Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 92
Pravidla:
Soutěžící stojí s tenisovým míčkem v ruce na čáře. Před sebou má dva (podle prostor až čtyři) stoly, mezi kterými je vždy mezera. Po odstartování pošle míček pod stoly a zároveň vybíhá na trasu přes stoly s tím, že se v mezerách musí dotknout země. Po překonání posledního stolu se postaví (klekne si) za druhou čáru, stejně vzdálenou od stolu jako startovní, kde má chytit míček do ruky dříve, než tento přejde přes čáru, aniž se však dotkne jakoukoli částí těla vnitřního pole závodiště. Jde tu o to, poslat míček ne moc rychle, aby závodník doběhl přes překážky do cíle dříve, než se tam dokutálí, ale ne tak málo, aby se míček cestou někde zastavil. Míček, který se zastaví před cílovou čárou, může soutěžící sebrat, ovšem opět platí, že se přitom nesmí dotknout vnitřní části hřiště. Podaří-li se hráči zmocnit se míčku podle pravidel, získává bod a z místa, kde je, se pokouší o další úspěch. Je-li míček rychlejší než soutěžící nebo se zarazí třeba o nohu stolu, závodník si pro něj doběhne a pokouší se znovu splnit úkol, což může z kterékoli strany hřiště, nezávisle na tom, odkud míček posílal. Po minutě rozhodčí ukončí závod a soutěžícímu se započítá počet získaných bodů. Závod může mít i více kol, z nichž se získané body sčítají. Získají-li dva či více závodníků stejný počet bodů, o lepším umístění rozhodne větší počet bodů z posledního kola. Lze hrát i na dvou „hřištích“ paralelně vedle sebe. To vyprovokuje soutěžící k většímu úsilí.

Pomůcky:
Stoly - o dvou do čtyř

Legenda:
-

pohybovámístnost
12 - -
2 - -
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči si stoupnou do těsného kruhu. Každý z hráčů má roztažené nohy. Tak, aby mu tam bez problému proletěl míč. Po odstartování se hráči snaží někomu v kruhu propinknout míč mezi nohama. Míč smí létat pouze do výšky kolen a hráči nesmí dávat nohy k sobě. Když někdo dostatečně neubrání svou mezeru a prolétne mu tam míč (má trestný bod), běží pro něj a ostatní se rozutečou co nejdál od hráče s míčem. Když už má míč pevně v rukou zakřičí: "stop". A ostatní hráči se zastaví v úprku hráč s míčem se pak snaží trefit nějakého jiného hráče. Při vybíjení může kterýkoliv z hráčů kutálející míč vzít a vybíjet také. Vybíjí se do 3 trestných bodů-3 vybitý hráči (ale také jeden 3 krát vybitý). Chycení míče platí jako vybití. Po 3 vybitích (lze i více či méně, potřeba předem domluvit) se všichni sejdou zase v kruhu a hra pokračuje. Trestné body si každý sčítá sám. Vyhrává hráč s nejméně trestnými body.

Pomůcky:
Míč

Legenda:
-

na postřehpohybováměstopříroda
6 - -
20 - 30
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Z hráčů vylosujeme dva. Jeden představuje radar a zavážeme mu oči šátkem. Druhý představuje radistu. Radar může běhat, zatímco ostatní hráči smí pouze snožmo poskakovat. Radista smí jen stát nebo sedět tak, aby měl přehled v hracím prostoru, a dává radaru pokyny, podle nichž se radar snaží některého z hráčů chytit. Podaří-li se mu to, stává se chycený hráč radistou, a z radisty se stává radar, z radaru skákající hráč.

Pomůcky:
Šátek nebo něco na zavázání očí

Legenda:
-

na rozvojpohybováměstopříroda
8 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Účastníci se rozdělí na skupiny po asi pěti členech. Na začátku každého kola se stanoví, kolika rukama a kolika nohama se smí skupina jako celek dotýkat země. Urči se také čas na přípravu. Skupina pak musí v dané pozici vydržet nejméně 30 vteřin. Za každé kolo se počítají body. Vyhrává skupina s největším počtem bodů za daný počet kol.

Pomůcky:
Stopky

Legenda:
-

logickáodpočinkovápohybováměstomístnostpříroda
5 - -
10 - 15
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Všichni hráči jsou v místnosti a na vyzvání chodí po jednom ven, kde si dají na oči šátek. Pak jsou přivedeni k prknu, na které se postaví. Vedoucí jim vysvětlí, že jsou na palubě letadla a musí vyskočit. Pak si před hráče stoupne a nechá si na svá ramena položit lehce parašutistovi ruce. Dva silnější pomocníci začnou zvedat prkno (do 30 cm nad zem) a třást a vlnit s ním. Vedoucí si sedá pomalu do dřepu, a tím se parašutistovi zdá, že skutečně velmi stoupá. Na pokyn musí vyskočit z letadla. Hru nelze opakovat, proto není vhodná pro hráče, kteří ji znají. Je dobré dávat pozor na zranění – ačkoli hráč skáče jen z 20-30 cm, připravuje se na skok z vyšší výšky, proto nemá skok pod kontrolou a téměř vždy po skoku hráč spadne.

Pomůcky:
šátek, prkno

Legenda:
-

akčnína rozvojpohybovámístnostpříroda
10 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do několika týmů. Každý člen týmu má jednu sirku. Úkolem je, aby členové týmu uběhli co nejvíce otáček okolo nějakého většího předmětu (sněmovního ohně) - počty oběhů se počítají za tým. V týmu první hráč zapáli sirku a jde co nejdál může. Od prvního hráče si zapaluje sirku další hráč atd. Tým takto "běhá" okolo předmětu dokud mu nezhasne sirka (pak už se nezapaluje a končí) nebo dokud mu nedojdou sirky. Týmy mohou běhat současně.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

pohybováměstopříroda
8 - -
10 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Vybere se jeden člověk, kterému se zavážou oči a někdo dotyčného člověka zatočí dokola. Poté ostatní hráči vydávají různé zvuky a slepá bába je musí chytit. Když slepá bába někoho chytí, tak se chycený stane slepou bábou.

Pomůcky:
Šátek, mikina (prostě něco, čím si můžete zavázat oči).

Legenda:
-

na postřehna rozvojpohybováměstopříroda
5 - 99
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči utvoří dvojice. Jeden z dvojice se stává slepým střelcem, druhý jeho očima. Střelec má za úkol se zavázanýma očima zasáhnout cíl - trefit se míčkem do stromu nebo kyblíku. Obtížnost trefení by měla být pro všechny dvojice stejná a ne moc velká. Pouze slepý střelec se smí dotknout míčku a jeho spoluhráč oči mu tedy smí jen napovídat, kde míček sežene, kam se má otočit, jak má hodit, apod. sežene. Je dobré dát každé dvojici do začátku asi tři míčky. Vítězí dvojice, která je nejúspěšnější v zásazích cíle.

Pomůcky:
šátky, míčky

Legenda:
-

logickána rozvojpohybováměstopříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Dva hráči se posadí proti sobě, do úst si každý vloží lžíci (koncem napřed) a na lžíci si položí ořech. Úkolem obou hráčů je shodit ořech soupeře pouze pomocí své lžíce v ústech (drknutím lžící o lžíci). Vítězí ten hráč, který shodí soupeřův ořech a navíc mu jeho nespadne, případně vítězí ten hráč, kterému ořech nespadne první. Také je možné provést jako turnaj více dvojic.

Pomůcky:
pro každého hráče lžíce a ořech

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojpohybováměstomístnostpříroda
5 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jednoduchá hra, kterou hrajeme v kteroukoli roční dobu v místě, kde rostou alespoň 3 druhy stromů - nejlépe v pestrém lese či parku. Podmínkou je, aby přítomné sromy organizátor bezpečně poznal a byl schopen s nimi srozumitelně seznámit i hráče ( takže nedoporučuji hrát v arboretech a v místech kde roste moc exotů. Se staršími hráči hrajeme v době, kdy jsou stromy bez listí - naučí se poznávat dřeviny podle kůry. V létě lze hrát i s předškoláky. Po zvolání formule : \"Stojí stojí strom, praští do vás hrom, když se nedotknete ... \" následuje jméno stromu. Hráči mají pár vteřin na to aby doběhli k příslušnému stromu. Podle okolností se vyvolávač může pustit za těmi, co dlouho hledají, nebo můžeme omezit počet hráčů u jednoho stromu ( jde přeci o to, aby se stromy naučili poznávat všichni). Vyvolavač by pak měl všechny obejít a potvrdit zda se drží správného stromu (a pochválit, body udělit)

Pomůcky:
-

Legenda:
Nejen podle listí je poznáte ...

na znalostipohybovápříroda
5 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net