Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči sedí u stolu a po vedoucím opakují pohyby, které patří k jednotlivým slovům čik, čak, čok a čuk. Na slovo čik sevřou hráči jednu ruku v pěst, ukazováček natáhnou a špičkou ho položí na desku stolu. Při slově čak položí ruku otevřenou dlaní s napnutými prsty na desku stolu. Na slovo čok položí hráči ruku na stůl hřbetem dolů (dlaní nahoru) s napnutými prsty. Při slově čuk si hráči položí loket na stůl a prsty se dotknou ramene. Vedoucí vždy vysloví povel (čik, čak, čok nebo čuk) a názorně předvede pohyb, který k němu patří. Hráči to po něm pohyb opakují. Vedoucí postupně zrychluje tempo a nakonec začne i měnit pořadí povelů. Kdo se splete, získává trestný bod. Kra končí ve chvíli, kdy má jeden hráč deset trestných bodů. Vítězem je potom ten, který má trestných bodů nejméně.

Pomůcky:
tužka a papír na zapisování trestných bodů

Legenda:
-

6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí před hrou připraví herní figurky: pro každého hráče jednu figurku ze hry člověče, nezlob se, která má pod krčkem přivázaný asi půlmetrový provázek (protože se při hře figurkám často ulomí hlavičky, je možné používat i větší knoflíky, které se lépe doplňují). Dále si ještě opatří plecháček, přiloží ho dnem vzhůru na stůl a křídou ho obkreslí nebo ho obkreslí na papír, který položí na stůl. Do tohoto kruhu položí hráči své figurky a chytí natažené provázky. Vedoucí uchopí do jedné ruky plecháček, do druhé hrací kostku, kterou hází tak, aby na ní každý dobře viděl. Pokud padne sudé číslo, vedoucí rychle přiklopí plecháčkem kruh s figurkami, aby jich polapil co nejvíce. Hráči se naopak snaží, aby jejich figurky nezůstaly pod plecháčkem, a prudce škubnou provázkem, aby se figurky dostaly z kruhu. Hráč, jehož figurka v tomto případě zůstala pod plecháčkem, dostává trestný bod. Pokud padne na hrací kostce liché číslo, nesmí vedoucí plecháčkem přiklopit figurky, ale ani hráči nesmí zatáhnout za své provázky. Vedoucí ale může mást tím, že naznačí pohyb plecháčkem, aby zmátl hráče. Hráč, jehož figurka přesto, že padlo liché číslo, opustila kruh, dostane trestný bod. Pak začíná další kolo hry, kdy se figurky vrací do kruhu a znovu se hází kostkou. Hra končí, když některý z hráčů nenasbírá deset trestných bodů a vítězí ten, kdo má trestných bodů nejméně.

Pomůcky:
figurky ze hry člověče, nezlob se nebo větčí knoflík (pro každého hráče jednu), půl metru dlouhý provázek (ke každé figurce jeden), jeden plecháček, jedna hrací kostka, křída nebo tužka a papír na vyznačení hracího kruhu

Legenda:
-

8 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hra probíhá během běžné činnosti na schůzce. Kdo má babu, snaží se ji předat někomu dalšímu tím, že se ho dotkne. Může ji dát ale jen tomu, kdo je na nohou. Kdo sedí, je před babou chráněn. Kouzlo hry spočívá v tom, že se každý něčím zabývá a na hru nemyslí. Pokud se někdo před babou chce uchránit, musí si kamkoli sednout.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
5 - -
> 1 hodina (dlouhá)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí si připraví krabičku sirek, kterou rozsype na stůl a teplou rukavici (nejlépe lyžařskou) nebo ponožku pro každého hráče. Hrají vždy dva nebo tři hráči najednou. Každý hráč si na ruce navlékne rukavice nebo ponožky a na signál začnou všichni dávat sirky ze svých hromádek do krabiček. Hráči smí ale používat jen jednu ruku. Nikdo nesmí shrnovat sirky ke kraji stolu a pak je vsypávat do krabičky. Musí je zvednout na místě, kde leží. Hra končí, když jsou sesbírány všechny sirky. Kdo sebere nejvíc sirek, vítězí.

Pomůcky:
1x krabička sirek, 2-3x teplá rukavice (nejlépe lyžařská) nebo ponožka

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči si vezmou tužky a papíry, posadí se zády k vedoucímu a soustředěně poslouchají, protože mají poznat různé zvuky. Vedoucí předvádí sérii zvuků, např. trhání papíru nebo látky, klepání do dřeva, škrtnutí sirkou, smrkání, cinkání lžičkou, foukání do lahve, sypání střepů, zatloukání hřebíků, odemykání zámku, apod. Potom hráči zapisují ty zvuky, které si zapamatovali a poznali. Vítězí ten, kdo poznal nejvíce znaků.

Pomůcky:
šátek, tužka a papír pro každého hráče, pomůcky pro vytváření zvuků

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí si opatří 50 špejlí, dlouhých 10 nebo 15 cm. První hráč si vezme 10 špejlí, složí je do úhledné hromádky a tu si položí na hřbet předpažené ruky (dominantní ruky). Potom rukou trhne k tělu a snaží se zachytit padající špejle mezi palec a ostatní prsty této ruky, která je stále dlaní dolů, hřbetem nahoru. Druhou ruku hráč vůbec nesmí použít. Pokud hráč chytí všechny špejle, jednu si nechá a zbytek pošle sousedovi po kruhu. Ten celý proces opakuje. Pokud hráči nějaká špejle spadne, předává celou hromádku dál. Ve chvíli, kdy je rozebrána celá desítka špejlí, vezme se dalších deset špejlí a pokračuje se ve hře, dokud se nevyčerpá všech 50 špejlí.

Pomůcky:
50 špejlí dlouhých 10cm nebo 15cm

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Ke hře je potřeba jeden větší (v průměru cca 10cm) a jeden menší (v průměru cca 7cm) kroužek zhotovený z proutku. Napřed jeden hráč hodí větší kroužek do libovolné vzdálenosti před sebe. Ostatní hráči postupně hází od startovní čáry menší kroužek a snaží se jím strefit do ležícího kroužku většího. Pokud menší kroužek dopadne tak, že se dotýká většího kroužku, získává hráč 1 bod. Pokud dopadne celý do kruhu, kterého se dotýká, získává hráč 3 body. Pokud dopadne celý do kruhu, kterého se nedotýká, získává hráč 10 bodů. Vítězí hráč, který získá nejvíc bodů, nebo ten, který nejdříve dosáhne předem určeného množství bodů.

Pomůcky:
jeden větší (v průměru cca 10cm) a alespoň jeden menší (v průměru cca 7cm) kroužek zhotovený z proutku

Legenda:
-

5 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí v klubovně umístí hlasitě tikající budík. Připraví si stopky a postupně do místnosti pouští jednotlivé hráče se zavázanýma očima a měří jim čas, za jak dlouho budík naleznou (vezmou do ruky). Vítězí hráč, který budík nalezne v nejkratším čase.

Pomůcky:
tikající budík, šátek pro každého hráče, stopky

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Do misky nebo na talířek se položí 15 kusů nějakých plodů (žaludů, fazolí, apod.) a losem se rozhodne, který hráč začne. Potom hráči střídavě odebírají jeden až pět kusů plodů, podle vlastního uvážení. Prohrává ten hráč, který odebere poslední plod. Lze provádět turnaje.

Pomůcky:
miska nebo talířek s 15ti kusy nějakých plodů (žaludů, fazolí, apod.)

Legenda:
-

8 - -
2 - 2
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Každý hráč obdrží dvacet hrachových kuliček. Pak se postupně postaví hráči před židli a předehnou se přes ni a přes opěradlo, kterého se nesmí dotknout. Za židlí je postavená láhev, do které hráči postupně spouští hrášky. Vítězí hráč, který se trefí nejvíce hrášky do lahve. Židle se nesmí hráč vůbec dotýkat a nesmí ji obkročit.

Pomůcky:
20 kuliček hrachu pro každého hráče, 1 židle, 1 láhev

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne