Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 226

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Rozdělíme se na dvojce, ale lze mít i skupiny po více lidech. Jeden hráč je "ovládající", zbytek jsou roboti. Ovládající smí jendoduchýma příkazama (jdi, otoč se doleva, sedni atp.) ovládat na dálku svého robota, resp. své roboty. Roboti mají zavázané oči šátkem a poslouchají příkazy "ovládajícího". Ovládající musí na dálku své roboty navigovat tak, aby splnili nějaký úkol - třeba přinést něco ze země. pzn: osvědčilo se nám, že ovládající musí své roboty zapnout - je to docela legrační.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
Máme roboty na dálkové ovládaní. A s jejich pomocí je nutné plnit úkoly.

na rozvojodpočinkovápoznávacíměstomístnostpříroda
5 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Všichni jsou atomy a chaoticky pobíhají. Zástupce vykřikne číslo a všichni ostatní se seskupí do skupin v počtu podle čísla, které vykřikl zástupce. Ten atom, který se nespojí se skupinou, vypadává.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
7 - -
8 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Jedná se o podobnou hru jako na babu. Ale nepředvá se baba. Vybere se Mrazík, který má babu a honí ostatní. Na koho šáhne, zmrazí se - musí rozkročit nohy. Zmraženého může vysvobodit jenom to, že někdo, kdo není zmražený, ho podleze. Vyhrává Mrazík tehdy, kdy zmrazí všechny hráče a oni se nestačí navzájem vysvbodit. V případě hodně hráčů může být Mrazíků víc.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
4 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí na tři skupiny s označením: BU, KU nebo HU. Pak se rozprchnou a každý se ozývá svým signálem (bu-bu, ku-ku, hu-hu). Zároveň se honí podle schématu: BU honí KU, KU honí HU, HU honí BU. Chycený hráč se stává členem té skupiny, kterou byl chycen (HU se stává KU, KU se stává BU, BU se stává HU). V okamžiku, kdy se stane hráč členem jiné skupiny, mění také své zvuky za zvuky členů této skupiny a je honěn jejími nepřáteli. Hra je časově omezená. Po vypršení limitu se hráči ve skupinách spočítají. Vítězí ta skupina, která má nejvíce členů, popřípadě všichni, pokud zbude pouze jedna skupina.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
6 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Z hráčů vylosujeme dva. Jeden představuje radar a zavážeme mu oči šátkem. Druhý představuje radistu. Radar může běhat, zatímco ostatní hráči smí pouze snožmo poskakovat. Radista smí jen stát nebo sedět tak, aby měl přehled v hracím prostoru, a dává radaru pokyny, podle nichž se radar snaží některého z hráčů chytit. Podaří-li se mu to, stává se chycený hráč radistou, a z radisty se stává radar, z radaru skákající hráč.

Pomůcky:
Šátek nebo něco na zavázání očí

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráče rozdělíme do trojic, které se postaví vedle sebe do řady. Prostřední hráč trojice je ale obrácen zády ke směru běhu a oba boční hráči stojí po směru běhu. Všichni se pevně zavěsí v loktech a běží po předem stanovené trase. Vítězí ta trojice, která dosáhne nejlepšího času. Pozn.: Běžet musí všichni tři, nelze si pomáhat nesením prostředního.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
6 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Rozdělíme hráče do dvojic. Každá dvojce dostane cca dva metry dlouhý provázek, který si oba hráči přiváží k jednomu svému zápěstí. Tato dvojice má za úkol překonat určitou trasu v co nejkratším čase. Hráči se ale ve dvojici smí pohybovat pouze tak, že jeden z dvojice se „natočí“ na provázek až ke svému spoluhráči a poté se začne odvíjet ve směru vytýčené trasy. V okamžiku, kdy se provázek napne, začíná se navíjet druhý hráč. Vyhrává ta dvojice, která jako první doběhne do cíle.

Pomůcky:
Provázek (počet dvojic krát 2 metry)

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstomístnostpříroda
5 - -
4 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráče rozdělíme do přiměřeného počtu družstev. V každém družstvu dostane jeden hráč klíč, v jehož oušku je přivázán dostatečně dlouhý provázek. Na určený signál začnou všechna družstva protahovat klíč svým oděvem tak, že musí od krku ke kotníku (podle druhu oblečení) procházet pod celým oděvem. Když je provlečený jeden hráč, předá klíč druhému a postup se opakuje. Vyhrává to družstvo, které se celé provlékne nejdříve.

Pomůcky:
Klíč, provázek

Legenda:
-

na rozvojmístnost
5 - -
6 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Dva hráči se postaví naproti sobě ve vzdálenosti asi jeden metr. Mezi ně se postaví další hráč čelem k jednomu hráči a zády k druhému. Prostřední hráč zpevní tělo a jeden z krajních hráčů ho mírně nakloní směrem k sobě a pak ho jemně odrazí směrem druhému krajnímu hráči. Výkyvy můžeme postupně zvětšovat. Prostřední hráč musí důvěřovat svým spoluhráčům. Hru je možné hrát i tak, že má prostřední hráč zavřené oči. Po krátké chvilce se hráči vystřídají.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovápohybováměstomístnostpříroda
5 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Na zemi se vyznačí (křídou, lanem, klacky) dvě rovnoběžné startovní čáry, mezi nimiž je přiměřeně velký prostor. Hráči se rozdělí do dvou družstev. Každé družstvo se postaví za sebe do fronty za svou startovní čáru. Oba první hráči z každého družstva na určený signál vyběhnou proti sobě, ke startovní čáře protivníka. Po cestě se potkají. V tomto místě se musejí zastavit a „střihnout si“ kámen, nůžky nebo papír. Kdo prohraje, odchází zpět, na svou startovní čáru a zařadí se do nakonec své fronty. Kdo vyhraje, běží dál, k protivníkově startovní čáře. Ale soupeř, další na řadě, mu vybíhá naproti. Ve chvíli, kdy se setkají, opět si „střihnou“. Vítěz pokračuje v běhu ve svém směru, poražený se vrací a další člen z jeho družstva vybíhá vítězi naproti. Cílem je dosáhnout soupeřovy startovní čáry a stát se tak členem jeho družstva. Nikdo nevyhrává ani neprohrává.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
6 - -
8 - -
nelze říct
ve dne