Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 237
Pravidla:
Na začátku se zvolí dva kapitáni, kteří si po jednom volí hráče do svého vojska. Když jsou hráči rozděleni, postaví se hráči každého vojska do řady vedle sebe tak, že obě vojska jsou čelem k sobě, mezi sebou mají prostor asi tři metry. Hráči každého vojska se drží za ruce. Kapitán hráče rozestaví tak, aby nikde nebylo slabé místo. Když je vše připraveno k boji, vyšle kapitán prvního vojska jednoho útočníka, který má za úkol prorazit hradby soupeřovy – protrhnout spojení rukou soupeřů nárazem nebo tlakem. Pokud se mu to napoprvé nepodaří, stává se zajatcem soupeřova vojska a tvoří jeho hradby. Pokud se mu to podaří, bere si s sebou do svého vojska dva zajatce, hráče, mezi kterými prorazil hradbu. Potom vyšle útočníka druhé vojsko. Vojska se pravidelně střídají. Hra končí, když jedno vojsko je celé zajaté, a tedy součástí druhého vojska. Možná obměna: mohou se povolit až tři útoky na soupeřovy hradby. Další možná obměna: hráč může hradbu prorazit i tak, že podleze soupeřům mezi nohama nebo pod či nad rukama. ! Při této hře je třeba velké opatrnosti, nezřídka se stane, že si hráči přivodí zranění, vesměs horních končetin.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
12 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
V této hře je důležité, aby hráči na sebe dobře viděli. Vedoucí všem oznámí, že podle určitého klíče každý hráč bude posílat po kruhu předmět a přitom říkat „křížkem“ nebo „rovně“. Hráči tedy postupně tipují a hledají klíč. Vedoucí je sleduje a opravuje podle klíče. Klíč: Poloha nohou hráče. Jsou buď zkřížené, pak hráč říká „křížkem“ nebo jsou rovně, pak hráč říká „rovně“. Během hry může několikrát polohu nohou změnit, nesmí to ale dělat příliš nápadně. Ke zmatení hráčů je možné použít předávaný předmět, kterým nápadně otáčíme, aby to vypadalo, že klíč má spojitost s předmětem.

Pomůcky:
libovolný předmět

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Ke hře je potřeba jeden větší (v průměru cca 10cm) a jeden menší (v průměru cca 7cm) kroužek zhotovený z proutku. Napřed jeden hráč hodí větší kroužek do libovolné vzdálenosti před sebe. Ostatní hráči postupně hází od startovní čáry menší kroužek a snaží se jím strefit do ležícího kroužku většího. Pokud menší kroužek dopadne tak, že se dotýká většího kroužku, získává hráč 1 bod. Pokud dopadne celý do kruhu, kterého se dotýká, získává hráč 3 body. Pokud dopadne celý do kruhu, kterého se nedotýká, získává hráč 10 bodů. Vítězí hráč, který získá nejvíc bodů, nebo ten, který nejdříve dosáhne předem určeného množství bodů.

Pomůcky:
jeden větší (v průměru cca 10cm) a alespoň jeden menší (v průměru cca 7cm) kroužek zhotovený z proutku

Legenda:
-

5 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Odkaz: https://codenames.game Pravidla offline verze: Krycí jména jsou skvělá, protože je může hrát prakticky nekonečný počet hráčů. Ti se rozdělí do dvou špionážních útvarů a každý si zvolí svého šéfa. Jen ten zná identitu svých agentů. Ostatním jsou známa právě jen krycí jména, pod nimiž se může skrývat kdokoliv. Šéfové obou týmů sedí na jedné straně stolu a ve stojánku před sebou mají čtvercovou kartu, která ukazuje rozmístění agentů obou týmů, náhodné kolemjdoucí a nájemného vraha. Na druhé straně sedí operativci obou týmů. Vidí 25 karet s krycími jmény. Jejich úkolem je pod krycími jmény rozeznat své agenty a kontaktovat je. Kontakt uskutečňují na základě jednoslovných nápověd od svého šéfa. Ten musí přijít se slovem, které je nadřazené či jinak nápovědné ke kartě nebo kartám, na kterých má označené své agenty. Jakmile se operativci shodnou na nějakém slově, ukáží na něj prstem. Pokud se jedná o jejich agenta, je slovo překryto kartou v barvě jejich týmu a pokud chtějí, mohou hádat dál. Pokud odhalí agenta konkurenčního týmu nebo náhodného kolemjdoucího, až tak moc se neděje, jen přicházejí o možnost dalšího tahu. Pokud však zkontaktovali nájemného vraha, hra končí a jejich tým prohrává.

Pomůcky:
-

Legenda:
Krycí jména jsou výborná deduktivní párty hra, v níž se snažíte za pomoci hlavního špióna kontaktovat všechny své agenty. Občas se vám to nepodaří a oslovíte náhodné kolemjdoucí či agenty protistrany, avšak pozor na kontakt s nájemných vrahem.

10 - -
2 - -
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči si sednou do kroužku a jednoho pošlou za dveře (nebo někam kde nebude slyšet). Ostatní hráči se domluví komu dají citrón(většinou se za hru vystřídají všichni). Po domluvě si vybraný hráč, nebo hráči (záleží na počtu hráčů a kousků citrónů) dá do úst kousek citrónu a rozkouše ho. Nesmí ho však polknout. V tu chvíli přijde hráč který byl za dveřmi a hádá, kdo má v ústech citrón. Má na to tři pokusy. Nesmí však rozesmívat. Ostatní hráči dělají že mají v ústech citrón, aby to nebylo tak lehké. Hráč který měl citrón, jde za dveře a bude hádat.

Pomůcky:
Na kousky nakrájený citrón.

Legenda:
-

3 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Dva hráči se postaví naproti sobě ve vzdálenosti asi jeden metr. Mezi ně se postaví další hráč čelem k jednomu hráči a zády k druhému. Prostřední hráč zpevní tělo a jeden z krajních hráčů ho mírně nakloní směrem k sobě a pak ho jemně odrazí směrem druhému krajnímu hráči. Výkyvy můžeme postupně zvětšovat. Prostřední hráč musí důvěřovat svým spoluhráčům. Hru je možné hrát i tak, že má prostřední hráč zavřené oči. Po krátké chvilce se hráči vystřídají.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hru je nejlepší začít už hned ráno po probuzení, když všichni ještě leží. Vedoucí si připraví lístečky, na kterých jsou napsány různé nemoci/zranění. Hráči si vylosují lísteček a podle nemoci/zranění jsou okamžitě ošetřeny. Když jsou všem ošetřeny nemoci/zranění, probíhá běžný program, nejlépe hromadná snídaně. Hráči se musí pohybovat podle možností své nemoci/zranění. Nemocní/zranění by si měli vzájemně pomáhat, tak aby se všichni dostali ke své snídani. Po snídani vedoucí vyhlásí, že je nutné posunout tábor (hráče) na nějaké ne příliš vzdálené místo za táborem (cca 1km), ke kterému není nejlehčí přístup (za potokem bez mostu, na skále, apod.). Hra končí dopravením všech nemocných/zraněných hráčů na cílové místo. Tato hra má ukázat, jak jsou si hráči schopni pomáhat a řešit problémy, které se v průběhu hry vyskytnou (dostat se z postele, dojít ke snídani, složitá cesta k cílovému místu). Protože někteří pacienti nejsou schopni samostatného pohybu, je nutné, aby jim někdo ze spoluhráčů pomohl. O tom, že si hráči mohou nebo musí pomáhat se jim ale vedoucí nezmíní, jen hráče pozoruje. Nakonec, když hra skončí, je nutné ještě provést závěrečný rozbor hry: vedoucí nechá hráče, aby popsali své zážitky i to, čeho si všimli na druhých, a sám vedoucí také sdělí, čeho si při hře všiml - kdo se jak ohledně či bezohledně choval, co se mu líbilo, apod. Tipy na nemoci/zranění a ošetření: Upadnutá noha nebo obě nohy - přivázat k sobě nebo k tělu); Upadnutá ruka nebo obě ruce - přivázat k tělu; Slepota – zavázané oči šátkem; Uříznutý jazyk - zalepit pusu; Zimnice - obléci co nejvíce oblečení; Vyrážka - zabalit ruce do igelitového pytlíku, apod. Nemoci/zranění je možné kombinovat (např. slepota s uříznutým jazykem, slepota s upadnutýma rukama nebo nohama, uříznutý jazyk se zimnicí, apod.).

Pomůcky:
lístečky s nemocemi/zraněními, pomůcky potřebné k ošetření nemocí podle fantazie toho, kdo nemoci vymýšlí

Legenda:
-

9 - -
7 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hraje se na rovném terénu bez překážek. Všichni hráči mají zavázané oči – představují letadla v mlze. Vedoucí, který se vzdálí o několik desítek metrů, v pětisekundových intervalech krátce pískne na píšťalku – navádí je na letiště. Úkolem hráčů je co nejrychleji přistát – dotknout se vedoucího. Vítězí nejrychlejší hráč.

Pomůcky:
šátek pro každého hráče, píšťalka

Legenda:
-

6 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se jednotlivě rozejdou po okolí a během stanovené doby sbírají listy ze stromů a keřů, od každého druhu jeden kus. Potom se sesednou do kruhu a hrají o body. První hráč položí doprostřed kruhu jeden svůj list. Ostatní hráči potom zjistí, zda nemají list stejného druhu a pokud ano, přidají ho k vyloženému listu. Pokud přinesl tento list jeden hráč (mimo vykládajícího), získají oba po 3 bodech. Pokud ho přineslo více hráčů, získá každý 1 bod, pokud nikdo žádný list nepřiloží, získá vykládající hráč 5 bodů. Hráči, kteří nemají druh listu, který byl vyložen, nepočítají si žádný bod. Potom vykládá list další hráč po kruhu a ostatní podobně přikládají své listy a počítají si body. Postupně se všichni dokola střídají. Komu dojdou listy, dále ve hře nepokračuje a nechává si dosud nasbírané body. Poslední hráč ve hře, získá za každý druh listu, který mu zbyl 5 bodů. Vítězí ten hráč, který získá nejvíce bodů. Je dobré, když se při každém vynášení řekne, z jakého stromu nebo keře listy jsou. Hráči si mohou zopakovat své znalosti nebo se přiučit.

Pomůcky:
tužka a papír na zapisování bodů

Legenda:
-

8 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Rozdělím si kmen nebo rod na dvě skupiny .Obě skupiny dostanou stejný počet karet.Rozdělím si klubovnu na půlku.Potom co se odpíská začátek lítají karty vzduchem a po 1- 2 minutách zapískám konec .Snahou obou skupin je zbavit se karet na své půlce.Vyhrává ta skupina ,která má karet na své půlce nejmíň.

Pomůcky:
Karty , lano nebo něco jiného na rozdělení klubovny,píšťalka (nebo dobré hlasivky)

Legenda:
-

5 - -
4 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli