Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Hry pro malé i větší

Nacházíte se v databázi her, která slouží nejen pro vaši inspiraci. Pokud víte o nějaké dobré hře, která zde chybí, přidejte ji!
Pokud jste členem LLM, můžete si po přihlášení (stejně jako do registru OP) ukládat hry do oblíbených, hodnotit hry, nastavit si počet her na stránce a nebo prostě hru "hodit do popelnice"...
Her na stránce:

Nejnovější hry

Pravidla:
Hráči se rozdělí na tři skupiny s označením: BU, KU nebo HU. Pak se rozprchnou a každý se ozývá svým signálem (bu-bu, ku-ku, hu-hu). Zároveň se honí podle schématu: BU honí KU, KU honí HU, HU honí BU. Chycený hráč se stává členem té skupiny, kterou byl chycen (HU se stává KU, KU se stává BU, BU se stává HU). V okamžiku, kdy se stane hráč členem jiné skupiny, mění také své zvuky za zvuky členů této skupiny a je honěn jejími nepřáteli. Hra je časově omezená. Po vypršení limitu se hráči ve skupinách spočítají. Vítězí ta skupina, která má nejvíce členů, popřípadě všichni, pokud zbude pouze jedna skupina.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Rozdělíme hráče do dvojic. Každá dvojce dostane cca dva metry dlouhý provázek, který si oba hráči přiváží k jednomu svému zápěstí. Tato dvojice má za úkol překonat určitou trasu v co nejkratším čase. Hráči se ale ve dvojici smí pohybovat pouze tak, že jeden z dvojice se „natočí“ na provázek až ke svému spoluhráči a poté se začne odvíjet ve směru vytýčené trasy. V okamžiku, kdy se provázek napne, začíná se navíjet druhý hráč. Vyhrává ta dvojice, která jako první doběhne do cíle.

Pomůcky:
Provázek (počet dvojic krát 2 metry)

Legenda:
-

5 - -
4 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Na počátku jsou všichni hráči kuřaty. Potkávají se mezi sebou a „stříhají si“ kámen, nůžky nebo papír. Vítěz se posouvá ve vývoji (kuře – pes – osel – kůň – opice – člověk). „Stříhat si“ mezi sebou smí pouze hráči na stejném vývojovém stupni. Každý hráč během celé hry vydává zvuky, které charakterizují jeho druh. Kdo prohrál, propadá se z kterékoli úrovně na kuře. Člověk nevydává zvuk žádný, pouze mlčí a jako vítěz celé hry si odchází stranou sednout. Pozn.: Je možné přidat další vývojové stupně. Pozn.: Je možné hrát na jednoho vítěze nebo do doby kdy se „vyvine“ více lidí.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Všichni jsou atomy a chaoticky pobíhají. Zástupce vykřikne číslo a všichni ostatní se seskupí do skupin v počtu podle čísla, které vykřikl zástupce. Ten atom, který se nespojí se skupinou, vypadává.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
8 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Jedná se o podobnou hru jako na babu. Ale nepředvá se baba. Vybere se Mrazík, který má babu a honí ostatní. Na koho šáhne, zmrazí se - musí rozkročit nohy. Zmraženého může vysvobodit jenom to, že někdo, kdo není zmražený, ho podleze. Vyhrává Mrazík tehdy, kdy zmrazí všechny hráče a oni se nestačí navzájem vysvbodit. V případě hodně hráčů může být Mrazíků víc.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
První hráč řekne první slovo (vykopává), druhý hráč v duchu vymyslí slovo začínající na poslední dvě písmena slova , které první hráč vykopl. Toto slovo smí ostatním pouze popsat bez použití slovního základu. Další hráč slovo v duchu dekóduje a vymyslí slovo začínající na jeho poslední dvě písmena. Toto slovo nahlas všem popíše stejně jako druhý hráč. Pokud je možné si vyložit popis slova různými způsoby (např. kytka, květina) má si hráč, který je na řadě v duchu vybrat možnou variantu slova. Pokud hráč nemůže vymyslet slovo, může: a) blafovat - vymyslet si cokoliv (typycky "ženské/mužské jméno") b) vrací kolo předcházejícímu hráči - ten pokud: 1) zná nějaké slovo na poslední dvě písmenka, která poslal dalšímu hráči, vyhrál. Hráč, který slovo nevěděl, prohrál a může buď vypadnout z kola nebo zahájí novou hru vykopáváním (záleží na dohodě). 2) nezná slovo, protože blafoval. Pak vypadává blafující (nebo vykopává).

