Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 96
Pravidla:
Jeden hráč se postaví s rukama předpaženýma a mezi dlaněmi lehce drží asi metr dlouhý prut. Druhý hráč se postaví proti němu a zdvihne jednu ruku tak, aby měl prsty asi dvacet centimetrů nad prutem. První hráč v určitém okamžiku prut upustí a druhý hráč ho musí chytit dřív, než se prut dotkne podlahy. Pokud se mu to podaří, získá bod. Pak se hráči vymění. Vítězí ten, kdo má z dvaceti opakování více bodů.

Pomůcky:
asi 1 metr dlouhý prut

Legenda:
-

na postřehna rozvojpohybováměstomístnostpříroda
6 - -
2 - 2
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin. Dvě židle se postaví opěradly k sobě. Z každé skupiny si vždy jeden sedne na židli. V tuto chvílí se oznámí úkol. Zároveň se už nesmí hráči na židlích ohlížet. Úkolem je popsat zpaměti hráče sedícího zády (brýle, barva vlasů, barva očí, druh obuvi, oděv, apod.). Za každý správně udaný znak získává skupina popisujícího bod. Když už hráč nemůže o protihráči víc říci, dostává se na řadu druhý z dvojice a potom jiná dvojice ze skupin. Vítězí ta skupina, která získá nejvíc bodů.

Pomůcky:
dvě židle

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostpříroda
6 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráče rozdělíme do trojic, které se postaví vedle sebe do řady. Prostřední hráč trojice je ale obrácen zády ke směru běhu a oba boční hráči stojí po směru běhu. Všichni se pevně zavěsí v loktech a běží po předem stanovené trase. Vítězí ta trojice, která dosáhne nejlepšího času. Pozn.: Běžet musí všichni tři, nelze si pomáhat nesením prostředního.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
6 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Všichni hráči musí mít stejné vrstvy oblečení (např. krátké kalhoty, dlouhé kalhoty, triko, svetr, čepici, ponožky, boty na tkaničky). Vedoucí vytyčí rovný úsek dlouhý asi 100 metrů startovní a cílovou čárou. Hráči jsou oblečeni ve veškerém oblečení a před začátkem hry se svlékají a odhazují oblečení po vytyčeném hracím území. Hráči zůstanou jen v plavkách nebo jiném domluveném základním oblečení, které je pro všechny stejné (legíny a tričko, apod.). Postaví se na startovní čáru a na smluvený signál začíná hra. Hráči se musí co nejrychleji dostat do cíle, ale přitom se musí cestou kompletně obléci, včetně zavázání tkaniček. Vítězí hráč, který jako první doběhne oblečený do cíle.

Pomůcky:
stejné vrstvy oblečení (např. krátké kalhoty, dlouhé kalhoty, triko, svetr, čepici, ponožky, boty na tkaničky) pro všechny hráče

Legenda:
-

na rozvojpohybovápříroda
9 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vyberou se dva hráči, kteří budou hrát pexeso. Ti odejdou za dveře nebo stranou. Ostatní hráči představují kartičky pexesa, proto utvoří dvojice. Každá dvojice si vymyslí krátký signál nebo pohyb (dřep, zazpívají první slova známé písničky, napodobí zvíře, dvakrát tlesknou, udělají nějaké gesto, apod.). Důležité je, aby oba z té dvojice udělali opravdu stejný signál. Potom se zamíchají a rozestaví stejně jako pexeso do řad a sloupců. Nyní přijdou hráči pexesa a první obrací první kartičku a hledá k ní dvojici. Pexesová kartička po vyvolání předvede svůj signál – podle něj se hledá dvojice. Vyhrává hráč, který získá nejvíce dvojic. Poslední neobrácené kartičky v příštím kole otáčejí kartičky.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojměstomístnostpříroda
7 - -
16 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jeden z hráčů jde za dveře. Ostatní se domluví na nějakém slovesu (např. koukat). Hadač se potom vrátí a různými otázkami, kdy místo neznámého slovesa použije sloveso žouželit (např. žouželí se na zahradě?), se snaží přijít na to, co se pod pojmem žouželení skrývá. Hodnocení se může provést tak, že když se vystřídají všichni hráči v roli hadače, utvoří se pořadí podle toho, jak kdo rychle přišel na hledané sloveso.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána rozvojměstomístnostna cestáchpříroda
10 - -
3 - 10
nelze říct
kdykoli
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net