Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou týmů a hrají normální fotbal s tím rozdílem, že každý hráč má jenom jeden dotek, po kopnutí do míče běží ke své brance a dotkne se konstrukce (břevno,tyčky) a pak má zase nabyto a smí opět kopnout do balonu. Pravidlo hry je: kopneš a běžíš!Jinak se hraje "normální" kopaná:-)

Pomůcky:
fotbalový míč, branky

Legenda:
-

6 - -
10 - 30
~do 30 minut (krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Z dlouhého provazu uděláme na zemi kruh o průměru asi 6m a doprostřed položíme třeba volejbalový míč. Hráčům rozdáme tenisáky a rozestoupí se po obvodu kruhu. Po odstartování se hráči pokoušejí trefit míč (kutálením, ne házením). Každý kdo se trefí do míče utíká se zapsat. Kousek dál položíme papíry a tužky. Vyhrává ten kdo má nejvíc zápisů.

Pomůcky:
míč na volejbal či fotbal, dlouhý provaz, asi 20 tenisáků (dle úpočtu hráčů), papíry a tužky.

Legenda:
-

6 - -
10 - 30
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a první řekne: "jedna", druhý: "dva" a třetí jen tleskne. Čísla 3 , 5, 7 se nesmí vyslovit a jen se tleskají. Čísla jako 35, 53, 75... se tleskají podle toho, kolik je tam nevyslovitelných čísel. Začíná se od znovu když to někdo splete.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
4 - 30
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Tato hra je něco mezi štafetovým během a tichou poštou. Hráči stojí v rozestupech, aby se neslyšeli. Na startu se první hráč, který si přečte a naučí nějakou básničku, úměrnou věku, utíká k dalšímu, kterého se ji snaží naučit. Až si druhý hráč bude myslet, že ji umí utíká k dalšímu a učí ji dalšího atd. Uvidíte co bude umět ten poslední. Ve větším počtu může být na stanovišti více hráčů, ale básnička musí být přiměřeně delší. Nebo hráči mohou být rozděleni na družstva, a tak hra může být nejen na správnost, ale i na čas.

Pomůcky:
-

Legenda:
Skáče bleška po písku, hledá kdo je nablízku. Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.

6 - -
4 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči utvoří kruh. Mezi sebou si hází míč. Nesmí ho však hodit svému sousedovi. Kdo míč nechytí, či mu vypadne z ruky, nebo ho právě nahraje svému sousedovi, jde si čupnout doprostřed kruhu a stává se hloupou Ančou. Ostatní hráči si dál nahrávají, běhěm toho však hráč, který bude mít jako třetí nahráno od spoluhráče, může bít míčem ty, co jsou uprostřed. Když se trefí a hráče uprostřed vybije a ti míč nechytí, hraje se dál. Když se netrefí a míč totálně mine hráče uprostřed, jde hráč, který vybíjel doprostřed za ostatními. Když ale hráč/i uprostřed míč ze vzduchu chytí, tak všichni co tam byli se vrací za ostatními do kruhu a ten kdo vybíjel jde místo nich. A zase se hraje dál. Opatrně na bezpečnost!

Pomůcky:
Míč (pro tvrďáky jedině tvrdý!)

Legenda:
-

5 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Pravidla jsou popsána v Knize lesní moudrosti a zkopírována zde v příloze.

Pomůcky:
Viz příloha

Legenda:
Tato zkouška zraku je součástí činu 1S2.

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Odkaz: https://codenames.game Pravidla offline verze: Krycí jména jsou skvělá, protože je může hrát prakticky nekonečný počet hráčů. Ti se rozdělí do dvou špionážních útvarů a každý si zvolí svého šéfa. Jen ten zná identitu svých agentů. Ostatním jsou známa právě jen krycí jména, pod nimiž se může skrývat kdokoliv. Šéfové obou týmů sedí na jedné straně stolu a ve stojánku před sebou mají čtvercovou kartu, která ukazuje rozmístění agentů obou týmů, náhodné kolemjdoucí a nájemného vraha. Na druhé straně sedí operativci obou týmů. Vidí 25 karet s krycími jmény. Jejich úkolem je pod krycími jmény rozeznat své agenty a kontaktovat je. Kontakt uskutečňují na základě jednoslovných nápověd od svého šéfa. Ten musí přijít se slovem, které je nadřazené či jinak nápovědné ke kartě nebo kartám, na kterých má označené své agenty. Jakmile se operativci shodnou na nějakém slově, ukáží na něj prstem. Pokud se jedná o jejich agenta, je slovo překryto kartou v barvě jejich týmu a pokud chtějí, mohou hádat dál. Pokud odhalí agenta konkurenčního týmu nebo náhodného kolemjdoucího, až tak moc se neděje, jen přicházejí o možnost dalšího tahu. Pokud však zkontaktovali nájemného vraha, hra končí a jejich tým prohrává.

Pomůcky:
-

Legenda:
Krycí jména jsou výborná deduktivní párty hra, v níž se snažíte za pomoci hlavního špióna kontaktovat všechny své agenty. Občas se vám to nepodaří a oslovíte náhodné kolemjdoucí či agenty protistrany, avšak pozor na kontakt s nájemných vrahem.

10 - -
2 - -
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Odkaz: skalak.skauting.cz/skautsky-program/online-bang Hru hraje čtyři až sedm hráčů, každý z nich si vylosuje jednu z následujících rolí: Šerif Pomocník šerifa (Vice) Odpadlík (Renegade) Bandita Úkol hry se liší pro každou roli: Bandité musí zabít šerifa. Šerif a jeho pomocníci musí zabít bandity a odpadlíka. Odpadlík musí zůstat poslední naživu, přičemž jako posledního musí zabít šerifa. Každý si také vylosuje postavu, která má speciální schopnosti. Maximální počet životů postavy je reprezentován náboji na kartě. Začátek hry Každý hráč si vylosuje roli a postavu. Šerif odhalí svou roli, ostatní role zůstanou tajné. Postavy a jejich schopnosti se odhalí. Šerif dostane jeden život navíc. Každý hráč dostane tolik karet, kolik má životů. Pouze šerif si bere jen tolik karet, kolik má nábojů na kartě používané postavy. Hra Na počátku svého tahu si hráč lízne dvě karty. Na některého protihráče, kterého však má na dostřel, může vystřelit zahráním karty „Bang!“. Protihráč se může střele vyhnout zahráním karty „Vedle!“, jinak ztratí jeden život. Pokud hráč ztratil všechny životy, je mrtvý a tím vyřazený ze hry. Zahráním karty „Pivo“ si může hráč obnovit život. Nemůže však mít víc životů než na počátku hry. Během jednoho tahu může hráč většinou zahrát jen jednu kartu „Bang!“, ale může hrát i neomezený počet dalších karet, které drží v ruce: může ukrást spoluhráči kartu kartou “panika”, zahodit protihráčovu kartu kartou “cat balou”, uvrhnout protihráče do vězení kartou “vězení”, přivolat bojovné indiány kartou “indiáni” a mnoho dalších. Na konci tahu smí hráč držet v ruce jen tolik karet, kolik má životů. Ostatní karty musí odhodit, nemá-li postavu umožňující držet neomezený počet karet v ruce. Tato postava se ovšem v základním balíčku hry Bang! nenalézá, nalézá se v rozšíření. Hra pokračuje po směru hodinových ručiček k dalšímu hráči. Vítěz Hra končí vítězstvím šerifa a pomocníků, pokud jsou mrtvi všichni bandité a odpadlíci a šerif je naživu. Pokud je šerif zabit a posledním hráčem je odpadlík, vyhrává on, jinak vyhrávají bandité.

Pomůcky:
-

Legenda:
Bang! je karetní hra na motivy Divokého západu

8 - -
4 - 7
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Odkaz: skribbl.io Hráči se střídají v kreslení obrázku, zatímco ostatní hádají, co je na kresleném obrázku. Kreslící nesmí psát písmena ani jiné znaky.

Pomůcky:
-

Legenda:
Hra je principem velmi podobná, až stejná jako DrawThis.Io, ale nabízí o něco větší komfort při hře a hezčí rozhraní. Malujte předepsaná slova a nechte ostatní hádat, o co jde.

5 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Odkaz: tabletopia.com

Pomůcky:
-

Legenda:
Velké množství deskových her dostupných online

1 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli