Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 226

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev, která se posadí proti sobě ke stolu. Jedno družstvo dostane větší minci, nejlépe pětikorunu a podává si ji mezi sebou pod stolem. Kdokoliv z druhého družstva může vykřiknout „hafido“. Na tento povel musí první družstvo plácnout dlaněmi do stolu a nechat je takto ležet. Druhé družstvo se snaží podle zvuku při dopadu dlaní na stůl uhodnout, kdo z hráčů má minci pod rukou. Při větším počtu hráčů může družstvo podle uvážení vedoucího hádat víckrát. V případě, že družstvo uhodne, kde mince je, dostává minci druhé družstvo a kra se opakuje. Vítězí družstvo, které uhodlo víckrát.

Pomůcky:
větší mince - nejlépe pětikoruna

Legenda:
-

na postřehmístnost
5 - -
6 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev. Na zemi se provazem nebo křídou naznačí dělící čára. Každé družstvo hraje na jedné straně čáry. Jeden hráč z prvního družstva se musí nadechnout a vypravit se do soupeřova pole. Po dobu, kdy je na soupeřově území, musí nahlas říkat hutututututu..., aby bylo jasné, že se nenadechl, a snaží se dotknout co největšího množství protihráčů´a do nadechnutí se opět vrátit na své území. Každý, koho se nedýchající dotkne, přechází na soupeřovu stranu (nebo vypadne ze hry). Pokud se ale protihráči nechtějí smířit s prohrou a nedýchajícího zadrží na svém území, dokud mu nedojde dech a on se nadechne, stává se nedýchající (nyní už nadechnutý) zajatcem nepřátelského družstva (nebo vypadává sám). Obě družstva se ve vysílání nedýchajících střídají. Hraje se, dokud to hráče baví a pokud se hrálo na vypadávání, dokud jedno družstvo nepřijde o všechny hráče.

Pomůcky:
křída nebo provaz na vyznačení prostoru družstev

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí na zemi vyznačí kruh, přibližně o průměru 3 m. Potom vybere dva hráče, kteří budou představovat kohouty. Ostatní se dívají a fandí svým favoritům. Oba kohouti stojí pouze na jedné noze a ruce drží spojené za zády. Rameny a tělem do sebe naráží tak, aby každý svého soupeře buď vytlačil z kruhu, nebo ho donutil postavit se na obě nohy. Vítězí ten, kdo celý zápas ustál na jedné noze a v kruhu. Hráči představující kohouty se v dalším kole vymění a pak mohou např. soupeřit vítězové spolu. Možná je i obměna, že hrají kohouti všichni proti všem - pochopitelně ve větším poli - potom vítězí poslední, který se udržel na jedné noze a v poli.

Pomůcky:
provaz nebo křída na vyznačení hracího pole

Legenda:
-

logickáodpočinkovápohybováměstopříroda
6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hra se hraje v zimě na sněhu. Vedoucí vyšlape ve sněhu labyrint cestiček, z nichž některé jsou slepé. Jde o variantu honěné, kdy jeden "má babu" a dotekem prchajícího soupeře ji předává. Odlišnost ale spočívá v tom, že hráči se smí pohybovat pouze po vyšlapaných cestičkách, ale nesmí přecházet cesty, které nejsou propojené.

Pomůcky:
sníh

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
5 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Skupinu rozdělíme do vyrovnaných družstev. Každé družstvo na startu obtočíme pevně lanem ve výši boků účastníků. Před každým družstevem je meta, kolem které musí améba oběhnout a vrátit se na startovní čáru. Lze soutěžit v několika kolech. Hráči se mohou při běhu držet lana, kterým jsou svázáni. Lano nesmí být utaženo moc pevně.

Pomůcky:
2x 10 m dlouhé lano, startovní čára a mety k obíhání

Legenda:
-

odpočinkovápohybováměstopříroda
10 - -
8 - 12
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Na začátku hry dostane každý hráč stejný počet počítacích dřívek. Každý hráč po řadě hází všemi deseti kostkami a musí správně pojmenovat značky, které mu padly. Za každou nepojmenovanou n. špatně pojmenovanou značku odevzdá 1 počítací dřívko. Za každých 5 správně pojmenovaných dostane jedno počítací dřívko z banku. Vyhrává hráč s nejvíce počítacími dřívky.

