hraje se dál. Když se netrefí a míč totálně mine hráče uprostřed, jde hráč, který vybíjel doprostřed za ostatními. Když ale hráč/i uprostřed míč ze vzduchu chytí, tak všichni co tam byli se vrací za ostatními do kruhu a ten kdo vybíjel jde místo nich. A zase se hraje dál. Opatrně na bezpečnost!

Pomůcky:
Míč (pro tvrďáky jedině tvrdý!)

Legenda:
-

akčnína postřehpohybováměstopříroda
5 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Tato hra je něco mezi štafetovým během a tichou poštou. Hráči stojí v rozestupech, aby se neslyšeli. Na startu se první hráč, který si přečte a naučí nějakou básničku, úměrnou věku, utíká k dalšímu, kterého se ji snaží naučit. Až si druhý hráč bude myslet, že ji umí utíká k dalšímu a učí ji dalšího atd. Uvidíte co bude umět ten poslední. Ve větším počtu může být na stanovišti více hráčů, ale básnička musí být přiměřeně delší. Nebo hráči mohou být rozděleni na družstva, a tak hra může být nejen na správnost, ale i na čas.

Pomůcky:
-

Legenda:
Skáče bleška po písku, hledá kdo je nablízku. Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.

logickápohybováměstona cestáchpřírodave vodě
6 - -
4 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a první řekne: "jedna", druhý: "dva" a třetí jen tleskne. Čísla 3 , 5, 7 se nesmí vyslovit a jen se tleskají. Čísla jako 35, 53, 75... se tleskají podle toho, kolik je tam nevyslovitelných čísel. Začíná se od znovu když to někdo splete.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
6 - -
4 - 30
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Z dlouhého provazu uděláme na zemi kruh o průměru asi 6m a doprostřed položíme třeba volejbalový míč. Hráčům rozdáme tenisáky a rozestoupí se po obvodu kruhu. Po odstartování se hráči pokoušejí trefit míč (kutálením, ne házením). Každý kdo se trefí do míče utíká se zapsat. Kousek dál položíme papíry a tužky. Vyhrává ten kdo má nejvíc zápisů.

Pomůcky:
míč na volejbal či fotbal, dlouhý provaz, asi 20 tenisáků (dle úpočtu hráčů), papíry a tužky.

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
6 - -
10 - 30
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se pohybují na hrací ploše. Hra začíná tak, že se dva hráči setkají, podají si ruku a představí se např.: "Ahoj já jsem Petr", a druhý hráč odpoví: "Těší mě já jsem Martin". Tím si svá jména vyměnili. Martin je pak Petrem a Petr je Martinem. Totéž provádí i ostatní hráči, tudíž nikdo po chvíli nemá své jméno. Dvojice, co se představí se nesmí představit hned znovu. Setká-li se někdo ve hře se svým jménem - vypadává. Ten, kdo se mu představil přebírá jméno a pokračuje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
15 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Prodavač postupně roztočí každého hráče a zastaví ho v nějaké poloze. Ten strnule stojí - stane se sochou. Prodávající si vybere jednoho z hráčů, kterému daruje život. Pak příjde zákazník a začne si vybírat sochu, kterou si koupí. Oživlá socha dělá grimasy, tak aby si jí zákazník nevšiml. Hra končí, když zákazník objeví která je živá socha. Hru několika zopakujeme s obměněnými postavami.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehodpočinkováměstomístnostpříroda
6 - -
6 - 20
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou týmů a hrají normální fotbal s tím rozdílem, že každý hráč má jenom jeden dotek, po kopnutí do míče běží ke své brance a dotkne se konstrukce (břevno,tyčky) a pak má zase nabyto a smí opět kopnout do balonu. Pravidlo hry je: kopneš a běžíš!Jinak se hraje "normální" kopaná:-)

Pomůcky:
fotbalový míč, branky

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
6 - -
10 - 30
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči si stoupnou do těsného kruhu. Každý z hráčů má roztažené nohy. Tak, aby mu tam bez problému proletěl míč. Po odstartování se hráči snaží někomu v kruhu propinknout míč mezi nohama. Míč smí létat pouze do výšky kolen a hráči nesmí dávat nohy k sobě. Když někdo dostatečně neubrání svou mezeru a prolétne mu tam míč (má trestný bod), běží pro něj a ostatní se rozutečou co nejdál od hráče s míčem. Když už má míč pevně v rukou zakřičí: "stop". A ostatní hráči se zastaví v úprku hráč s míčem se pak snaží trefit nějakého jiného hráče. Při vybíjení může kterýkoliv z hráčů kutálející míč vzít a vybíjet také. Vybíjí se do 3 trestných bodů-3 vybitý hráči (ale také jeden 3 krát vybitý). Chycení míče platí jako vybití. Po 3 vybitích (lze i více či méně, potřeba předem domluvit) se všichni sejdou zase v kruhu a hra pokračuje. Trestné body si každý sčítá sám. Vyhrává hráč s nejméně trestnými body.

Pomůcky:
Míč

Legenda:
-

na postřehpohybováměstopříroda
6 - -
20 - 30
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Skupina se rozdělí na družstva max. po šesti. Každé družstvo dostane balík špaget a maršmelou. Týmy se rozdělí na půl a poodejdou, tak aby na sebe neviděli. Mají třicet minut na to, aby postavili most. Po třiceti minutách se tým spojí a má deset minut na spojení mostu. Vyhrává tým s nejdelším mostem.

Pomůcky:
špagety maršmelou dobrá nálada

Legenda:
Mravencům došel materiál na přemostění potůčku. Mravenečci našli pouze špagety a maršmelou. Pomůžete mravenečkům most postavit.

logickáodpočinkovámístnostpříroda
3 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
kdykoli