Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 225

Nazelené hry

Nalezených her: 69
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Z přítomných lidí se vyberou dvě dvojice. Jeden z dvojic odejde za dveře a zaváže si oči. Mezitím vedoucí zůstalým z dvojice připne na oblečení nebo tělo (vlasy, uši, prsty, apod.) předem stanovený stejný počet kolíčků (na prádlo). Hráč se zavázanýma očima má za úkol co nejrychleji najít všechny kolíčky. Okolíčkovaný hráč mu ale nesmí nijak pomáhat ani radit. Vítězí ta dvojice, jejíž hráč se zavázanýma očima rychleji najde a sundá všechny kolíčky ze spoluhráče.

Pomůcky:
prádelní kolíčky

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkovámístnostpříroda
6 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Skupina se rozdělí na družstva max. po šesti. Každé družstvo dostane balík špaget a maršmelou. Týmy se rozdělí na půl a poodejdou, tak aby na sebe neviděli. Mají třicet minut na to, aby postavili most. Po třiceti minutách se tým spojí a má deset minut na spojení mostu. Vyhrává tým s nejdelším mostem.

Pomůcky:
špagety maršmelou dobrá nálada

Legenda:
Mravencům došel materiál na přemostění potůčku. Mravenečci našli pouze špagety a maršmelou. Pomůžete mravenečkům most postavit.

logickáodpočinkovámístnostpříroda
3 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se postaví do řady za sebe a poslední hráč v řadě napíše jedno slovo na záda hráče před sebou. Tento hráč text, který zachytil, pošle hráči v řadě před sebou... Takto se zpráva posunuje stále dopředu. Na konci, podobně jako při tiché poště, porovnáme původní a výslednou zprávu. V dalším kole se hráči posunou o jednoho dopředu, takže první přejde na konec řady a hraje se znovu.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána rozvojměstomístnostpříroda
9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se pohybují na hrací ploše. Hra začíná tak, že se dva hráči setkají, podají si ruku a představí se např.: "Ahoj já jsem Petr", a druhý hráč odpoví: "Těší mě já jsem Martin". Tím si svá jména vyměnili. Martin je pak Petrem a Petr je Martinem. Totéž provádí i ostatní hráči, tudíž nikdo po chvíli nemá své jméno. Dvojice, co se představí se nesmí představit hned znovu. Setká-li se někdo ve hře se svým jménem - vypadává. Ten, kdo se mu představil přebírá jméno a pokračuje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

logickána postřehseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
15 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude jedno písmenko abecedy. V případě, že je očekávaný počet hráčů vysoký, můžete vytvořit několik sad kartiček. Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou kategorii slov, která budou říkat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas čte písmenko. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo ze zadané kategorie začínající písmenkem z kartičky. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček. V případě, že hrajeme s několika sadami, je třeba zdůraznit, jestli se slova smějí nebo nesmějí opakovat.

Pomůcky:
kartičky s písmenky

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Vedoucí si vytvoří kartičky. Na každé bude název jedné kategorie slov, které budou hráči hledat (rostliny, zvířata, potřeby z domácnosti, co si vezmu na výpravu, značky aut, známé osobnosti, barvy,.... ). Je dobré nemít kartičky moc malé (my máme asi 1,5x3 - 2x4 cm)a také se hodí vyrobit je z trvanlivějšího materiálu (obvykle vydrží několik let). Během hry se všichni hráči drží v doslechu majitele kartiček. Nejprve si dohodnou počáteční písmeno slov, která budou říkat (Často "losujeme", jeden říká v duchu abecedu a jiný řekne stop. Písmenko, u kterého se první zastaví "vyhrálo".). Poté vedoucí zamíchané karty postupně vytahuje a nahlas z nich čte slovo. Ostatní mají za úkol co nejrychleji vyslovit slovo z dané kategorie začínající předem vybraným písmenkem. Ten, kdo první správně odpoví, získá kartičku. Na konci hry se spočítá, kdo má kolik kartiček.

Pomůcky:
kartičky se slovy

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkovájinéměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
3 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do družstev a každé si nasbírá 20 kaštanů (nebo kamínků). Pak se hráči každého družstva posadí do trávy do řady vedle sebe s dvoumetrovými rozestupy. Na domluvený signál hodí první hráč (který má všechny kaštany u sebe) každého družstva kaštan druhému, ten třetímu, atd. až poslední hráč ho položí před sebe. Mezitím je ale na cestě další a další kaštan. Hráč, který kaštan nechytí, musí se zvednout, dojít pro něj a zase se vrátit na své místo. Teprve potom ho smí hodit dál. Když k poslednímu hráči dojde poslední kaštan, zvedne ruku na znamení, že jeho družstvo skončilo. Vítězí rychlejší družstvo.

Pomůcky:
20 kaštanů nebo kamínků pro každé družstvo

Legenda:
-

logickána postřehna rozvojodpočinkováměstopříroda
8 - -
10 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Jednomu hráči se zaváží oči. Potom si sedne určitý počet hráčů na židle do řady. Hráč se zavázanýma očima má za úkol poznat své kamarády a to pouze hmatem. V roli hadače se vystřídají všichni hráči. Kdo řekl více správných jmen,vyhrává.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

logickána znalostiodpočinkováseznamovacíměstomístnostpříroda
10 - -
5 - 15
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí na zemi vyznačí kruh, přibližně o průměru 3 m. Potom vybere dva hráče, kteří budou představovat kohouty. Ostatní se dívají a fandí svým favoritům. Oba kohouti stojí pouze na jedné noze a ruce drží spojené za zády. Rameny a tělem do sebe naráží tak, aby každý svého soupeře buď vytlačil z kruhu, nebo ho donutil postavit se na obě nohy. Vítězí ten, kdo celý zápas ustál na jedné noze a v kruhu. Hráči představující kohouty se v dalším kole vymění a pak mohou např. soupeřit vítězové spolu. Možná je i obměna, že hrají kohouti všichni proti všem - pochopitelně ve větším poli - potom vítězí poslední, který se udržel na jedné noze a v poli.

Pomůcky:
provaz nebo křída na vyznačení hracího pole

Legenda:
-

logickáodpočinkovápohybováměstopříroda
6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net