Pomůcky:
-10 dřevěných kostek na něž namalujeme (nalepíme) mapové značky (celkem 60 různých značek) -počítací dřívka (žetony) pro každého hráče 10 + 20-30 do banku

Legenda:
-

na znalostijinéměstomístnostpříroda
8 - -
2 - 7
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Jeden z hráčů jde za dveře. Ostatní se domluví na nějakém slovesu (např. koukat). Hadač se potom vrátí a různými otázkami, kdy místo neznámého slovesa použije sloveso žouželit (např. žouželí se na zahradě?), se snaží přijít na to, co se pod pojmem žouželení skrývá. Hodnocení se může provést tak, že když se vystřídají všichni hráči v roli hadače, utvoří se pořadí podle toho, jak kdo rychle přišel na hledané sloveso.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána rozvojměstomístnostna cestáchpříroda
10 - -
3 - 10
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Rozdělíte se na želvičky (doporučuji silné, vytrvalé a nezničitelné jedince) a přiměřený počet skupinek lovců. Rozdělení záleží na odolnosti želviček. Každopádně je lepší, když je alespoň tak o dvě želvičky víc než skupinek. Skupinky doporučuji 4- 6ti členné. Vyznačíte území – o rozloze např. menší louky, záleží na počtu účastníků. Každá želvička si na hrudník/břicho připevní čistý papír formátu A4. Každá osada (skupinka) lovců, obdrží právě jednu fixu určité barvy. Cílem hry pro želvičky je zůstat pohyblivé. Želvičky se v území pohybují zásadně jen po čtyřech (po kolenou). V okamžiku, kdy jsou převaleny na krunýř (na záda), musí zůstat ležet, kopou nožičkami a pláčem přivolávají další želvičku, aby je zachránila. Záchrana probíhá tak, že se „provozuschopná“ želvička dotkne své převrácené kolegyně. Cílem hry pro lovce je nalovit co nejvíce želviček. A jaký je způsob lovu? Přemoci želvu můžete jen tak, že ji převrátíte na záda. Skupinky se tedy pohybují územím a snaží se želvičky povalit na záda. Když se jim to podaří, udělají želvičce na papír čárku. Čárku mohou udělat jen na želvičku, na jejímž překlopení se alespoň jeden člen skupinky aktivně podílel. Po „oživení“ želvičky ji mohou lovci opět lovit, nejedná se o želvičky na jedno použití ;o) Po konci hry se sečtou čárky jednotlivých barev na všech želvičkách a vyhlásí nejúspěšnější osada.

Pomůcky:
čisté papíry A4, barevné fixy, spínací špendlíky, něco na vymezení území

Legenda:
Jste na pustém ostrově a máte hlad. Jediné co je široko daleko k snědku jsou obrovské želvy. Každá z vašich osad se tedy vydává na lov.

akčnípohybovámístnostpříroda
4 - -
16 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Všichni hráči mají zavřené oči a chodí po klubovně. Na povel vedoucího si všichni sednou do dřepu a vedoucí jedno z hráčů přikryje pláštěm. Na jeho další pokyn ostatní hráči otevřou oči a snaží se co nejrychleji přijít na to, kdo je přikryt. Kdo jeho jméno vysloví nejdříve, získává 1 bod nebo může v další hře přikrývat on. Vedoucí může přikrýt i více hráčů.

Pomůcky:
1 deka nebo velký kus látky (případně víc dek)

Legenda:
-

na postřehseznamovacíměstomístnostpříroda
6 - -
5 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Ze tří klacků vytvoříme ne příliš stabilní trojnožku. Hráči vytvoří kolečko kolem trojnožky, chytnou se za ruce a začnou kroužit okolo. Při kroužení se snaží tahat ostatní tak, aby shodili trojnožku. Kdo trojnožku shodí, vypadává. Dvojice, která se pustí, vypadává také. Vyhrává ten, kdo zůstane jako poslední.

Pomůcky:
3 podobně dlouhé klacky

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
1 - -
5 - 10
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne