Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 238
Pravidla:
Vedoucí si připraví větší množství barevných lístků (podle počtu hráčů – průměrně 10-15 lístků na každého hráče). Tyto lístky potom rozmístí na určitém prostoru (na kraji lesa, u potoka, okolo domu, na hřišti, atd.) tak, aby jejich část byla vidět. Potom vysvětlí hráčům, kde mají lístky hledat, a každý sám za sebe začne sbírat lístky. Lístek každé barvy má jinou bodovou hodnotu (např. červený za 10 bodů, žlutý 20 bodů, zelený 30 bodů a šedivý 50 bodů). Vítězí ten, kdo nasbírá lístky v největší bodové hodnotě.

Pomůcky:
barevné lístečky (podle počtu hráčů – průměrně 10-15 lístků na každého hráče)

Legenda:
-

5 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si připraví krabičku sirek, kterou rozsype na stůl a teplou rukavici (nejlépe lyžařskou) nebo ponožku pro každého hráče. Hrají vždy dva nebo tři hráči najednou. Každý hráč si na ruce navlékne rukavice nebo ponožky a na signál začnou všichni dávat sirky ze svých hromádek do krabiček. Hráči smí ale používat jen jednu ruku. Nikdo nesmí shrnovat sirky ke kraji stolu a pak je vsypávat do krabičky. Musí je zvednout na místě, kde leží. Hra končí, když jsou sesbírány všechny sirky. Kdo sebere nejvíc sirek, vítězí.

Pomůcky:
1x krabička sirek, 2-3x teplá rukavice (nejlépe lyžařská) nebo ponožka

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu, ale jedno místo je volné. Hráč sedící vpravo od volného místa začíná. Obsadí toto místo a řekne „sedím“. Jeho místo obsadí další hráč vpravo a přitom řekne „myslím“. Vzniklé místo obsadí další hráč vpravo a řekne „miluju“ a k tomu doplní jméno libovolného hráče opačného pohlaví z kruhu. Tato osoba se posadí na volné místo. Nově uvolněné místo obsadí hráč vpravo od něj a řekne „sedím“. Takto se to stále opakuje, dokud hráče hra baví.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
12 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Všichni hráči jsou v místnosti a na vyzvání chodí po jednom ven, kde si dají na oči šátek. Pak jsou přivedeni k prknu, na které se postaví. Vedoucí jim vysvětlí, že jsou na palubě letadla a musí vyskočit. Pak si před hráče stoupne a nechá si na svá ramena položit lehce parašutistovi ruce. Dva silnější pomocníci začnou zvedat prkno (do 30 cm nad zem) a třást a vlnit s ním. Vedoucí si sedá pomalu do dřepu, a tím se parašutistovi zdá, že skutečně velmi stoupá. Na pokyn musí vyskočit z letadla. Hru nelze opakovat, proto není vhodná pro hráče, kteří ji znají. Je dobré dávat pozor na zranění – ačkoli hráč skáče jen z 20-30 cm, připravuje se na skok z vyšší výšky, proto nemá skok pod kontrolou a téměř vždy po skoku hráč spadne.

Pomůcky:
šátek, prkno

Legenda:
-

10 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Odkaz: online.seterra.com/cs Seterra je soutěžní vzdělávací hra. Učte se o zemích, hlavních městech, oceánech, vlajkách a městech v Africe, Evropě, Jižní Americe, Severní Americe, Asii a Austrálii pomocí cvičení s obrysy map!

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Tato hra je vhodná pro hráče, kteří se vzájemně neznají. Vedoucí si připraví lístečky a na každý napíše jméno a příjmení jednoho z přítomných. Lístky potom vhodí do pytlíku, ze kterého si každý vylosuje jeden lísteček a začne hledat mezi ostatními toho, jehož jméno si vylosoval. Protože se ale hráči neznají, oslovují ty, o kterých se domnívají, že by mohli být těmi z papírku. Platí tu ale dvě pravidla: 1) Hráč smí oslovit jen toho, kdo s nikým nehovoří. 2) Hráči smí použít jen fráze: a) Promiňte, nejste náhodou (doplní jméno z papírku)? Já se jmenuju (a doplní své jméno). Současně mu podává ruku. b) Nato mu oslovený hráč ruku stiskne a připojí své jméno. Pokud hráč najde hledanou osobu, potřese si s ní rukou. Hra pro něj končí ale ve chvíli, kdy kromě toho, že nalezne svou osobu, je také sám nalezen jinou osobou. Pokud nesplnil jednu z částí, zůstává ve hře. Pokud splnil obě části (nalezl a nechal se nalézt), může si sednout na židli. Židle vedoucí připraví do řady vedle sebe, ale záměrně v počtu o jednu židli menším než je hráčů. Kdo skončí poslední (a nezbude na něj židle), musí všechny sedící obejít, podat jim ruku a vzájemně se s nimi představit.

Pomůcky:
židle, papírky se jmény, krabice

Legenda:
-

9 - -
10 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Dvojice hráčů spolu soupeří. Každý hráč má zapálenou svíčku, kterou chrání před soupeřem, který se snaží jeho svíčku sfouknout. Vítězí hráč, který soupeřovi svíčku zhasil a zároveň vlastní uchránil. Možná je i obměna, kdy hrají všichni proti všem. Komu svíčka nehoří, vypadává. Pak vítězí ten, jehož svíčka zůstane svítit nejdéle.

Pomůcky:
svíčka pro každého hráče, zápalky

Legenda:
-

6 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev a hráči každého družstva se posadí za sebe. Na dosah ruky obou prvních hráčů v řadě leží červená a modrá pastelka. Vedoucí úplně vzadu háže kostkou, tak, aby na ni viděli jen poslední hráči z družstva. Pokud padne liché číslo, poslední hráč zatáhne hráče před sebou za levé ucho, ten totéž udělá hráči před sebou, až signál dojde k prvnímu hráči a ten zvedne ze stolu červenou pastelku. Pokud padne sudé číslo, tahají se hráči za pravé ucho a první hráči zvedají modrou pastelku. Vítězí nejrychlejší družstvo.

Pomůcky:
Dvě červené a dvě modré pastelky, jedna hrací kostka

Legenda:
-

10 - -
9 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do několika týmů. Každý člen týmu má jednu sirku. Úkolem je, aby členové týmu uběhli co nejvíce otáček okolo nějakého většího předmětu (sněmovního ohně) - počty oběhů se počítají za tým. V týmu první hráč zapáli sirku a jde co nejdál může. Od prvního hráče si zapaluje sirku další hráč atd. Tým takto "běhá" okolo předmětu dokud mu nezhasne sirka (pak už se nezapaluje a končí) nebo dokud mu nedojdou sirky. Týmy mohou běhat současně.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

8 - -
10 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Odkaz: skribbl.io Hráči se střídají v kreslení obrázku, zatímco ostatní hádají, co je na kresleném obrázku. Kreslící nesmí psát písmena ani jiné znaky.

Pomůcky:
-

Legenda:
Hra je principem velmi podobná, až stejná jako DrawThis.Io, ale nabízí o něco větší komfort při hře a hezčí rozhraní. Malujte předepsaná slova a nechte ostatní hádat, o co jde.

5 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli