Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Každý tým vlastnící svůj totem(vlajku) si jej schová na vybrané místo ve vytyčeném hracím sektoru (rozloha podle fyzické zdatnosti, nemělo by být vidět na nepřátelskou vlajku) a udělá kolem něj kruh o průměru 5 metrů. Cílem hry je unést nepřátelskou vlajku a odnést ji ke své. Každý má tři papírové koule, s kterými může po zásahu vyřadit nepřítele ze hry. Takto zasažený hráč si musí dobýt život u vlastní vlajky, pouze pokud se nachází v původním domečku(kruh). V případě, že vaše vlajka ani vlajka jiného týmu není ve vašem domečku a vy jste přišli o život, nezbývá vám nic jiného, než čekat, že vaši vlajku někdo navrátí na původní místo. Kradení vlajky: Hráč který se dostane dovnitř nepřátelského kruhu je nezranitelný. Jakmileho opustí může být znova vybit. Pokud je háč nesoucí vlajku zasažen, musí ji zanechat na místě, kde byl zasažen. Hodnocení: vlastní vlajka na konci hry: 5b vynesení cizí vlajky z jejího domečku:10b cizí vlajka ve svém domečku:15b Tým s největším počtem bodů vyhrál Počet týmů je neomezený. V každém týmu by měli být alespoň 4 hráči pro možnost kordinace útoku a obrany.

Pomůcky:
Vlajky (originální,nezaměnitelné) koule o velikosti tenisového míčku(z natrhaných novin, slepených vodou se škrobem) příprava domečku z přírodních materiálů

Legenda:
Největším ponížením pro váš kmen je ztráta vašeho totemu. Dokážete ho ochránit nebo získáte nepřátelský?

10 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu a mají připravené pěsti. Popořadě každý říká: "Čing-Čong....(číslo)." Ihned, jakmile vyřkne číslo, všichni hráči musí zvednout jeden, dva nebo žádný palec. Spočítá se počet všech zdvižených palců a pokud se shodují s řečeným číslem, ten kdo číslo vyslovil, schová jednu ruku a už s ní dále nehraje. Když se počet palců s řečeným číslem neshoduje, pokračuje další hráč. Vyhrává ten, kdo jako první schová obě ruce.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vybere se jeden člověk, kterému se zavážou oči a někdo dotyčného člověka zatočí dokola. Poté ostatní hráči vydávají různé zvuky a slepá bába je musí chytit. Když slepá bába někoho chytí, tak se chycený stane slepou bábou.

Pomůcky:
Šátek, mikina (prostě něco, čím si můžete zavázat oči).

Legenda:
-

5 - 99
2 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Jeden hráč ze skupinky připraví před hrou na kostičkovaný papír barevnou mapu (na velikosti nezáleží, ovšem čím větší mapa tím delší hra). Pak na svislou stranu kostičkovaného papíru napíše písmena od A-... (dle velikosti) a na vodorovnou napíše číslice od 1-... (dle velikosti). To si nakreslí také ostatní hráči. Pak už jen podle fantazie hlavní hráč nakreslí do mapy doly surovin. Úkolem ostatních hráčů je zjistit a vydolovat všechny nerosty co má hlavní hráč nakreslené v mapě. Dělá se to následovně. První v kroužku se zeptá toho s barevnou mapou např: "G 10?" a on odpoví, jestli tam něco je nebo jestli nic. Pokud je tam něco, je hlavní hráč povinen říct, jaká že surovina tam je. Všichni hráči si do svojí prázdné mapky napíší jestli tam něco je či ne. Pokud se hráč trefil do suroviny on jako jediný si na papír dolu napíše pozici jeho suroviny. Dále to samé dělá další hráč atd. Pokud hráči vydolují celý důl hlavní hráč jim to musí říct. Je to hra dost podobná LODÍM. Až na to, že hráči dolují suroviny a dostávají za to body. Ukázka map a surovin jsou v příloze.

Pomůcky:
kostičkovaný papíry a tužky

Legenda:
-

10 - -
4 - 10
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Určí se jeden hráč, ktrerý bude Pan Wágner. Ten si přiváže spacák na dlouhé lano a točí s ním okolo sebe. Ostatní hráči (zvířátka) se musí Wágnera dotknout. Když Pan Wágner někoho strefí spacákem, tak zvířátko vypadává. Když se ale jednomu zvířátku podaří dotknout Wágnera, vyhrávají všechna zvířátka. Když Wágner postupně strefí všechna zvířátka, vyhrává Wágner.

Pomůcky:
lano, spacák (nebo nějaká deka)

Legenda:
Pan Wágner jel do Afriky, aby si doplnil svoji sbírku zvířátek. Zvířátkům se to ale nelíbí, a tak chtějí Pana Wágnera zneškodnit.

12 - 65
5 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Je to honička. Určí se přiměřené území (podle počtu hráčů). Jeden hráč (ve větším množství i více hráčů) se stane zlým čarodějem, který je označen šátkem, nebo jiným předmětem. Chytá ostatní a mění je v kámen. Koho chytí, ten se zastaví a znehybní. Zachránit ho může jiný živý hráč tím, že k němu přiběhne a obejmeho. Společně napočítají do pěti. Tím vysvobodí hráče a oba po té můžou zachraňovat ostatní. Hra končí když čaroděj/ové zakleje/í všechny hráče, nebo se čarodějové vymění.

Pomůcky:
Šátek, nebo jiný předmět na označení čaroděje

Legenda:
Ocitli jste se ve velmi začarované zemi. Zdejší zlý čeroděj proměnil všechny v kámen. Už zahlédl i vás. Nezbývá vám nic jiného než před ním utíkat. Cestou však zakopnete a letíte přímo proti jedné soše. Nechtěně ji obejmete a než se vzpamatujete uběhne pět vteřin a socha obživne.

4 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vybere se jedno pismenko a to se musi postupne objevovat na 1,2,3,4,5 atd. místě. příklad: Auto mAma mrAk kubA

Pomůcky:
papír a tužka

Legenda:
-

7 - -
2 - 15
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Jednoduchá hra, kterou hrajeme v kteroukoli roční dobu v místě, kde rostou alespoň 3 druhy stromů - nejlépe v pestrém lese či parku. Podmínkou je, aby přítomné sromy organizátor bezpečně poznal a byl schopen s nimi srozumitelně seznámit i hráče ( takže nedoporučuji hrát v arboretech a v místech kde roste moc exotů. Se staršími hráči hrajeme v době, kdy jsou stromy bez listí - naučí se poznávat dřeviny podle kůry. V létě lze hrát i s předškoláky. Po zvolání formule : \"Stojí stojí strom, praští do vás hrom, když se nedotknete ... \" následuje jméno stromu. Hráči mají pár vteřin na to aby doběhli k příslušnému stromu. Podle okolností se vyvolávač může pustit za těmi, co dlouho hledají, nebo můžeme omezit počet hráčů u jednoho stromu ( jde přeci o to, aby se stromy naučili poznávat všichni). Vyvolavač by pak měl všechny obejít a potvrdit zda se drží správného stromu (a pochválit, body udělit)

Pomůcky:
-

Legenda:
Nejen podle listí je poznáte ...

5 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Soutěžící se postaví každou nohou na jednu židli. Vedoucí jej odstartuje a závodník má projít určenou trasu co nejrychleji, aniž se jakoukoli částí těla dotkne země. Prakticky jde jako na chůdách. Meří se čas.

Pomůcky:
Dvě židle, stopky, papír a tužka

Legenda:
-

8 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
V jednom koutě klubovny je deset (u starších dvacet) tenisových míčků. Úkol jednotlivce je zdánlivě jednoduchý: Dokopat míčky do určeného rohu. Lze označit hranici, za kterou je nutno míčky dokopat.

Pomůcky:
Tenisové míčky (10 až 20)

Legenda:
-

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli