Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 237
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin, stoupnou si do řad naproti sobě ( řady jsou vzdálené asi 20-25 metrů). Kus za sebou mají další čáru, každá z nich představuje domeček. Jeden je červený, druhý bílý. Hráči blíže bílé jsou Bílí a hráči blíže červené jsou Červení. Uprostřed stojí vedoucí s kartičkou, která je z jedné strany červená a z druhé bílá. Pustí kartičku na zem a podle toho, jaká barva dopadne, honí se hráči na danou stranu. Když dopadne kartička červenou barvou nahoru honí Červení Bílé: Bílí se snaží co nejrychleji utéct do domečku, ale když se to některému z nich nepodaří, stává se Červeným. Když dopadne kartička bílou barvou nahoru, tak je to naopak. Vítězí to družstvo, které má všechny hráče na své straně.

Pomůcky:
kartička - z jedné strany bílá a z druhé červená

Legenda:
-

4 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Odkaz: www.ceska-mapa.eu Hra postupně zobrazuje názvy měst ČR (verze i jiných statů nebo evropy) a hráč má ve slepé mapě označit umístění tohoto města.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
hráč nesmí koukat nahoru jenom po zemi aby se zorientoval

Pomůcky:
židle, hadr asi 1m krát 1m

Legenda:
sundají se ponožky, vybere se ten kdo bude poznávat a přikryje se hadrem.Po klubovně se rozestaví židle ale POZOR!!..židlí musí být o jednu méně než kolik vás hraje...potom jeden kdo by nechtěl hrát řekne \"škatulata škatulata hejbejte se\" a v jednu chvíli do něčeho bouchne či tleskne a všichni se co nejrychleji musejí dostat na nějakou z zorestavěných židlí. Na jednoho židle nezbyde. Ten co je přikryt hadrem musí nejdřív najít toho člověka na kterého nevyzbyla židle a potom musí ještě poznat podle nohou kdo to vlastně je. Může nohy ošahávat muže k nim čichat ale POZOR!!!...na uhádnutí má pouze 3 pokusy!!!

5 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči sedí u stolu a po vedoucím opakují pohyby, které patří k jednotlivým slovům čik, čak, čok a čuk. Na slovo čik sevřou hráči jednu ruku v pěst, ukazováček natáhnou a špičkou ho položí na desku stolu. Při slově čak položí ruku otevřenou dlaní s napnutými prsty na desku stolu. Na slovo čok položí hráči ruku na stůl hřbetem dolů (dlaní nahoru) s napnutými prsty. Při slově čuk si hráči položí loket na stůl a prsty se dotknou ramene. Vedoucí vždy vysloví povel (čik, čak, čok nebo čuk) a názorně předvede pohyb, který k němu patří. Hráči to po něm pohyb opakují. Vedoucí postupně zrychluje tempo a nakonec začne i měnit pořadí povelů. Kdo se splete, získává trestný bod. Kra končí ve chvíli, kdy má jeden hráč deset trestných bodů. Vítězem je potom ten, který má trestných bodů nejméně.

Pomůcky:
tužka a papír na zapisování trestných bodů

Legenda:
-

6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu a mají připravené pěsti. Popořadě každý říká: "Čing-Čong....(číslo)." Ihned, jakmile vyřkne číslo, všichni hráči musí zvednout jeden, dva nebo žádný palec. Spočítá se počet všech zdvižených palců a pokud se shodují s řečeným číslem, ten kdo číslo vyslovil, schová jednu ruku a už s ní dále nehraje. Když se počet palců s řečeným číslem neshoduje, pokračuje další hráč. Vyhrává ten, kdo jako první schová obě ruce.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Do větší mísy se nasype pytlík hrachu a první tři hráči obdrží po dvou obyčejných tužkách (ne kulatých) a hrníčku. Pak se hráčům odměřuje čas tří minut, po který mají tužkami (jako čínskými hůlkami) z mísy vybírat kuličky hrachu a přenášet je do svých hrníčků. Pokud někomu vypadne hrášek z mísy, musí ho prsty vrátit zpět do mísy a pak znovu pokračovat v lovení hůlkami. Po uplynutí času pokračují v lovení další tři hráči, dokud se nevystřídají všichni. Při větším množství hráčů je možné použít víc misek, tužek a hrníčků a tak může lovit víc hráčů najednou. Vítězí ten, kdo uloví do svého hrníčku nejvíce hrachových kuliček.

Pomůcky:
větší mísa, pytlík hrachu, 4-6 obyčejných tužek (ne kulatých), 2-3 hrníčky, stopky

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do 2-4 družstev o stejném počtu hráčů. V každém družstvu by měli být hráči podobně barevně označení, aby bylo na první pohled patrné, kdo s kým soutěží. Vedoucí na louce nebo hřišti vyznačí provazem nebo křídou kruh poloměru asi 3 m. Hráči představují figurky hry Člověče, nezlob se!, proto se družstva rozmístí proti sobě po kruhu, jako do domečku na herním plánu stolní hry. Uprostřed kruhu se postaví vedoucí, který hází postupně po kruhu každému družstvu kostkou a číslo, které mu padne, řekne nahlas družstvu, které je na řadě (pro jistotu může ještě ukazovat rukou k domečku družstvu, aby nebyla pochybnost o tom, které družstvo je na řadě a pro které hod platí). Číslo, které družstvu padne, znamená počet kol, které musí hráč družstva, který je právě na řadě, oběhnout, než může skončit v domečku. Pokud ale padne jednička nebo šestka, znamená to, že z družstva toto kolo nikdo nesmí vyběhnout. Po kruhu může v jednu chvíli běžet více hráčů z různých družstev. Pokud hráč doběhne hráče jiného družstva a dotkne se ho, doběhnutý hráč je „vyhozen“ a vrací se do domečku, aby mohl být později znovu nasazen. Vítězí to družstvo, které dostane všechny své figurky do domečku, tj. všichni oběhnou požadovaný počet kol, aniž by byli vyhozeni. Možná je i obměna, kdy kostku dostane každé družstvo a počet kol si hází hráč, který je na řadě sám. Potom musí ale čísla hlásit nahlas, aby další družstvo po kruhu vědělo, že je na řadě a může házet.

Pomůcky:
provaz nebo křída na vyznačení hracího pole, jedna kostka (nebo podle počtu družstev)

Legenda:
-

6 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Odkaz: tabletopia.com

Pomůcky:
-

Legenda:
Velké množství deskových her dostupných online

1 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se za tmy rozdělí do dvou skupin. Jedna skupina čeká stranou (v klubovně, týpí) a nedívá se, kam mezitím odchází druhá skupina, která dostala zapálenou svíčku ve skleničce. Úkolem skupiny se svíčkou je odejít do lesa a schovat svíčku předem vymezeném území a sami okolo ní utvořit kruh (hlídají přístup ke svíčce) asi 2 metry v průměru. Po několika minutách ji vyráží první skupina hledat. Po nalezení svíčky musejí hledači proniknout do kruhu, který kolem svíčky vytvořili svíčkaři a sfouknout ji. Ve hře se skupině hledačů měří čas. Pokud jsou během hry hledači chyceni při útoku, musejí se vrátit k určitému místu, potom mohou pokračovat ve hře. Svíčkaři mohou vybíhat pouze pár kroků dopředu, ale dozadu do kruhu nesmějí. Po sfouknutí svíčky se změří čas a role hledačů a svíčkařů se obrací. Vítězí skupina, která rychleji sfoukne druhé skupině svíčku.

Pomůcky:
hřbitovní svíčka (ve skle)

Legenda:
-

11 - -
10 - -
nelze říct
v noci
Pravidla:
Hráči se posadí okolo stolu do kruhu. Ruce položí dlaní dolů na stůl proloženě po obou stranách se sousedem. Jeden hráč začne klepnutím dlaní do stolu, což opakuje dlaň vlevo, pak druhá dlaň vlevo, a tak všechny dlaně dokola. Pokud libovolná dlaň, která je zrovna na řadě, poklepe dlaní 2x po sobě, dochází ke změně směru. Když nějaká dlaň klepne, aniž by byla na řadě, nebo se zapomene, vypadává (její majitel si ji schová na klín a hraje se svou druhou dlaní, dokud nevypadne i ta).

Pomůcky:
-

Legenda:
-

8 - -
8 - -
nelze říct
kdykoli