Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 96
Pravidla:
Hráče rozdělíme do několika družstev (podle počtu hráčů – aby v každém družstvu bylo přibližně 3-6 hráčů). Na zemi vyznačíme místo startu a do určité vzdálenosti umístíme libovolný text (nejlépe starší báseň, úryvek z knihy, text, který nedává smysl, plnou verzi 4násobného zákona, ...). Každé družstvo dostane papír a tužku, ty musí zůstat na startu. Cílem každého družstva je získat co nejdříve a co nejpřesnější opis textu tak, že z každého družstva vyběhne jeden hráč k textu, kde ho může studovat libovolně dlouho a pak se vrátí ke startu. Na trati může být v jedné chvíli pouze jeden hráč z každého družstva. U startu hráč zapíše do papíru část textu, kterou si zapamatoval. To už ale mohl vyběhnout další hráč družstva k textu.

Pomůcky:
Libovolný text - stejný pro každé družstvo, tužka a papír - pro každé družstvo

Legenda:
-

logickána rozvojpohybováměstopříroda
9 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči hází kostkou a ve stanoveném časovém limitu mají za úkol vyslovit jméno přírodniny, kterou mu určí Kostka. Kdo to zvládá počítá si bod, vítězem je držitel největšího počtu bodů. Varianta: v každém kole musí přírodniny začínat na určené písmeno.

Pomůcky:
Kostka z libovolného materiálu na jejíž plochy napíšete nebo nakreslíte emblém těchto přírodnin: bylina, dřevina,bezobratlý (hmyz), pták, savec. jedno políčko lze nechat volné ( obdoba \"šestky\" - hází se znovu), případně vymyslet další přírodninu (vodní živočich, horniny a nerosty ...)

Legenda:
Všichni určitě znáte hru Město, jméno,zvíře, věc ... Zkuste si něco podobného zahrát s upravenou kostkou

na rozvojna znalostimístnostna cestách
5 - -
2 - 20
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči mají za úkol přijít na to, co si s sebou mohou vzít na pustý ostrov, aby přežili. Vedoucí začne. Řekne, co si on sám může vzít na pustý ostrov. Pak pokračují další hráči a snaží se uhodnout, co by si oni mohli vzít. Vedoucí jim vždy řekne, zda přežijí nebo ne. Klíč: Spočívá v počátečních písmenech věcí. Musí se shodovat s počátečními písmeny jména a příjmení nebo přezdívky hráče. Možná obměna klíčů: Podle počátečních písmen barev oblečení, vlasů, brýlí apod. hráče. Podle počátečních písmen materiálu, ze kterého je věc vyrobená.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostna cestáchpříroda
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Z hráčů vylosujeme dva. Jeden představuje radar a zavážeme mu oči šátkem. Druhý představuje radistu. Radar může běhat, zatímco ostatní hráči smí pouze snožmo poskakovat. Radista smí jen stát nebo sedět tak, aby měl přehled v hracím prostoru, a dává radaru pokyny, podle nichž se radar snaží některého z hráčů chytit. Podaří-li se mu to, stává se chycený hráč radistou, a z radisty se stává radar, z radaru skákající hráč.

Pomůcky:
Šátek nebo něco na zavázání očí

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
V této hře je důležité, aby hráči na sebe dobře viděli. Vedoucí všem oznámí, že podle určitého klíče každý hráč bude posílat po kruhu předmět a přitom říkat „s“ nebo „bez“. Hráči tedy postupně tipují a hledají klíč. Vedoucí je sleduje a opravuje podle klíče. Klíč: S a bez úsměvu. Ke zmatení hráčů je možné použít předávaný předmět, kterým nápadně otáčíme, aby to vypadalo, že klíč má spojitost s předmětem.

Pomůcky:
libovolný předmět

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si připraví krabičku sirek, kterou rozsype na stůl a teplou rukavici (nejlépe lyžařskou) nebo ponožku pro každého hráče. Hrají vždy dva nebo tři hráči najednou. Každý hráč si na ruce navlékne rukavice nebo ponožky a na signál začnou všichni dávat sirky ze svých hromádek do krabiček. Hráči smí ale používat jen jednu ruku. Nikdo nesmí shrnovat sirky ke kraji stolu a pak je vsypávat do krabičky. Musí je zvednout na místě, kde leží. Hra končí, když jsou sesbírány všechny sirky. Kdo sebere nejvíc sirek, vítězí.

Pomůcky:
1x krabička sirek, 2-3x teplá rukavice (nejlépe lyžařská) nebo ponožka

Legenda:
-

na rozvojodpočinkovámístnost
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Všichni hráči jsou v místnosti a na vyzvání chodí po jednom ven, kde si dají na oči šátek. Pak jsou přivedeni k prknu, na které se postaví. Vedoucí jim vysvětlí, že jsou na palubě letadla a musí vyskočit. Pak si před hráče stoupne a nechá si na svá ramena položit lehce parašutistovi ruce. Dva silnější pomocníci začnou zvedat prkno (do 30 cm nad zem) a třást a vlnit s ním. Vedoucí si sedá pomalu do dřepu, a tím se parašutistovi zdá, že skutečně velmi stoupá. Na pokyn musí vyskočit z letadla. Hru nelze opakovat, proto není vhodná pro hráče, kteří ji znají. Je dobré dávat pozor na zranění – ačkoli hráč skáče jen z 20-30 cm, připravuje se na skok z vyšší výšky, proto nemá skok pod kontrolou a téměř vždy po skoku hráč spadne.

Pomůcky:
šátek, prkno

Legenda:
-

akčnína rozvojpohybovámístnostpříroda
10 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Dvojice hráčů spolu soupeří. Každý hráč má zapálenou svíčku, kterou chrání před soupeřem, který se snaží jeho svíčku sfouknout. Vítězí hráč, který soupeřovi svíčku zhasil a zároveň vlastní uchránil. Možná je i obměna, kdy hrají všichni proti všem. Komu svíčka nehoří, vypadává. Pak vítězí ten, jehož svíčka zůstane svítit nejdéle.

Pomůcky:
svíčka pro každého hráče, zápalky

Legenda:
-

akčnína postřehna rozvojodpočinkováměstomístnostpříroda
6 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev a hráči každého družstva se posadí za sebe. Na dosah ruky obou prvních hráčů v řadě leží červená a modrá pastelka. Vedoucí úplně vzadu háže kostkou, tak, aby na ni viděli jen poslední hráči z družstva. Pokud padne liché číslo, poslední hráč zatáhne hráče před sebou za levé ucho, ten totéž udělá hráči před sebou, až signál dojde k prvnímu hráči a ten zvedne ze stolu červenou pastelku. Pokud padne sudé číslo, tahají se hráči za pravé ucho a první hráči zvedají modrou pastelku. Vítězí nejrychlejší družstvo.

Pomůcky:
Dvě červené a dvě modré pastelky, jedna hrací kostka

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojmístnost
10 - -
9 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si připraví nějaké delší podstatné jméno v prvním pádě jednotného čísla a po písmenech ho rozepíše na kartičky. Každá kartička tedy obsahuje jedno písmeno a vedoucí je schová po místnosti tak, aby bylo vždy písmeno na kartičce vidět. Potom vedoucí prozradí hráčům, kolik kartiček mají hledat. Každý hráč hraje sám za sebe, pokud si všimne kartičky, nenápadně si zapíše její písmeno, dokud jich nemá celkový počet. Nakonec se snaží ze všech písmen poskládat podstatné jméno v prvním pádě jednotného čísla. Vítězí ten, kdo slovo vytvoří jako první.

Pomůcky:
kartičky s písmeny, tužka a papír pro každého hráče

Legenda:
-

logickána rozvojodpočinkovámístnost
8 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net