Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 69
Pravidla:
Vedoucí připraví několik stejných nádobek (kelímků, hrníčků, mističek), ve kterých jsou aromatické předměty (káva, ocet, kakao, kůže, cibule,...). Hráči chodí jeden po druhém a na pět sekund přičichnou se zavázanýma očima ke každé nádobce. Na závěr mají jednu minutu na to, aby zapsali, které předměty rozeznali. Pozn.: Je možné tutéž hru obměnit tak, že hráči mají každý svou lžičku a poznávají podle chuti jedlé potraviny nebo jsou připraveny věci výrazného tvaru a hráči je poznávají po hmatu.

Pomůcky:
Šátek za zavázání očí pro každého hráče, několik stejných nádobek s aromatickými předměty, potravinami s výraznou chutí nebo předměty výrazného tvaru, tužka a papír pro každého hráče.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostipoznávacímístnost
5 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Dva hráči se posadí proti sobě, do úst si každý vloží lžíci (koncem napřed) a na lžíci si položí ořech. Úkolem obou hráčů je shodit ořech soupeře pouze pomocí své lžíce v ústech (drknutím lžící o lžíci). Vítězí ten hráč, který shodí soupeřův ořech a navíc mu jeho nespadne, případně vítězí ten hráč, kterému ořech nespadne první. Také je možné provést jako turnaj více dvojic.

Pomůcky:
pro každého hráče lžíce a ořech

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojpohybováměstomístnostpříroda
5 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jeden hráč představuje stopovaného. Má tedy náskok, kdy vyjde do zasněžené krajiny, kde zanechává svoje stopy. Ostatní se po chvilce vypraví za ním. Stopovaný může různě ostatní mást. Vítězí ten, kdo stopovaného první objeví a dotkne se ho. Pokud je v krajině příliš mnoho stop, je možné dát stopovanému hráči např. kečup, který vždy po nějaké vzdálenosti utrousí.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojpohybovápříroda
9 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hra začíná v klubovně, odkud odchází vedoucí do ulic. Občas vejde do obchodu nebo domu, posadí se na lavičce, atd. Hráči ho celou dobu sledují, ale vedoucí je nesmí při své procházce zahlédnout. Pokud si někoho všimne, připočítává jim trestné body. Každý hráč hraje za sebe a pečlivě si zapisuje každé místo, které vedoucí navštíví, popř. zvláštní pohyb (pokud vedoucí např. začne dělat dřepy). Vedoucí končí vycházku opět v klubovně, kde se hra také vyhodnotí. Kontroluje se přesnost záznamů hráčů (za každý správný detail dostávají hráči body) a to, zda vedoucí hráče při vycházce spatřil. Vítězí hráč s největším počtem bodů.

Pomůcky:
tužka a papír pro každého hráče i vedoucího

Legenda:
-

akčnílogickána postřehna rozvojměsto
9 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do trojic. Vyberou si mezi sebou jednoho, kterého mají dopravit na druhou stranu nehluboké řeky tak, aby se nenamočil. Pokud se ho dotkne jen kapička vody, trojice se musí vrátit na začátek. Samozřejmě se nesmí cákat na protivníky. Vítězí trojice, která přenesla suchého nejdříve.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnílogickána rozvojpohybováve vodě
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si připraví větší kartičky. Na každou napíše nějaké krátké přísloví nebo moudro, které je ovšem zašifrované. Kartičky potom rozmístí po lese. Hráči se rozdělí do družstev, která hledají nápisy. Ty si pečlivě přepíší a následně je společně rozluští. Pro šifrování je vhodné použít morseovku, napsat text pozpátku po jednotlivých slovech, napsat text do dvou řádků (první písmeno je v prvním řádku, druhé v druhém, třetí v prvním, čtvrté v druhém,…), napsat text „emenkou“ (napíše se abeceda za sebe až po M a od N se píše zprava doleva na dolní řádek a písmena prvního řádku se potom zaměňují za písmena druhého řádku), napsat text tak, aby mezi každými dvěma písmeny bylo vloženo libovolné jiné písmeno a text tak vznikl čtením každého druhého písmena zprávy, apod. Vítězí družstvo, které jako první správně vyluští všechny texty.

Pomůcky:
šifrované zprávy, tužka a papír pro každého hráče

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojpoznávacíměstopříroda
10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Tato hra je něco mezi štafetovým během a tichou poštou. Hráči stojí v rozestupech, aby se neslyšeli. Na startu se první hráč, který si přečte a naučí nějakou básničku, úměrnou věku, utíká k dalšímu, kterého se ji snaží naučit. Až si druhý hráč bude myslet, že ji umí utíká k dalšímu a učí ji dalšího atd. Uvidíte co bude umět ten poslední. Ve větším počtu může být na stanovišti více hráčů, ale básnička musí být přiměřeně delší. Nebo hráči mohou být rozděleni na družstva, a tak hra může být nejen na správnost, ale i na čas.

Pomůcky:
-

Legenda:
Skáče bleška po písku, hledá kdo je nablízku. Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.

logickápohybováměstona cestáchpřírodave vodě
6 - -
4 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Každý hráč dostane tužku a papír, na který napíše asi deset písmen, kdy písmena jsou od sebe vzdálená asi 5 cm a žádné se nesmí opakovat. Tento papír pak každý hráč pošle o jednoho hráče vlevo. Teď doplní předepsaný papír tak, aby vznikl telegramový vzkaz, jehož slova budou začínat předepsanými písmeny. Telegramy nakonec čteme nahlas.

Pomůcky:
Tužka a papír pro každého hráče

Legenda:
-

logickána rozvojmístnostna cestách
7 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a první řekne: "jedna", druhý: "dva" a třetí jen tleskne. Čísla 3 , 5, 7 se nesmí vyslovit a jen se tleskají. Čísla jako 35, 53, 75... se tleskají podle toho, kolik je tam nevyslovitelných čísel. Začíná se od znovu když to někdo splete.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
6 - -
4 - 30
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se postaví vedle sebe na kládu nebo lávku. Vedoucí potom zadá pravidlo, podle kterého se mají hráči bez mluvení na této lávce seřadit. Přitom nesmí lávku opustit. Kritéria řazení mohou být různá, např.: výška, délka vlasů, velikost nohy, datum narození, apod.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostipohybovápříroda
10 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net