Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 131
Pravidla:
Základem této hry je, že se ze skupiny lidí, kteří se nějakým způsobem musí znát, vybere jeden hráč. Ten se odebere mimo ostatní hráče tak, aby nemohl slyšet, na čem se dohadují. Jeho úkolem bude uhádnout, na jaké osobě se ostatní hráči dohodli. Ostatní hráči si musí vybrat nějakého kamaráda nebo hráčům blízkou osobu, jinak se riskuje, že osoba nebude uhodnuta. Cílem ale není, aby hádající neuhodl, ale aby se o sobě osoba, která má být uhodnuta, něco dozvěděla... Když někoho takového mají vybraného, zavolají hádajícího. Hádající hráč smí klást pouze otázky, které začínají slovy "Co by byl, kdyby byl" a následně smí za tuto frázi dodat nějaké podstatné jméno. (např. Co by byl, kdyby byl loukou/kamenem/stromem/květinou atp.) Jak již bylo řečeno, na základě odpovědí od hráčů se snaží hádající uhodnout danou osobu. Poté, co hádající osobu uhodne, lze hru opakovat s jiným hádajícím.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickásebe/tebe poznávacíjinéměstomístnostpříroda
14 - -
5 - 20
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si připraví kartičky, na kterých jsou namalované mapové značky. Ty vloží do pytlíku, ze kterého si je hráči po jednom losují. Vytaženou kartičku hráč všem ukáže a řekne, jak se jmenuje (co znamená). Pokud ji pojmenoval správně, smí si ji nechat. Pokud ji pojmenuje špatně, vrátí ji do pytlíku. Hráči se v losování postupně střídají, dokud jsou v krabici kartičky nebo dokud jeden hráč nezíská předem daný počet kartiček. Vítězí ten, kdo má nejvíce kartiček nebo ten, kdo první získal požadovaný počet kartiček. Možná je i obměna, kdy si vedoucí připraví kartičky s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb nebo s obrázky ptáků, apod.

Pomůcky:
kartičky s obrázky mapových značek (s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, nebo s obrázky ptáků, apod.)

Legenda:
-

logickána znalostipoznávacímístnostna cestáchpříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči si vezmou tužky a papíry, posadí se zády k vedoucímu a soustředěně poslouchají, protože mají poznat různé zvuky. Vedoucí předvádí sérii zvuků, např. trhání papíru nebo látky, klepání do dřeva, škrtnutí sirkou, smrkání, cinkání lžičkou, foukání do lahve, sypání střepů, zatloukání hřebíků, odemykání zámku, apod. Potom hráči zapisují ty zvuky, které si zapamatovali a poznali. Vítězí ten, kdo poznal nejvíce znaků.

Pomůcky:
šátek, tužka a papír pro každého hráče, pomůcky pro vytváření zvuků

Legenda:
-

na rozvojmístnost
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
hráč nesmí koukat nahoru jenom po zemi aby se zorientoval

Pomůcky:
židle, hadr asi 1m krát 1m

Legenda:
sundají se ponožky, vybere se ten kdo bude poznávat a přikryje se hadrem.Po klubovně se rozestaví židle ale POZOR!!..židlí musí být o jednu méně než kolik vás hraje...potom jeden kdo by nechtěl hrát řekne \"škatulata škatulata hejbejte se\" a v jednu chvíli do něčeho bouchne či tleskne a všichni se co nejrychleji musejí dostat na nějakou z zorestavěných židlí. Na jednoho židle nezbyde. Ten co je přikryt hadrem musí nejdřív najít toho člověka na kterého nevyzbyla židle a potom musí ještě poznat podle nohou kdo to vlastně je. Může nohy ošahávat muže k nim čichat ale POZOR!!!...na uhádnutí má pouze 3 pokusy!!!

logickáseznamovacímístnost
5 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči sedí u stolu a po vedoucím opakují pohyby, které patří k jednotlivým slovům čik, čak, čok a čuk. Na slovo čik sevřou hráči jednu ruku v pěst, ukazováček natáhnou a špičkou ho položí na desku stolu. Při slově čak položí ruku otevřenou dlaní s napnutými prsty na desku stolu. Na slovo čok položí hráči ruku na stůl hřbetem dolů (dlaní nahoru) s napnutými prsty. Při slově čuk si hráči položí loket na stůl a prsty se dotknou ramene. Vedoucí vždy vysloví povel (čik, čak, čok nebo čuk) a názorně předvede pohyb, který k němu patří. Hráči to po něm pohyb opakují. Vedoucí postupně zrychluje tempo a nakonec začne i měnit pořadí povelů. Kdo se splete, získává trestný bod. Kra končí ve chvíli, kdy má jeden hráč deset trestných bodů. Vítězem je potom ten, který má trestných bodů nejméně.

Pomůcky:
tužka a papír na zapisování trestných bodů

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovápohybovámístnost
6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu a mají připravené pěsti. Popořadě každý říká: "Čing-Čong....(číslo)." Ihned, jakmile vyřkne číslo, všichni hráči musí zvednout jeden, dva nebo žádný palec. Spočítá se počet všech zdvižených palců a pokud se shodují s řečeným číslem, ten kdo číslo vyslovil, schová jednu ruku a už s ní dále nehraje. Když se počet palců s řečeným číslem neshoduje, pokračuje další hráč. Vyhrává ten, kdo jako první schová obě ruce.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovámístnostna cestáchpříroda
6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Do větší mísy se nasype pytlík hrachu a první tři hráči obdrží po dvou obyčejných tužkách (ne kulatých) a hrníčku. Pak se hráčům odměřuje čas tří minut, po který mají tužkami (jako čínskými hůlkami) z mísy vybírat kuličky hrachu a přenášet je do svých hrníčků. Pokud někomu vypadne hrášek z mísy, musí ho prsty vrátit zpět do mísy a pak znovu pokračovat v lovení hůlkami. Po uplynutí času pokračují v lovení další tři hráči, dokud se nevystřídají všichni. Při větším množství hráčů je možné použít víc misek, tužek a hrníčků a tak může lovit víc hráčů najednou. Vítězí ten, kdo uloví do svého hrníčku nejvíce hrachových kuliček.

Pomůcky:
větší mísa, pytlík hrachu, 4-6 obyčejných tužek (ne kulatých), 2-3 hrníčky, stopky

Legenda:
-

na rozvojmístnostpříroda
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se posadí okolo stolu do kruhu. Ruce položí dlaní dolů na stůl proloženě po obou stranách se sousedem. Jeden hráč začne klepnutím dlaní do stolu, což opakuje dlaň vlevo, pak druhá dlaň vlevo, a tak všechny dlaně dokola. Pokud libovolná dlaň, která je zrovna na řadě, poklepe dlaní 2x po sobě, dochází ke změně směru. Když nějaká dlaň klepne, aniž by byla na řadě, nebo se zapomene, vypadává (její majitel si ji schová na klín a hraje se svou druhou dlaní, dokud nevypadne i ta).

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehna rozvojodpočinkovámístnost
8 - -
8 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin o stejném počtu hráčů, kteří se za sebou chytí za ruce. Vedoucí se postaví mezi tyto dvě skupiny tak, že je spojí. Ve stejnou chvíli stiskne oběma rukama prvního hráče z každé skupiny a ten potom druhou rukou stiskne ruku dalšího hráče a dalšího... až stisknutí dojde až k poslednímu hráči skupiny, který co nejrychleji uchopí menší předmět ležící volně mezi posledními hráči skupin tak, aby na něj oba dobře dosáhli. Skupina, jejíž hráč uchopí tento předmět, získává bod. Hra má několik kol, vítězí ta skupina, která má více bodů.

Pomůcky:
Libovolný menší předmět (např. balíček papírových kapesníků)

Legenda:
-

na postřehna rozvojmístnost
4 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net