Přihlášení:
Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 38
Pravidla:
Vedoucí si připraví různé výroky. Např. Žirafa má sedm krčních obratlů; Sluka lesní je drobný hlodavec; Ginko je totéž jako jinan; Světlo síly říká: „Mlč, pokud hovoří starší.“; E.T. Seton měl kýlu; ... Hráči dostanou určitý stejný počet předmětů k sázení (sirky, bonbony, ...) a po každé položené otázce si vsadí určitý počet předmětů. Pokud odpoví špatně, o sázku přijdou, pokud správně, počet výherců si spravedlivě rozdělí vše, co bylo do hry vsazeno. Účelem je správně odpovědět na otázky.

Pomůcky:
předměty ke vsazení (sirky, bonbony, ...), seznam otázek

Legenda:
-

5 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude jedno písmenko abecedy. V případě, že je očekávaný počet hráčů vysoký, můžete vytvořit několik sad kartiček. Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou kategorii slov, která budou říkat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas čte písmenko. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo ze zadané kategorie začínající písmenkem z kartičky. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček. V případě, že hrajeme s několika sadami, je třeba zdůraznit, jestli se slova smějí nebo nesmějí opakovat.

Pomůcky:
kartičky s písmenky

Legenda:
-

4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude název jedné kategorie slov, které budou hráči hledat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou počáteční písmeno slov, která budou říkat (Často "losujeme", jeden říká v duchu abecedu a jiný řekne stop. Písmenko, u kterého se první zastaví "vyhrálo".). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas z nich čte slovo. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo z dané kategorie začínající předem vybraným písmenkem. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček.

Pomůcky:
kartičky se slovy

Legenda:
-

4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Na hru potřebujeme jeden kolíček – „Černý Petr“. Nejprve všichni vědí, kdo ho má, ale ten se ho nenápadně snaží zbavit – připnutím na oděv nebo zavazadlo spoluhráče. Když ho na sobě někdo najde, připne ho nenápadně dalšímu. Hra trvá předem daný čas (během schůzky,do konce výpravy). Doporučuji co nejdelší čas, někteří hráči totiž zapomenou, že hru ještě pořád hrají. Prohrává ten, kdo má na sobě kolíček. *Pro stížení hry zvýšíme počet kolíčků.

Pomůcky:
kolíček

Legenda:
-

1 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Tato hra se hraje během jiné aktivity, nejlépe za pochodu. Na začátku cesty vedoucí vysvětlí pravidla: kolíček (představuje klíště), který vedoucí v ruce ve chvilce nepozornosti někomu připne na oblečení nebo batoh. Když si toho zakousnutý všimne, snaží se ho předat nenápadně dál (připne ho na někoho jiného). Takto se pokračuje vždy po předem stanovený čas nebo úsek cesty. Potom vedoucí prozkoumá, kde kolíček právě je. U koho ho najde, získává trestný bod.

Pomůcky:
kolíček

Legenda:
-

7 - -
7 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči si sednou do kroužku a jednoho pošlou za dveře (nebo někam kde nebude slyšet). Ostatní hráči se domluví komu dají citrón(většinou se za hru vystřídají všichni). Po domluvě si vybraný hráč, nebo hráči (záleží na počtu hráčů a kousků citrónů) dá do úst kousek citrónu a rozkouše ho. Nesmí ho však polknout. V tu chvíli přijde hráč který byl za dveřmi a hádá, kdo má v ústech citrón. Má na to tři pokusy. Nesmí však rozesmívat. Ostatní hráči dělají že mají v ústech citrón, aby to nebylo tak lehké. Hráč který měl citrón, jde za dveře a bude hádat.

Pomůcky:
Na kousky nakrájený citrón.

Legenda:
-

3 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
První hráč řekne první slovo (vykopává), druhý hráč v duchu vymyslí slovo začínající na poslední dvě písmena slova , které první hráč vykopl. Toto slovo smí ostatním pouze popsat bez použití slovního základu. Další hráč slovo v duchu dekóduje a vymyslí slovo začínající na jeho poslední dvě písmena. Toto slovo nahlas všem popíše stejně jako druhý hráč. Pokud je možné si vyložit popis slova různými způsoby (např. kytka, květina) má si hráč, který je na řadě v duchu vybrat možnou variantu slova. Pokud hráč nemůže vymyslet slovo, může: a) blafovat - vymyslet si cokoliv (typycky "ženské/mužské jméno") b) vrací kolo předcházejícímu hráči - ten pokud: 1) zná nějaké slovo na poslední dvě písmenka, která poslal dalšímu hráči, vyhrál. Hráč, který slovo nevěděl, prohrál a může buď vypadnout z kola nebo zahájí novou hru vykopáváním (záleží na dohodě). 2) nezná slovo, protože blafoval. Pak vypadává blafující (nebo vykopává).

Pomůcky:
-

Legenda:
Jedná se o jinou variantu hry slovní kopaná

10 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hra je pro hráče závazná. Každý hráč má jednu tzv. "minu", kterou může kdykoli použít... Na jeho výkřik "MINA" musí všichni padnout na zem a zde ležet cca 5s. Kolektiv hráčů potom může vykřiknout "BUM". Což je pokyn pro vstání. Komu okolnosti brání podřídit se pokynu MINA, dostane trestný bod

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hraje se s kouskem jídla, například sušenkou, kusem zeleniny nebo uzeného masa. Toto jídlo putuje po kruhu a každý hráč si z něho ukousne. Prohrává ten, kdo sní poslední kousek a je pak posměšně nazván hladovcem (resp. hamounem).

Pomůcky:
kousek jídla

Legenda:
-

4 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hraje se po cestě na výpravě. Každý hráč si dá za pas šátek jako myší ocásek. V nečekané chvíli vedoucí zvolá „Myši!“. Nyní se hráči snaží ukrást co nejvíce cizích ocásků tak, aby sami o svůj nepřišli. Hráč bez ocásku nesmí brát ocásky ostatním. Za každý ukradený ocásek se počítá bod. Po chvilce vedoucí hru ukončí. Ocásky se vrátí majitelům a pokračuje se v cestě, až do chvíle, kdy vedoucí znovu zvolá „Myši!“. Zvolat se může i mimo chůzi, ale kdykoli při výpravě. Za nějaký čas všichni zapomenou, že za pasem mají šátek a že se ještě hra hraje.

Pomůcky:
šátek pro každého hráče

Legenda:
-

6 - -
5 - -
nelze říct
ve dne