Pomůcky:
-

Legenda:
Jedná se o jinou variantu hry slovní kopaná

10 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Rozdělíme se na dvojce, ale lze mít i skupiny po více lidech. Jeden hráč je "ovládající", zbytek jsou roboti. Ovládající smí jendoduchýma příkazama (jdi, otoč se doleva, sedni atp.) ovládat na dálku svého robota, resp. své roboty. Roboti mají zavázané oči šátkem a poslouchají příkazy "ovládajícího". Ovládající musí na dálku své roboty navigovat tak, aby splnili nějaký úkol - třeba přinést něco ze země. pzn: osvědčilo se nám, že ovládající musí své roboty zapnout - je to docela legrační.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
Máme roboty na dálkové ovládaní. A s jejich pomocí je nutné plnit úkoly.

5 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
1. postrkování míče (balónku) hlavou mezi brankami 2. slalom poslepu 3. běh v pytlích 4. závody ve skocích po jedné noze 5. běh dvojic s míčem mezi sebou 6. běh s kotlíkem vody na hlavě 7. běh trojic - jeden se nese 8. závody rodů na koních 9. štafetový závod - přinést a odnést věc od mety k metě 10. závod pětičlenných housenek ( pětice utvoří tělesný řetěz ) 11. za sladkým cílem ( deset slepých na jeden dort současně ) 12. souboj slepých v kruhu ( dva se tlučou novinovými rolemi ) 13. běh s vajíčkem nebo pimpongovým míčkem na lžíci 14. lovení (zakousnutí se) jablek v lavoru s vodou 15. hledání bonbonů střídavě ve vodě a v mouce ( pouze ústy ) 16. prolézání žebříkem 17. hokejový slalom ( místo hokejky koště ) 18. pomocí lžíce poslepu naplnit hrneček vodou z vědra 19. závody trakařů 20. běh po čtyřech po zadu 21. závody v běhu v potápěčských ploutvích 22. po čtyřech s umyvadlem na zádech 23. závod v rozvázaných botách pro tkaničky 24. skok do dálky s kufrem nebo batohem 25. foukaní balónku na určenou vzdálenost 26. běh v botách od novin 27. běh trojnož ( dvojice mají svázané vnitřní nohy ) 28. hod míčem obouruč 29. plazení po zádech 30. štafetové svlékání a oblékání svetru nebo kabátu 31. vrh holínkou do dálky 32. sběr lahví poslepu 33. běhy se švihadlem 34. pinkat pálkou pimpongový míček a přitom přelést štafle 35. uzvednout co nejvíc papírových krabic 36. závody na chůdách 37. házení míčkem na rozhoupanou plechovku 38. papírovým zvířátkům poslepu přilepit oči, zuby, rohy … 39. štafeta s deštníkem 40. korunová štafeta ( předávat si korunu pouze hřbetem ruky ) 41. skládání sirek na hrdlo láhve až komu to spadne 42. hod listem papíru A4 do dálky 43. skládání sirek do krabičky pouze jednou rukou (a pak tou druhou) 44. vyfukování pusou prázdné krabičky sirek do dálky (s rukama za zády) 45. předávání obalu krabičky od sirek z nosu na nos (bez pomocí rukou)

Pomůcky:
dle výběru

Legenda:
žertovné disciplíny jsou určeny pro zpestření nálady jak na táboře či na kmenových schůzkách

4 - -
4 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli