Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 81
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude název jedné kategorie slov, které budou hráči hledat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou počáteční písmeno slov, která budou říkat (Často "losujeme", jeden říká v duchu abecedu a jiný řekne stop. Písmenko, u kterého se první zastaví "vyhrálo".). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas z nich čte slovo. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo z dané kategorie začínající předem vybraným písmenkem. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček.

Pomůcky:
kartičky se slovy

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do družstev a každé si nasbírá 20 kaštanů (nebo kamínků). Pak se hráči každého družstva posadí do trávy do řady vedle sebe s dvoumetrovými rozestupy. Na domluvený signál hodí první hráč (který má všechny kaštany u sebe) každého družstva kaštan druhému, ten třetímu, atd. až poslední hráč ho položí před sebe. Mezitím je ale na cestě další a další kaštan. Hráč, který kaštan nechytí, musí se zvednout, dojít pro něj a zase se vrátit na své místo. Teprve potom ho smí hodit dál. Když k poslednímu hráči dojde poslední kaštan, zvedne ruku na znamení, že jeho družstvo skončilo. Vítězí rychlejší družstvo.

Pomůcky:
20 kaštanů nebo kamínků pro každé družstvo

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkováměstopříroda
8 - -
10 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Na hru potřebujeme jeden kolíček – „Černý Petr“. Nejprve všichni vědí, kdo ho má, ale ten se ho nenápadně snaží zbavit – připnutím na oděv nebo zavazadlo spoluhráče. Když ho na sobě někdo najde, připne ho nenápadně dalšímu. Hra trvá předem daný čas (během schůzky,do konce výpravy). Doporučuji co nejdelší čas, někteří hráči totiž zapomenou, že hru ještě pořád hrají. Prohrává ten, kdo má na sobě kolíček. *Pro stížení hry zvýšíme počet kolíčků.

Pomůcky:
kolíček

Legenda:
-

odpočinkována cestách
1 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Jednomu hráči se zaváží oči. Potom si sedne určitý počet hráčů na židle do řady. Hráč se zavázanýma očima má za úkol poznat své kamarády a to pouze hmatem. V roli hadače se vystřídají všichni hráči. Kdo řekl více správných jmen,vyhrává.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

logickána znalostiodpočinkováseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
5 - 15
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí na zemi vyznačí kruh, přibližně o průměru 3 m. Potom vybere dva hráče, kteří budou představovat kohouty. Ostatní se dívají a fandí svým favoritům. Oba kohouti stojí pouze na jedné noze a ruce drží spojené za zády. Rameny a tělem do sebe naráží tak, aby každý svého soupeře buď vytlačil z kruhu, nebo ho donutil postavit se na obě nohy. Vítězí ten, kdo celý zápas ustál na jedné noze a v kruhu. Hráči představující kohouty se v dalším kole vymění a pak mohou např. soupeřit vítězové spolu. Možná je i obměna, že hrají kohouti všichni proti všem - pochopitelně ve větším poli - potom vítězí poslední, který se udržel na jedné noze a v poli.

Pomůcky:
provaz nebo křída na vyznačení hracího pole

Legenda:
-

logickáodpočinkovápohybováměstopříroda
6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
V této hře je důležité, aby hráči na sebe dobře viděli. Vedoucí všem oznámí, že podle určitého klíče každý hráč bude posílat po kruhu předmět a přitom říkat „křížkem“ nebo „rovně“. Hráči tedy postupně tipují a hledají klíč. Vedoucí je sleduje a opravuje podle klíče. Klíč: Poloha nohou hráče. Jsou buď zkřížené, pak hráč říká „křížkem“ nebo jsou rovně, pak hráč říká „rovně“. Během hry může několikrát polohu nohou změnit, nesmí to ale dělat příliš nápadně. Ke zmatení hráčů je možné použít předávaný předmět, kterým nápadně otáčíme, aby to vypadalo, že klíč má spojitost s předmětem.

Pomůcky:
libovolný předmět

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Ke hře je potřeba jeden větší (v průměru cca 10cm) a jeden menší (v průměru cca 7cm) kroužek zhotovený z proutku. Napřed jeden hráč hodí větší kroužek do libovolné vzdálenosti před sebe. Ostatní hráči postupně hází od startovní čáry menší kroužek a snaží se jím strefit do ležícího kroužku většího. Pokud menší kroužek dopadne tak, že se dotýká většího kroužku, získává hráč 1 bod. Pokud dopadne celý do kruhu, kterého se dotýká, získává hráč 3 body. Pokud dopadne celý do kruhu, kterého se nedotýká, získává hráč 10 bodů. Vítězí hráč, který získá nejvíc bodů, nebo ten, který nejdříve dosáhne předem určeného množství bodů.

Pomůcky:
jeden větší (v průměru cca 10cm) a alespoň jeden menší (v průměru cca 7cm) kroužek zhotovený z proutku

Legenda:
-

na rozvojodpočinkovápohybováměstomístnostpříroda
5 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči si sednou do kroužku a jednoho pošlou za dveře (nebo někam kde nebude slyšet). Ostatní hráči se domluví komu dají citrón(většinou se za hru vystřídají všichni). Po domluvě si vybraný hráč, nebo hráči (záleží na počtu hráčů a kousků citrónů) dá do úst kousek citrónu a rozkouše ho. Nesmí ho však polknout. V tu chvíli přijde hráč který byl za dveřmi a hádá, kdo má v ústech citrón. Má na to tři pokusy. Nesmí však rozesmívat. Ostatní hráči dělají že mají v ústech citrón, aby to nebylo tak lehké. Hráč který měl citrón, jde za dveře a bude hádat.

Pomůcky:
Na kousky nakrájený citrón.

Legenda:
-

odpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
3 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Dva hráči se postaví naproti sobě ve vzdálenosti asi jeden metr. Mezi ně se postaví další hráč čelem k jednomu hráči a zády k druhému. Prostřední hráč zpevní tělo a jeden z krajních hráčů ho mírně nakloní směrem k sobě a pak ho jemně odrazí směrem druhému krajnímu hráči. Výkyvy můžeme postupně zvětšovat. Prostřední hráč musí důvěřovat svým spoluhráčům. Hru je možné hrát i tak, že má prostřední hráč zavřené oči. Po krátké chvilce se hráči vystřídají.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

odpočinkovápohybováměstomístnostpříroda
5 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči si vezmou po skleničce a rozběhnou se do nejbližšího okolí. Mají za úkol se ve stanoveném čase vrátit a přinést s sebou alespoň jednoho brouka. Tříčlenná porota potom určí dva vítěze. Hodnotí totiž největšího brouka a nejhezčího brouka. Je dobré, aby se během hry každý brouk určil, aby hráči získali nové vědomosti, případně prokázali vědomosti dříve získané.

Pomůcky:
nádobka pro každého hráče (sklenička, kelímek, krabička)

Legenda:
-

na postřehodpočinkovápoznávacípříroda
10 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net