Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 96
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin o stejném počtu hráčů, kteří se za sebou chytí za ruce. Vedoucí se postaví mezi tyto dvě skupiny tak, že je spojí. Ve stejnou chvíli stiskne oběma rukama prvního hráče z každé skupiny a ten potom druhou rukou stiskne ruku dalšího hráče a dalšího... až stisknutí dojde až k poslednímu hráči skupiny, který co nejrychleji uchopí menší předmět ležící volně mezi posledními hráči skupin tak, aby na něj oba dobře dosáhli. Skupina, jejíž hráč uchopí tento předmět, získává bod. Hra má několik kol, vítězí ta skupina, která má více bodů.

Pomůcky:
Libovolný menší předmět (např. balíček papírových kapesníků)

Legenda:
-

na postřehna rozvojmístnost
4 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si opatří 50 špejlí, dlouhých 10 nebo 15 cm. První hráč si vezme 10 špejlí, složí je do úhledné hromádky a tu si položí na hřbet předpažené ruky (dominantní ruky). Potom rukou trhne k tělu a snaží se zachytit padající špejle mezi palec a ostatní prsty této ruky, která je stále dlaní dolů, hřbetem nahoru. Druhou ruku hráč vůbec nesmí použít. Pokud hráč chytí všechny špejle, jednu si nechá a zbytek pošle sousedovi po kruhu. Ten celý proces opakuje. Pokud hráči nějaká špejle spadne, předává celou hromádku dál. Ve chvíli, kdy je rozebrána celá desítka špejlí, vezme se dalších deset špejlí a pokračuje se ve hře, dokud se nevyčerpá všech 50 špejlí.

Pomůcky:
50 špejlí dlouhých 10cm nebo 15cm

Legenda:
-

na postřehna rozvojodpočinkovápohybovámístnostpříroda
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Na zem, asi 1,5 až 2 metry od startovní čáry, se položí krabice. Od startovní čáry hází hráči do této krabice balíček mariášových karet (po 32 kartách). Vítězí ten, komu se karet podaří do krabice vhodit nejvíc.

Pomůcky:
krabice (nebo koš, kbelík, apod.) a balíček mariášových karet

Legenda:
-

na rozvojmístnost
5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí v klubovně umístí hlasitě tikající budík. Připraví si stopky a postupně do místnosti pouští jednotlivé hráče se zavázanýma očima a měří jim čas, za jak dlouho budík naleznou (vezmou do ruky). Vítězí hráč, který budík nalezne v nejkratším čase.

Pomůcky:
tikající budík, šátek pro každého hráče, stopky

Legenda:
-

na rozvojmístnost
5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Z přítomných lidí se vyberou dvě dvojice. Jeden z dvojic odejde za dveře a zaváže si oči. Mezitím vedoucí zůstalým z dvojice připne na oblečení nebo tělo (vlasy, uši, prsty, apod.) předem stanovený stejný počet kolíčků (na prádlo). Hráč se zavázanýma očima má za úkol co nejrychleji najít všechny kolíčky. Okolíčkovaný hráč mu ale nesmí nijak pomáhat ani radit. Vítězí ta dvojice, jejíž hráč se zavázanýma očima rychleji najde a sundá všechny kolíčky ze spoluhráče.

Pomůcky:
prádelní kolíčky

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev. Na zemi se provazem nebo křídou naznačí dělící čára. Každé družstvo hraje na jedné straně čáry. Jeden hráč z prvního družstva se musí nadechnout a vypravit se do soupeřova pole. Po dobu, kdy je na soupeřově území, musí nahlas říkat hutututututu..., aby bylo jasné, že se nenadechl, a snaží se dotknout co největšího množství protihráčů´a do nadechnutí se opět vrátit na své území. Každý, koho se nedýchající dotkne, přechází na soupeřovu stranu (nebo vypadne ze hry). Pokud se ale protihráči nechtějí smířit s prohrou a nedýchajícího zadrží na svém území, dokud mu nedojde dech a on se nadechne, stává se nedýchající (nyní už nadechnutý) zajatcem nepřátelského družstva (nebo vypadává sám). Obě družstva se ve vysílání nedýchajících střídají. Hraje se, dokud to hráče baví a pokud se hrálo na vypadávání, dokud jedno družstvo nepřijde o všechny hráče.

Pomůcky:
křída nebo provaz na vyznačení prostoru družstev

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Na větev stromu nebo šňůru na prádlo pověsíme jablka přivázaná na niti tak, aby byla ve výši úst hráčů. Hráči si sepnou ruce za zády a snaží se ukousnout z visícího jablka. Komu se to podaří prvnímu, vítězí.

Pomůcky:
jablka, nit

Legenda:
-

na rozvojodpočinkováměstomístnostpříroda
6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se postaví do řady za sebe a poslední hráč v řadě napíše jedno slovo na záda hráče před sebou. Tento hráč text, který zachytil, pošle hráči v řadě před sebou... Takto se zpráva posunuje stále dopředu. Na konci, podobně jako při tiché poště, porovnáme původní a výslednou zprávu. V dalším kole se hráči posunou o jednoho dopředu, takže první přejde na konec řady a hraje se znovu.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána rozvojměstomístnostpříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Rozdělíme hráče do dvojic. Každá dvojce dostane cca dva metry dlouhý provázek, který si oba hráči přiváží k jednomu svému zápěstí. Tato dvojice má za úkol překonat určitou trasu v co nejkratším čase. Hráči se ale ve dvojici smí pohybovat pouze tak, že jeden z dvojice se „natočí“ na provázek až ke svému spoluhráči a poté se začne odvíjet ve směru vytýčené trasy. V okamžiku, kdy se provázek napne, začíná se navíjet druhý hráč. Vyhrává ta dvojice, která jako první doběhne do cíle.

Pomůcky:
Provázek (počet dvojic krát 2 metry)

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstomístnostpříroda
5 - -
4 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net