Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 237
Pravidla:
Vedoucí v klubovně umístí hlasitě tikající budík. Připraví si stopky a postupně do místnosti pouští jednotlivé hráče se zavázanýma očima a měří jim čas, za jak dlouho budík naleznou (vezmou do ruky). Vítězí hráč, který budík nalezne v nejkratším čase.

Pomůcky:
tikající budík, šátek pro každého hráče, stopky

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jeden hráč ze skupinky připraví před hrou na kostičkovaný papír barevnou mapu (na velikosti nezáleží, ovšem čím větší mapa tím delší hra). Pak na svislou stranu kostičkovaného papíru napíše písmena od A-... (dle velikosti) a na vodorovnou napíše číslice od 1-... (dle velikosti). To si nakreslí také ostatní hráči. Pak už jen podle fantazie hlavní hráč nakreslí do mapy doly surovin. Úkolem ostatních hráčů je zjistit a vydolovat všechny nerosty co má hlavní hráč nakreslené v mapě. Dělá se to následovně. První v kroužku se zeptá toho s barevnou mapou např: "G 10?" a on odpoví, jestli tam něco je nebo jestli nic. Pokud je tam něco, je hlavní hráč povinen říct, jaká že surovina tam je. Všichni hráči si do svojí prázdné mapky napíší jestli tam něco je či ne. Pokud se hráč trefil do suroviny on jako jediný si na papír dolu napíše pozici jeho suroviny. Dále to samé dělá další hráč atd. Pokud hráči vydolují celý důl hlavní hráč jim to musí říct. Je to hra dost podobná LODÍM. Až na to, že hráči dolují suroviny a dostávají za to body. Ukázka map a surovin jsou v příloze.

Pomůcky:
kostičkovaný papíry a tužky

Legenda:
-

10 - -
4 - 10
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Z přítomných lidí se vyberou dvě dvojice. Jeden z dvojic odejde za dveře a zaváže si oči. Mezitím vedoucí zůstalým z dvojice připne na oblečení nebo tělo (vlasy, uši, prsty, apod.) předem stanovený stejný počet kolíčků (na prádlo). Hráč se zavázanýma očima má za úkol co nejrychleji najít všechny kolíčky. Okolíčkovaný hráč mu ale nesmí nijak pomáhat ani radit. Vítězí ta dvojice, jejíž hráč se zavázanýma očima rychleji najde a sundá všechny kolíčky ze spoluhráče.

Pomůcky:
prádelní kolíčky

Legenda:
-

6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vezměte si do ruky každý své číslo oblíbeného časopisu všech členů kolektivu a hledejte o závod: Kdo z vás nejdříve nalezne v jeho stránkách 10 slov od písmene R, která mají vždy celkem 5 písmen? Začáteční písmena si smluvte sami, hledejte tedy všichni třeba od B nebo od J, atd. Také si společně určete, kolik písmen tato slova mohou mít.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči utvoří kruh. Mezi sebou si hází míč. Nesmí ho však hodit svému sousedovi. Kdo míč nechytí, či mu vypadne z ruky, nebo ho právě nahraje svému sousedovi, jde si čupnout doprostřed kruhu a stává se hloupou Ančou. Ostatní hráči si dál nahrávají, běhěm toho však hráč, který bude mít jako třetí nahráno od spoluhráče, může bít míčem ty, co jsou uprostřed. Když se trefí a hráče uprostřed vybije a ti míč nechytí, hraje se dál. Když se netrefí a míč totálně mine hráče uprostřed, jde hráč, který vybíjel doprostřed za ostatními. Když ale hráč/i uprostřed míč ze vzduchu chytí, tak všichni co tam byli se vrací za ostatními do kruhu a ten kdo vybíjel jde místo nich. A zase se hraje dál. Opatrně na bezpečnost!

Pomůcky:
Míč (pro tvrďáky jedině tvrdý!)

Legenda:
-

5 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Pro hlavní roli Tarzana vybereme nejvytrvalejšího běžce. Oddíl vystupuje v roli lovců - potkali v džungli Tarzana a teď chtějí stůj co stůj získat jeho autogram. Honí ho v lesnatém porostu, velkém asi 300x300m. Každý po něm pátrá na vlastní pěst, a když ho v terénu dostihnou, Tarzan se vykoupí podpisem – kartičkou. Lovec odnese autogram do tábora a vyrazí na další honbu. Tarzan využívá běhu a úkrytů, ale i tak jej množství lovců brzo uštve. Hra trvá 30 min. Kdo má autogramů víc?

Pomůcky:
kartičky (lístky)

Legenda:
Společnost bílých lovců zahlédla Tarzana v džungli, a protože se stal hrdinou barevného velkofilmu, lidé ho všude obtěžují žádostmi o podpis. Právě dotěrnost některých obyvatel Tarzana přinutila, aby se vrátil z Hollywoodu do pralesa. Ani tady však nemá klid. Sotva se k němu lovecká společnost přiblížila s žádostí o autogram, dal se před nimi na útěk.

7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Vybere se supinka hráčů (podle počtu - minimálně 3, maximálně 5 lidí), kteří budou tvořit housenku - postaví se za sebe do zástupu a chytnou předchozího kolem pasu nebo za boky. Ostaní hráči jsou lovci housenek (existují na světě národy, kteří chytají přerostlé housenky pro potravu a nemohou si vynachválit jejich neodolatelnou chuť a velké množství bílkovin:o) - pozn.). Ti okolo housenky utvoří v rozumné vzdálenosti kružnici. Úkolem lovců je ulovit housenku a to lze jen tak, že ji trefí přímým úderem míče přímo do zadku - zadek představuje poslední hráč v zástupu housenky). Před samotným vybitím si ale lovci musí nahrát (alespoň přes jednoho, nelze nahrát sousedovi). V tom jim samosebou brání housenka. Úkolem housenky je uchránit svůj zadek (poslední hráč v zástupu) před útoky lovců. Chránit mohou libovolnými částmi těla, ale musí se pořád držet pohromadě. Nejvíc chrání pravděpodobně hlava (první v zástupu), protože má jako jediná volné ruce. Ostaní můžou chránit zadek alespoň svým tělem nebo nohama. Když je zadek regulérně trefen, nahradí jej ten, kdo jej trefil a hlava odchází mezi lovce. Takže ten, kdo byl 2. v zástupu se stává hlavou, 3. v zástupu je teď druhým v zástupu, .., trefený zadek je předposledním v zástupu. Hrajeme libovolně dlouho - dá se natrénovat strategie jak housenky, tak lovců. Housenka samozřejmě nesmí opustit kruh určený lovci.

Pomůcky:
míč (volejbalový/házenkářský/gumový)

Legenda:
Jak hbitá dokáže být housenka? Veselá hra s míčem

6 - -
8 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se posadí do kroužku, jeden je uprostřed. Každý si vybere nějakou hračku a tou bude po celou hru, všichni nahlas řeknou, co jsou za hračku (i hráč uprostřed). Hráč uprostřed má šátek. Někdo začne a řekne hračku jiného hráče, ten uprostřed se snaží řečenou hračku plácnout šátkem přes hlavu. Pokud se mu to podaří dřív než dotyčná hračka řekne jinou hračku - vymění se.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

6 - -
4 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne

HU

Pravidla:
Neomezený počet hráčů stojí v kruhu a pohupováním v kolenou (nebo tleskáním) udržují rytmus hry. Hra má 3 kroky, které se stále opakují: 1. Hráč A ukáže na dalšího hráče (libovolného) B a v rytmu řekne "HU"... 2. Hráč B v rytmu zareaguje zvednutím paží ("příjem") k uším a současně řekne "HU"... 3. Hráči stojící vedle hr. B zareagují na 2. krok tím, že ukáží přes svou hlavu na hráče B paží (vzdálenější - tzn. oblouček) a současně řeknou v rytmu "HU"... 4=1 Hráč B ukáže na hráče C (možno i B na B)... Vše se děje v rytmu. Kdo jej neudrží, splete se či nereaguje, vypadává ze hry. Vylučovacím způsobem zůstanou v daném kole dva nejlepší.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

8 - -
6 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev. Na zemi se provazem nebo křídou naznačí dělící čára. Každé družstvo hraje na jedné straně čáry. Jeden hráč z prvního družstva se musí nadechnout a vypravit se do soupeřova pole. Po dobu, kdy je na soupeřově území, musí nahlas říkat hutututututu..., aby bylo jasné, že se nenadechl, a snaží se dotknout co největšího množství protihráčů´a do nadechnutí se opět vrátit na své území. Každý, koho se nedýchající dotkne, přechází na soupeřovu stranu (nebo vypadne ze hry). Pokud se ale protihráči nechtějí smířit s prohrou a nedýchajícího zadrží na svém území, dokud mu nedojde dech a on se nadechne, stává se nedýchající (nyní už nadechnutý) zajatcem nepřátelského družstva (nebo vypadává sám). Obě družstva se ve vysílání nedýchajících střídají. Hraje se, dokud to hráče baví a pokud se hrálo na vypadávání, dokud jedno družstvo nepřijde o všechny hráče.

Pomůcky:
křída nebo provaz na vyznačení prostoru družstev

Legenda:
-

8 - -
8 - -
nelze říct
ve dne