Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 96
Pravidla:
Vybere se jeden člověk, kterému se zavážou oči a někdo dotyčného člověka zatočí dokola. Poté ostatní hráči vydávají různé zvuky a slepá bába je musí chytit. Když slepá bába někoho chytí, tak se chycený stane slepou bábou.

Pomůcky:
Šátek, mikina (prostě něco, čím si můžete zavázat oči).

Legenda:
-

na postřehna rozvojpohybováměstopříroda
5 - 99
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči utvoří dvojice. Jeden z dvojice se stává slepým střelcem, druhý jeho očima. Střelec má za úkol se zavázanýma očima zasáhnout cíl - trefit se míčkem do stromu nebo kyblíku. Obtížnost trefení by měla být pro všechny dvojice stejná a ne moc velká. Pouze slepý střelec se smí dotknout míčku a jeho spoluhráč oči mu tedy smí jen napovídat, kde míček sežene, kam se má otočit, jak má hodit, apod. sežene. Je dobré dát každé dvojici do začátku asi tři míčky. Vítězí dvojice, která je nejúspěšnější v zásazích cíle.

Pomůcky:
šátky, míčky

Legenda:
-

logickána rozvojpohybováměstopříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vybere se jedno pismenko a to se musi postupne objevovat na 1,2,3,4,5 atd. místě. příklad: Auto mAma mrAk kubA

Pomůcky:
papír a tužka

Legenda:
-

na rozvojmístnost
7 - -
2 - 15
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Nahlas se přečte 24 zcela neznámých namátkových slov. Jednou pomalu a zřetelně, potom ještě jednou, ale již bez přestávek mezi jednotlivými slovy. Poté hráči napíší slova, která si zapamatovali. Po vyhodnocení není špatné vysvětlit, co které slovo znamená. poznámka: Pokud je to na schůzce dětí, použijme třeba i po atlasech flory a fauny tak např. vrápenec, biotop, pižmoň, šplhač, myšok, nelma, ježdík ...., u starších a dospělých lze použít cizí slova např. kang, fabion, gabarit, marginální, sofistikovaný ...nebo něco z atlasu světa.

Pomůcky:
tužky a papíry

Legenda:
-

na rozvojpoznávacímístnost
7 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí připraví několik stejných nádobek (kelímků, hrníčků, mističek), ve kterých jsou aromatické předměty (káva, ocet, kakao, kůže, cibule,...). Hráči chodí jeden po druhém a na pět sekund přičichnou se zavázanýma očima ke každé nádobce. Na závěr mají jednu minutu na to, aby zapsali, které předměty rozeznali. Pozn.: Je možné tutéž hru obměnit tak, že hráči mají každý svou lžičku a poznávají podle chuti jedlé potraviny nebo jsou připraveny věci výrazného tvaru a hráči je poznávají po hmatu.

Pomůcky:
Šátek za zavázání očí pro každého hráče, několik stejných nádobek s aromatickými předměty, potravinami s výraznou chutí nebo předměty výrazného tvaru, tužka a papír pro každého hráče.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostipoznávacímístnost
5 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Dva hráči se posadí proti sobě, do úst si každý vloží lžíci (koncem napřed) a na lžíci si položí ořech. Úkolem obou hráčů je shodit ořech soupeře pouze pomocí své lžíce v ústech (drknutím lžící o lžíci). Vítězí ten hráč, který shodí soupeřův ořech a navíc mu jeho nespadne, případně vítězí ten hráč, kterému ořech nespadne první. Také je možné provést jako turnaj více dvojic.

Pomůcky:
pro každého hráče lžíce a ořech

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojpohybováměstomístnostpříroda
5 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Každý hráč obdrží dvacet hrachových kuliček. Pak se postupně postaví hráči před židli a předehnou se přes ni a přes opěradlo, kterého se nesmí dotknout. Za židlí je postavená láhev, do které hráči postupně spouští hrášky. Vítězí hráč, který se trefí nejvíce hrášky do lahve. Židle se nesmí hráč vůbec dotýkat a nesmí ji obkročit.

Pomůcky:
20 kuliček hrachu pro každého hráče, 1 židle, 1 láhev

Legenda:
-

na rozvojodpočinkovámístnost
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jeden hráč představuje stopovaného. Má tedy náskok, kdy vyjde do zasněžené krajiny, kde zanechává svoje stopy. Ostatní se po chvilce vypraví za ním. Stopovaný může různě ostatní mást. Vítězí ten, kdo stopovaného první objeví a dotkne se ho. Pokud je v krajině příliš mnoho stop, je možné dát stopovanému hráči např. kečup, který vždy po nějaké vzdálenosti utrousí.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojpohybovápříroda
9 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hra začíná v klubovně, odkud odchází vedoucí do ulic. Občas vejde do obchodu nebo domu, posadí se na lavičce, atd. Hráči ho celou dobu sledují, ale vedoucí je nesmí při své procházce zahlédnout. Pokud si někoho všimne, připočítává jim trestné body. Každý hráč hraje za sebe a pečlivě si zapisuje každé místo, které vedoucí navštíví, popř. zvláštní pohyb (pokud vedoucí např. začne dělat dřepy). Vedoucí končí vycházku opět v klubovně, kde se hra také vyhodnotí. Kontroluje se přesnost záznamů hráčů (za každý správný detail dostávají hráči body) a to, zda vedoucí hráče při vycházce spatřil. Vítězí hráč s největším počtem bodů.

Pomůcky:
tužka a papír pro každého hráče i vedoucího

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojměsto
9 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do trojic. Vyberou si mezi sebou jednoho, kterého mají dopravit na druhou stranu nehluboké řeky tak, aby se nenamočil. Pokud se ho dotkne jen kapička vody, trojice se musí vrátit na začátek. Samozřejmě se nesmí cákat na protivníky. Vítězí trojice, která přenesla suchého nejdříve.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnílogickána rozvojpohybováve vodě
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net