Přihlášení:
Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 132
Pravidla:
Vedoucí si opatří 50 špejlí, dlouhých 10 nebo 15 cm. První hráč si vezme 10 špejlí, složí je do úhledné hromádky a tu si položí na hřbet předpažené ruky (dominantní ruky). Potom rukou trhne k tělu a snaží se zachytit padající špejle mezi palec a ostatní prsty této ruky, která je stále dlaní dolů, hřbetem nahoru. Druhou ruku hráč vůbec nesmí použít. Pokud hráč chytí všechny špejle, jednu si nechá a zbytek pošle sousedovi po kruhu. Ten celý proces opakuje. Pokud hráči nějaká špejle spadne, předává celou hromádku dál. Ve chvíli, kdy je rozebrána celá desítka špejlí, vezme se dalších deset špejlí a pokračuje se ve hře, dokud se nevyčerpá všech 50 špejlí.

Pomůcky:
50 špejlí dlouhých 10cm nebo 15cm

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Na počátku jsou všichni hráči kuřaty. Potkávají se mezi sebou a „stříhají si“ kámen, nůžky nebo papír. Vítěz se posouvá ve vývoji (kuře – pes – osel – kůň – opice – člověk). „Stříhat si“ mezi sebou smí pouze hráči na stejném vývojovém stupni. Každý hráč během celé hry vydává zvuky, které charakterizují jeho druh. Kdo prohrál, propadá se z kterékoli úrovně na kuře. Člověk nevydává zvuk žádný, pouze mlčí a jako vítěz celé hry si odchází stranou sednout. Pozn.: Je možné přidat další vývojové stupně. Pozn.: Je možné hrát na jednoho vítěze nebo do doby kdy se „vyvine“ více lidí.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin a rozmístí se okolo stolu. Na stole se křídou nebo tužkou naznačí obrys fotbalového hřiště s brankami. Místo míče se použije ping-pongový míček. Hráči do něj foukají a tím se ho snaží dostat do soupeřovy branky. Soupeři se snaží branku přefukováním bránit a dostat míček do branky protihráčů. Hráči se smí míčku dotýkat pouze dechem, ničím jiným. Lepší je, když mají hráči ruce za zády. Na začátku hry se míček postaví doprostřed „hřiště“ a pokud spadne ze stolu, rozhodčí ho umístí opět doprostřed stolu. Vyhrává ta skupina, která dá více gólů. Pozn.: Pozor, aby hráči intenzivním foukáním v zápalu hru neomdleli.

Pomůcky:
Křída nebo tužka, ping-pongový míček

Legenda:
-

6 - -
2 - 8
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči utvoří kruh a pomalu jdou do jeho středu. Když už nemohou dál, zavřou oči, zvednou pravou ruku nad hlavu a chytí nějakou volnou ruku. Totéž udělají i s levou rukou a pak mohou opět otevřít oči. Úkolem hráčů je utvořit kruh, ale nesmí si přitom pustit chycené ruce. Mohou podlézat, přelézat, rozmotávat se, mohou stát zády ke středu kruhu, jen se nesmi pustit.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

5 - -
8 - 20
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Člověk si vezme do pusy párátko mezi zuby tak aby člověk nemohl zavřít pusu a měl ji jen dokořán otevřenou. Člověk si vymyslí zvíře a jeho chorobu a začne říkat. Já jsem např lev a bolí mě zub. A ostatní s párátkami v puse říkají aha ty jsi lev a bolí tě zub a když nerozumí lev musí opakovat.

Pomůcky:
Párátka

Legenda:
Zvířátka v zoo dostali chorobu a šišlají. A něco je trápí ještě k tomu, a sdělují to ostatním zvířátkům. Zvířátka moc nerozumí, ale co pak pan doktor?

4 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev, která se posadí proti sobě ke stolu. Jedno družstvo dostane větší minci, nejlépe pětikorunu a podává si ji mezi sebou pod stolem. Kdokoliv z druhého družstva může vykřiknout „hafido“. Na tento povel musí první družstvo plácnout dlaněmi do stolu a nechat je takto ležet. Druhé družstvo se snaží podle zvuku při dopadu dlaní na stůl uhodnout, kdo z hráčů má minci pod rukou. Při větším počtu hráčů může družstvo podle uvážení vedoucího hádat víckrát. V případě, že družstvo uhodne, kde mince je, dostává minci druhé družstvo a kra se opakuje. Vítězí družstvo, které uhodlo víckrát.

Pomůcky:
větší mince - nejlépe pětikoruna

Legenda:
-

5 - -
6 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Na zem, asi 1,5 až 2 metry od startovní čáry, se položí krabice. Od startovní čáry hází hráči do této krabice balíček mariášových karet (po 32 kartách). Vítězí ten, komu se karet podaří do krabice vhodit nejvíc.

Pomůcky:
krabice (nebo koš, kbelík, apod.) a balíček mariášových karet

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí v klubovně umístí hlasitě tikající budík. Připraví si stopky a postupně do místnosti pouští jednotlivé hráče se zavázanýma očima a měří jim čas, za jak dlouho budík naleznou (vezmou do ruky). Vítězí hráč, který budík nalezne v nejkratším čase.

Pomůcky:
tikající budík, šátek pro každého hráče, stopky

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jeden hráč ze skupinky připraví před hrou na kostičkovaný papír barevnou mapu (na velikosti nezáleží, ovšem čím větší mapa tím delší hra). Pak na svislou stranu kostičkovaného papíru napíše písmena od A-... (dle velikosti) a na vodorovnou napíše číslice od 1-... (dle velikosti). To si nakreslí také ostatní hráči. Pak už jen podle fantazie hlavní hráč nakreslí do mapy doly surovin. Úkolem ostatních hráčů je zjistit a vydolovat všechny nerosty co má hlavní hráč nakreslené v mapě. Dělá se to následovně. První v kroužku se zeptá toho s barevnou mapou např: "G 10?" a on odpoví, jestli tam něco je nebo jestli nic. Pokud je tam něco, je hlavní hráč povinen říct, jaká že surovina tam je. Všichni hráči si do svojí prázdné mapky napíší jestli tam něco je či ne. Pokud se hráč trefil do suroviny on jako jediný si na papír dolu napíše pozici jeho suroviny. Dále to samé dělá další hráč atd. Pokud hráči vydolují celý důl hlavní hráč jim to musí říct. Je to hra dost podobná LODÍM. Až na to, že hráči dolují suroviny a dostávají za to body. Ukázka map a surovin jsou v příloze.

Pomůcky:
kostičkovaný papíry a tužky

Legenda:
-

10 - -
4 - 10
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Z přítomných lidí se vyberou dvě dvojice. Jeden z dvojic odejde za dveře a zaváže si oči. Mezitím vedoucí zůstalým z dvojice připne na oblečení nebo tělo (vlasy, uši, prsty, apod.) předem stanovený stejný počet kolíčků (na prádlo). Hráč se zavázanýma očima má za úkol co nejrychleji najít všechny kolíčky. Okolíčkovaný hráč mu ale nesmí nijak pomáhat ani radit. Vítězí ta dvojice, jejíž hráč se zavázanýma očima rychleji najde a sundá všechny kolíčky ze spoluhráče.

Pomůcky:
prádelní kolíčky

Legenda:
-

6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne