Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /DISK2/WWW/woodcraft.cz/www/files/infostudna/hry/games_class.php on line 2051
Nalezených her: 238
Pravidla:
Trifidy představují vedoucí, kterých je jen o málo méně než hráčů. Hráči i vedoucí mají koule na gumě (délka gumy cca 120 cm). Trifidy je potřeba zničit - trefit přímým zásahem koule. Trifid má smůlu - má jen jeden život a jeho případný skalp přijde tomu, kdo jej zabil. Hráči (lidé) mají jen 2 ozdravná séra - tzn. 3 životy. Pro ty si musí, jsou-li zasaženi, do nemocnice (vyznačené místo vzdálené asi 30 m). Po třetím zásahu končí. Není jasné kdo vyhraje - jestli Trifidi nebo lidi - konec je otevřený. Z lidí vyhrává ten, kdo má nejvíc skalpů. Důležité je, že Trifidi se nesmí rychle pohybovat - "škrontají" jednou nohou o zem. Pravidla pro boj s koulí: - koule se musí házet z dlaně. - zásah platí jen přímo a jen koulí (nikoli gumou nebo zpětným zásahem) - je rychlé a vhodné kouli chytat zpět do dlaně. Pozn. Hru jsme v průběhu modifikovali tak, že trefený Trifid se stal člověkem (byl zakletý) a bojoval přidal se k boji proti trifidům.

Pomůcky:
koule na gumě pro každého

Legenda:
Konečně jsme dobře připraveni na Trifidy, pojďme s nimi bojovat!

8 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hra se hraje většinou na výletě při pochodu. Vedoucí nahodile a nečekaně zavolá jedno z domluvených hesel a hráči se podle hesla musí zachovat. Hesla: Bomba! Hráči si co nejrychleji lehnou na zem, aby se uchránili před explozí bomby. Povodeň! Hráči musí co nejrychleji vyhledat nějaké vyvýšené místo, aby je povodeň neodnesla. Mrtvo! Nikdo se nesmí pohnout. Brouci! Všichni si lehnou na záda a začnou hýbat rukama a nohama jako brouci.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jeden hráč stojí naproti zbytku hráčů a má míč. Hráči se mohou volně pohybovat naproti tomu, který hází. Když řekne most, tak pošle míč po zemi a hráči naproti se snaží, aby jim míč prošel mezi nohama. Komu míč neprojede vypadává. Když řekne bomba, tak míč klasicky hodí a pokud někoho trefí, tak trefený hráč vypadává. Když řekne bomba, tak musí říct i číslo (nejmíň 6). Ten co hází počítá do určeného čísla a hráči si mezi sebou míč kopou. Vypadává ten, který se míče dotknul jako poslední když házející dopočítal k číslu, které řekl. Hraje se do té doby než zůstane jeden hráč. Ten se potom vymění s tím, co házel.

Pomůcky:
míč

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí na tři skupiny s označením: BU, KU nebo HU. Pak se rozprchnou a každý se ozývá svým signálem (bu-bu, ku-ku, hu-hu). Zároveň se honí podle schématu: BU honí KU, KU honí HU, HU honí BU. Chycený hráč se stává členem té skupiny, kterou byl chycen (HU se stává KU, KU se stává BU, BU se stává HU). V okamžiku, kdy se stane hráč členem jiné skupiny, mění také své zvuky za zvuky členů této skupiny a je honěn jejími nepřáteli. Hra je časově omezená. Po vypršení limitu se hráči ve skupinách spočítají. Vítězí ta skupina, která má nejvíce členů, popřípadě všichni, pokud zbude pouze jedna skupina.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne

Bum

Pravidla:
Hráči sedí v kroužku. Vedoucí určí číslo, které bude při hře „tabu“ – nikdo je nesmí vyslovit nejen samotné, ale ani ve spojení s jinými čísly. Zakázány jsou dokonce i jeho násobky! Místo nich musí každý říct „bum“! Předpokládejme, že vedoucí vybral číslo sedm. Všichni hráči dokola pak začnou říkat čísla. Vedoucí začne jedničkou, hráč po jeho levici řekne „dvě“, další hráč „tři“, a tak to jde dál po směru hodinových ručiček. Každý musí bez dlouhého rozmýšlení připojit k řadě číslo o jednotku vyšší. Jak už bylo řečeno, místo čísel obsahujících sedmičku nebo násobek sedmi, je třeba užít slova „bum“. Kdo se splete, vypadne ze hry.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

9 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Každý tým vlastnící svůj totem(vlajku) si jej schová na vybrané místo ve vytyčeném hracím sektoru (rozloha podle fyzické zdatnosti, nemělo by být vidět na nepřátelskou vlajku) a udělá kolem něj kruh o průměru 5 metrů. Cílem hry je unést nepřátelskou vlajku a odnést ji ke své. Každý má tři papírové koule, s kterými může po zásahu vyřadit nepřítele ze hry. Takto zasažený hráč si musí dobýt život u vlastní vlajky, pouze pokud se nachází v původním domečku(kruh). V případě, že vaše vlajka ani vlajka jiného týmu není ve vašem domečku a vy jste přišli o život, nezbývá vám nic jiného, než čekat, že vaši vlajku někdo navrátí na původní místo. Kradení vlajky: Hráč který se dostane dovnitř nepřátelského kruhu je nezranitelný. Jakmileho opustí může být znova vybit. Pokud je háč nesoucí vlajku zasažen, musí ji zanechat na místě, kde byl zasažen. Hodnocení: vlastní vlajka na konci hry: 5b vynesení cizí vlajky z jejího domečku:10b cizí vlajka ve svém domečku:15b Tým s největším počtem bodů vyhrál Počet týmů je neomezený. V každém týmu by měli být alespoň 4 hráči pro možnost kordinace útoku a obrany.

Pomůcky:
Vlajky (originální,nezaměnitelné) koule o velikosti tenisového míčku(z natrhaných novin, slepených vodou se škrobem) příprava domečku z přírodních materiálů

Legenda:
Největším ponížením pro váš kmen je ztráta vašeho totemu. Dokážete ho ochránit nebo získáte nepřátelský?

10 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
ve dne
Pravidla:
Základem této hry je, že se ze skupiny lidí, kteří se nějakým způsobem musí znát, vybere jeden hráč. Ten se odebere mimo ostatní hráče tak, aby nemohl slyšet, na čem se dohadují. Jeho úkolem bude uhádnout, na jaké osobě se ostatní hráči dohodli. Ostatní hráči si musí vybrat nějakého kamaráda nebo hráčům blízkou osobu, jinak se riskuje, že osoba nebude uhodnuta. Cílem ale není, aby hádající neuhodl, ale aby se o sobě osoba, která má být uhodnuta, něco dozvěděla... Když někoho takového mají vybraného, zavolají hádajícího. Hádající hráč smí klást pouze otázky, které začínají slovy "Co by byl, kdyby byl" a následně smí za tuto frázi dodat nějaké podstatné jméno. (např. Co by byl, kdyby byl loukou/kamenem/stromem/květinou atp.) Jak již bylo řečeno, na základě odpovědí od hráčů se snaží hádající uhodnout danou osobu. Poté, co hádající osobu uhodne, lze hru opakovat s jiným hádajícím.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

14 - -
5 - 20
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si připraví kartičky, na kterých jsou namalované mapové značky. Ty vloží do pytlíku, ze kterého si je hráči po jednom losují. Vytaženou kartičku hráč všem ukáže a řekne, jak se jmenuje (co znamená). Pokud ji pojmenoval správně, smí si ji nechat. Pokud ji pojmenuje špatně, vrátí ji do pytlíku. Hráči se v losování postupně střídají, dokud jsou v krabici kartičky nebo dokud jeden hráč nezíská předem daný počet kartiček. Vítězí ten, kdo má nejvíce kartiček nebo ten, kdo první získal požadovaný počet kartiček. Možná je i obměna, kdy si vedoucí připraví kartičky s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb nebo s obrázky ptáků, apod.

Pomůcky:
kartičky s obrázky mapových značek (s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, nebo s obrázky ptáků, apod.)

Legenda:
-

9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se postupně střídají v pozici hádače. Hádač se o otočí zády k obrazovce a ostatní se pomocí chatu nebo ukazování dohodnou, co změní. Hádač se poté otočí zpět a hádá, co se změnilo.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
2 - -
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči si vezmou tužky a papíry, posadí se zády k vedoucímu a soustředěně poslouchají, protože mají poznat různé zvuky. Vedoucí předvádí sérii zvuků, např. trhání papíru nebo látky, klepání do dřeva, škrtnutí sirkou, smrkání, cinkání lžičkou, foukání do lahve, sypání střepů, zatloukání hřebíků, odemykání zámku, apod. Potom hráči zapisují ty zvuky, které si zapamatovali a poznali. Vítězí ten, kdo poznal nejvíce znaků.

Pomůcky:
šátek, tužka a papír pro každého hráče, pomůcky pro vytváření zvuků

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne