Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 72
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin o stejném počtu hráčů, kteří se za sebou chytí za ruce. Vedoucí se postaví mezi tyto dvě skupiny tak, že je spojí. Ve stejnou chvíli stiskne oběma rukama prvního hráče z každé skupiny a ten potom druhou rukou stiskne ruku dalšího hráče a dalšího... až stisknutí dojde až k poslednímu hráči skupiny, který co nejrychleji uchopí menší předmět ležící volně mezi posledními hráči skupin tak, aby na něj oba dobře dosáhli. Skupina, jejíž hráč uchopí tento předmět, získává bod. Hra má několik kol, vítězí ta skupina, která má více bodů.

Pomůcky:
Libovolný menší předmět (např. balíček papírových kapesníků)

Legenda:
-

na postřehna rozvojmístnost
4 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si opatří 50 špejlí, dlouhých 10 nebo 15 cm. První hráč si vezme 10 špejlí, složí je do úhledné hromádky a tu si položí na hřbet předpažené ruky (dominantní ruky). Potom rukou trhne k tělu a snaží se zachytit padající špejle mezi palec a ostatní prsty této ruky, která je stále dlaní dolů, hřbetem nahoru. Druhou ruku hráč vůbec nesmí použít. Pokud hráč chytí všechny špejle, jednu si nechá a zbytek pošle sousedovi po kruhu. Ten celý proces opakuje. Pokud hráči nějaká špejle spadne, předává celou hromádku dál. Ve chvíli, kdy je rozebrána celá desítka špejlí, vezme se dalších deset špejlí a pokračuje se ve hře, dokud se nevyčerpá všech 50 špejlí.

Pomůcky:
50 špejlí dlouhých 10cm nebo 15cm

Legenda:
-

na postřehna rozvojodpočinkovápohybovámístnostpříroda
6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev, která se posadí proti sobě ke stolu. Jedno družstvo dostane větší minci, nejlépe pětikorunu a podává si ji mezi sebou pod stolem. Kdokoliv z druhého družstva může vykřiknout „hafido“. Na tento povel musí první družstvo plácnout dlaněmi do stolu a nechat je takto ležet. Druhé družstvo se snaží podle zvuku při dopadu dlaní na stůl uhodnout, kdo z hráčů má minci pod rukou. Při větším počtu hráčů může družstvo podle uvážení vedoucího hádat víckrát. V případě, že družstvo uhodne, kde mince je, dostává minci druhé družstvo a kra se opakuje. Vítězí družstvo, které uhodlo víckrát.

Pomůcky:
větší mince - nejlépe pětikoruna

Legenda:
-

na postřehmístnost
5 - -
6 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Z přítomných lidí se vyberou dvě dvojice. Jeden z dvojic odejde za dveře a zaváže si oči. Mezitím vedoucí zůstalým z dvojice připne na oblečení nebo tělo (vlasy, uši, prsty, apod.) předem stanovený stejný počet kolíčků (na prádlo). Hráč se zavázanýma očima má za úkol co nejrychleji najít všechny kolíčky. Okolíčkovaný hráč mu ale nesmí nijak pomáhat ani radit. Vítězí ta dvojice, jejíž hráč se zavázanýma očima rychleji najde a sundá všechny kolíčky ze spoluhráče.

Pomůcky:
prádelní kolíčky

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vezměte si do ruky každý své číslo oblíbeného časopisu všech členů kolektivu a hledejte o závod: Kdo z vás nejdříve nalezne v jeho stránkách 10 slov od písmene R, která mají vždy celkem 5 písmen? Začáteční písmena si smluvte sami, hledejte tedy všichni třeba od B nebo od J, atd. Také si společně určete, kolik písmen tato slova mohou mít.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehmístnost
7 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči utvoří kruh. Mezi sebou si hází míč. Nesmí ho však hodit svému sousedovi. Kdo míč nechytí, či mu vypadne z ruky, nebo ho právě nahraje svému sousedovi, jde si čupnout doprostřed kruhu a stává se hloupou Ančou. Ostatní hráči si dál nahrávají, běhěm toho však hráč, který bude mít jako třetí nahráno od spoluhráče, může bít míčem ty, co jsou uprostřed. Když se trefí a hráče uprostřed vybije a ti míč nechytí, hraje se dál. Když se netrefí a míč totálně mine hráče uprostřed, jde hráč, který vybíjel doprostřed za ostatními. Když ale hráč/i uprostřed míč ze vzduchu chytí, tak všichni co tam byli se vrací za ostatními do kruhu a ten kdo vybíjel jde místo nich. A zase se hraje dál. Opatrně na bezpečnost!

Pomůcky:
Míč (pro tvrďáky jedině tvrdý!)

Legenda:
-

akčnína postřehpohybováměstopříroda
5 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Vybere se supinka hráčů (podle počtu - minimálně 3, maximálně 5 lidí), kteří budou tvořit housenku - postaví se za sebe do zástupu a chytnou předchozího kolem pasu nebo za boky. Ostaní hráči jsou lovci housenek (existují na světě národy, kteří chytají přerostlé housenky pro potravu a nemohou si vynachválit jejich neodolatelnou chuť a velké množství bílkovin:o) - pozn.). Ti okolo housenky utvoří v rozumné vzdálenosti kružnici. Úkolem lovců je ulovit housenku a to lze jen tak, že ji trefí přímým úderem míče přímo do zadku - zadek představuje poslední hráč v zástupu housenky). Před samotným vybitím si ale lovci musí nahrát (alespoň přes jednoho, nelze nahrát sousedovi). V tom jim samosebou brání housenka. Úkolem housenky je uchránit svůj zadek (poslední hráč v zástupu) před útoky lovců. Chránit mohou libovolnými částmi těla, ale musí se pořád držet pohromadě. Nejvíc chrání pravděpodobně hlava (první v zástupu), protože má jako jediná volné ruce. Ostaní můžou chránit zadek alespoň svým tělem nebo nohama. Když je zadek regulérně trefen, nahradí jej ten, kdo jej trefil a hlava odchází mezi lovce. Takže ten, kdo byl 2. v zástupu se stává hlavou, 3. v zástupu je teď druhým v zástupu, .., trefený zadek je předposledním v zástupu. Hrajeme libovolně dlouho - dá se natrénovat strategie jak housenky, tak lovců. Housenka samozřejmě nesmí opustit kruh určený lovci.

Pomůcky:
míč (volejbalový/házenkářský/gumový)

Legenda:
Jak hbitá dokáže být housenka? Veselá hra s míčem

na postřehpohybováměstopřírodave vodě
6 - -
8 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se posadí do kroužku, jeden je uprostřed. Každý si vybere nějakou hračku a tou bude po celou hru, všichni nahlas řeknou, co jsou za hračku (i hráč uprostřed). Hráč uprostřed má šátek. Někdo začne a řekne hračku jiného hráče, ten uprostřed se snaží řečenou hračku plácnout šátkem přes hlavu. Pokud se mu to podaří dřív než dotyčná hračka řekne jinou hračku - vymění se.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

akčnína postřehpohybováměstomístnost
6 - -
4 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se pohybují na hrací ploše. Hra začíná tak, že se dva hráči setkají, podají si ruku a představí se např.: "Ahoj já jsem Petr", a druhý hráč odpoví: "Těší mě já jsem Martin". Tím si svá jména vyměnili. Martin je pak Petrem a Petr je Martinem. Totéž provádí i ostatní hráči, tudíž nikdo po chvíli nemá své jméno. Dvojice, co se představí se nesmí představit hned znovu. Setká-li se někdo ve hře se svým jménem - vypadává. Ten, kdo se mu představil přebírá jméno a pokračuje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
15 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do družstev a každé si nasbírá 20 kaštanů (nebo kamínků). Pak se hráči každého družstva posadí do trávy do řady vedle sebe s dvoumetrovými rozestupy. Na domluvený signál hodí první hráč (který má všechny kaštany u sebe) každého družstva kaštan druhému, ten třetímu, atd. až poslední hráč ho položí před sebe. Mezitím je ale na cestě další a další kaštan. Hráč, který kaštan nechytí, musí se zvednout, dojít pro něj a zase se vrátit na své místo. Teprve potom ho smí hodit dál. Když k poslednímu hráči dojde poslední kaštan, zvedne ruku na znamení, že jeho družstvo skončilo. Vítězí rychlejší družstvo.

Pomůcky:
20 kaštanů nebo kamínků pro každé družstvo

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkováměstopříroda
8 - -
10 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net