Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Na jednoho dobrovolníka přišpendlíme kousky papíru (hodně) a zavážeme mu oči. Ostatní si sednou kolem něho do kruhu a postupně (po jednom) se snaží z „bažanta“ oškubat všechny papírky = peří. Úkolem bažanta je chytit (dotknout se) těch, kteří se snaží ho oškubat. Komu se podaří utrhnout pírko, aniž by ho bažant chytl, nechá si ho a počítá si ho jako bod. Chytí-li ho, bod získává bažant.

Pomůcky:
kousky papíru cca 4 x 15 cm špendlíky nebo zicherajsky

Legenda:
-

4 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Dvě skupiny hráčů sedí na protilehlých stranách stolu. Vedoucí mezi ně vhodí hrací kostku. Když kostka zůstane ležet např. lichým číslem vzhůru, hráči na levé straně stolu se začnou smát a smějí se celých patnáct sekund. Jejich soupeři na pravé straně stolu musí zachovat kamennou tvář. Kdo z nich by se třeba jen usmál, padne do zajetí. Musí vstát a postavit se za řadu sedících protivníků. Když uplyne stanovená lhůta, vedoucí řekne stop – a na levé straně stolu opět zavládne klid. Zbytek času až do konce celé minuty mají hráči na odpočinek a soustředění. Potom vedoucí znovu vrhne kostku. - prohraje ta strana, která se dřív octne v zajetí - při časovém omezení hry zvítězí ta strana, která má více zajatců

Pomůcky:
kostka stopky

Legenda:
-

7 - -
8 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Nahlas se přečte 24 zcela neznámých namátkových slov. Jednou pomalu a zřetelně, potom ještě jednou, ale již bez přestávek mezi jednotlivými slovy. Poté hráči napíší slova, která si zapamatovali. Po vyhodnocení není špatné vysvětlit, co které slovo znamená. poznámka: Pokud je to na schůzce dětí, použijme třeba i po atlasech flory a fauny tak např. vrápenec, biotop, pižmoň, šplhač, myšok, nelma, ježdík ...., u starších a dospělých lze použít cizí slova např. kang, fabion, gabarit, marginální, sofistikovaný ...nebo něco z atlasu světa.

Pomůcky:
tužky a papíry

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
První člen družiny rozžehne svíčku a běží s ní na určené místo a zpět, nato ji odevzdá dalšímu. Vyhrává to družstvo, jehož poslední člen doběhne nejdříve. Zhasne-li některému ze závodníků svíčka, musí se vrátit ke startu, rozžehnout ji a znovu vyběhnout. Nesmí se užívat žádných stínidel kromě ruky.

Pomůcky:
svíčky - kolik družstev, tolik svíček

Legenda:
-

7 - -
8 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hrajeme ji na území asi 50x50 m. Hráči se rozdělí do dvou stejně silných družstev, viditelně rozlišených. Před zahájením se všichni shromáždí uprostřed louky: vytvoří se kruh, ve kterém stojí střídavě hráči družstva A a družstva B. Každý se podívá nejdříve na souseda po své levé ruce – před ním bude utíkat. Potom na souseda vpravo – toho bude honit. Oba si zapamatuje, aby nezpůsobil zmatek. Když rozhodčí pískne, rozprchnou se hráči na všechny strany. Na druhé písknutí začíná honička, při které je každý současně chytačem i pronásledovaným. Kdo dostane babu, odchází za hrací území a dál už jen přihlíží. Po 3 minutách se ozve ukončovací signál. Vítězí družstvo, kterému zůstalo ve hře více členů.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
8 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Jeden z hráčů je námořníkem, ostatní sedí v kruhu. Námořník přistoupí k některému hráči a řekne: "Jedu na severní pól, chceš něco poslat Eskymákům ?" Oslovený musí jmenovat nějakou věc, která je v místnosti a začíná stejným písmenem jako jeho jméno. Námořník tuto věc vezme, obejde s ní přístav (tj. kruh) a ptá se dalšího. Kdo si nic nevymyslí, stává se námořníkem a musí převzít všechny dary a chodit s nimi dál kolem kruhu. Když námořník obejde všechny hráče, položí hromadu věcí na zem a volá: "Haló, Eskymáci, to vám posílá Evropa!" Na to se všichni hráči vrhnou k hromadě věcí a každý se snaží co nejrychleji zmocnit své věci a dát ji na původní místo. Prohrává ten kdo je poslední.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
5 - 20
~do 30 minut (krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Jeden hráč stojí naproti zbytku hráčů a má míč. Hráči se mohou volně pohybovat naproti tomu, který hází. Když řekne most, tak pošle míč po zemi a hráči naproti se snaží, aby jim míč prošel mezi nohama. Komu míč neprojede vypadává. Když řekne bomba, tak míč klasicky hodí a pokud někoho trefí, tak trefený hráč vypadává. Když řekne bomba, tak musí říct i číslo (nejmíň 6). Ten co hází počítá do určeného čísla a hráči si mezi sebou míč kopou. Vypadává ten, který se míče dotknul jako poslední když házející dopočítal k číslu, které řekl. Hraje se do té doby než zůstane jeden hráč. Ten se potom vymění s tím, co házel.

Pomůcky:
míč

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin, stoupnou si do řad naproti sobě ( řady jsou vzdálené asi 20-25 metrů). Kus za sebou mají další čáru, každá z nich představuje domeček. Jeden je červený, druhý bílý. Hráči blíže bílé jsou Bílí a hráči blíže červené jsou Červení. Uprostřed stojí vedoucí s kartičkou, která je z jedné strany červená a z druhé bílá. Pustí kartičku na zem a podle toho, jaká barva dopadne, honí se hráči na danou stranu. Když dopadne kartička červenou barvou nahoru honí Červení Bílé: Bílí se snaží co nejrychleji utéct do domečku, ale když se to některému z nich nepodaří, stává se Červeným. Když dopadne kartička bílou barvou nahoru, tak je to naopak. Vítězí to družstvo, které má všechny hráče na své straně.

Pomůcky:
kartička - z jedné strany bílá a z druhé červená

Legenda:
-

4 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Člověk si vezme do pusy párátko mezi zuby tak aby člověk nemohl zavřít pusu a měl ji jen dokořán otevřenou. Člověk si vymyslí zvíře a jeho chorobu a začne říkat. Já jsem např lev a bolí mě zub. A ostatní s párátkami v puse říkají aha ty jsi lev a bolí tě zub a když nerozumí lev musí opakovat.

Pomůcky:
Párátka

Legenda:
Zvířátka v zoo dostali chorobu a šišlají. A něco je trápí ještě k tomu, a sdělují to ostatním zvířátkům. Zvířátka moc nerozumí, ale co pak pan doktor?

4 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli