Přihlášení:
Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Hry pro malé i větší

Nacházíte se v databázi her, která slouží nejen pro vaši inspiraci. Pokud víte o nějaké dobré hře, která zde chybí, přidejte ji!
Pokud jste členem LLM, můžete si po přihlášení (stejně jako do registru OP) ukládat hry do oblíbených, hodnotit hry, nastavit si počet her na stránce a nebo prostě hru "hodit do popelnice"...
Her na stránce:

Nejnovější hry

Pravidla:
Hráči si stoupnou do těsného kruhu. Každý z hráčů má roztažené nohy. Tak, aby mu tam bez problému proletěl míč. Po odstartování se hráči snaží někomu v kruhu propinknout míč mezi nohama. Míč smí létat pouze do výšky kolen a hráči nesmí dávat nohy k sobě. Když někdo dostatečně neubrání svou mezeru a prolétne mu tam míč (má trestný bod), běží pro něj a ostatní se rozutečou co nejdál od hráče s míčem. Když už má míč pevně v rukou zakřičí: "stop". A ostatní hráči se zastaví v úprku hráč s míčem se pak snaží trefit nějakého jiného hráče. Při vybíjení může kterýkoliv z hráčů kutálející míč vzít a vybíjet také. Vybíjí se do 3 trestných bodů-3 vybitý hráči (ale také jeden 3 krát vybitý). Chycení míče platí jako vybití. Po 3 vybitích (lze i více či méně, potřeba předem domluvit) se všichni sejdou zase v kruhu a hra pokračuje. Trestné body si každý sčítá sám. Vyhrává hráč s nejméně trestnými body.

Pomůcky:
Míč

Legenda:
-

6 - -
20 - 30
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Skupina se rozdělí na družstva max. po šesti. Každé družstvo dostane balík špaget a maršmelou. Týmy se rozdělí na půl a poodejdou, tak aby na sebe neviděli. Mají třicet minut na to, aby postavili most. Po třiceti minutách se tým spojí a má deset minut na spojení mostu. Vyhrává tým s nejdelším mostem.

Pomůcky:
špagety maršmelou dobrá nálada

Legenda:
Mravencům došel materiál na přemostění potůčku. Mravenečci našli pouze špagety a maršmelou. Pomůžete mravenečkům most postavit.

3 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se posadí do kroužku, jeden je uprostřed. Každý si vybere nějakou hračku a tou bude po celou hru, všichni nahlas řeknou, co jsou za hračku (i hráč uprostřed). Hráč uprostřed má šátek. Někdo začne a řekne hračku jiného hráče, ten uprostřed se snaží řečenou hračku plácnout šátkem přes hlavu. Pokud se mu to podaří dřív než dotyčná hračka řekne jinou hračku - vymění se.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

6 - -
4 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a uchopí se za ruce. Jeden z hráčů zůstane v kruhu (v jámě)a představuje medvěda. Medvěd se snaží uniknout z jámy (přelézt, podlézt nebo roztrhnout spojené ruce (jáma nebrání jenom pouze překáží)). Když se mu podaří uniknout, hráči se za ním rozběhnou a který ho chytí, představuje v další hře medvěda.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

5 - -
5 - 15
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči si sednou do kroužku a jednoho pošlou za dveře (nebo někam kde nebude slyšet). Ostatní hráči se domluví komu dají citrón(většinou se za hru vystřídají všichni). Po domluvě si vybraný hráč, nebo hráči (záleží na počtu hráčů a kousků citrónů) dá do úst kousek citrónu a rozkouše ho. Nesmí ho však polknout. V tu chvíli přijde hráč který byl za dveřmi a hádá, kdo má v ústech citrón. Má na to tři pokusy. Nesmí však rozesmívat. Ostatní hráči dělají že mají v ústech citrón, aby to nebylo tak lehké. Hráč který měl citrón, jde za dveře a bude hádat.

Pomůcky:
Na kousky nakrájený citrón.

Legenda:
-

3 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Rozdělíme se tak, aby boudek bylo méně (ze začátku o jednu) než pejsků. Boudy udělají kruh (chytnou se za ruce) a roztáhnou nohy. Pejskové boudy obíhají do kolečka. A hráč, který tu hru vede občas tleskne tím se mění směr běhu pejsků. Potom zvolá pejsci do boudy! A pejskové se snaží zalézt do nejbližší boudy (do roztáhnutých nohou). Pejsek, který doběhne do boudy poslední vypadává i s boudou. Hraje se do posledních dvou boudek.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
6 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Rozdělím si kmen nebo rod na dvě skupiny .Obě skupiny dostanou stejný počet karet.Rozdělím si klubovnu na půlku.Potom co se odpíská začátek lítají karty vzduchem a po 1- 2 minutách zapískám konec .Snahou obou skupin je zbavit se karet na své půlce.Vyhrává ta skupina ,která má karet na své půlce nejmíň.

Pomůcky:
Karty , lano nebo něco jiného na rozdělení klubovny,píšťalka (nebo dobré hlasivky)

Legenda:
-

5 - -
4 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Na hru potřebujeme jeden kolíček – „Černý Petr“. Nejprve všichni vědí, kdo ho má, ale ten se ho nenápadně snaží zbavit – připnutím na oděv nebo zavazadlo spoluhráče. Když ho na sobě někdo najde, připne ho nenápadně dalšímu. Hra trvá předem daný čas (během schůzky,do konce výpravy). Doporučuji co nejdelší čas, někteří hráči totiž zapomenou, že hru ještě pořád hrají. Prohrává ten, kdo má na sobě kolíček. *Pro stížení hry zvýšíme počet kolíčků.

Pomůcky:
kolíček

Legenda:
-

1 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Člověk si vezme do pusy párátko mezi zuby tak aby člověk nemohl zavřít pusu a měl ji jen dokořán otevřenou. Člověk si vymyslí zvíře a jeho chorobu a začne říkat. Já jsem např lev a bolí mě zub. A ostatní s párátkami v puse říkají aha ty jsi lev a bolí tě zub a když nerozumí lev musí opakovat.

Pomůcky:
Párátka

Legenda:
Zvířátka v zoo dostali chorobu a šišlají. A něco je trápí ještě k tomu, a sdělují to ostatním zvířátkům. Zvířátka moc nerozumí, ale co pak pan doktor?

4 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin, stoupnou si do řad naproti sobě ( řady jsou vzdálené asi 20-25 metrů). Kus za sebou mají další čáru, každá z nich představuje domeček. Jeden je červený, druhý bílý. Hráči blíže bílé jsou Bílí a hráči blíže červené jsou Červení. Uprostřed stojí vedoucí s kartičkou, která je z jedné strany červená a z druhé bílá. Pustí kartičku na zem a podle toho, jaká barva dopadne, honí se hráči na danou stranu. Když dopadne kartička červenou barvou nahoru honí Červení Bílé: Bílí se snaží co nejrychleji utéct do domečku, ale když se to některému z nich nepodaří, stává se Červeným. Když dopadne kartička bílou barvou nahoru, tak je to naopak. Vítězí to družstvo, které má všechny hráče na své straně.

Pomůcky:
kartička - z jedné strany bílá a z druhé červená

Legenda:
-

4 - -
6 - -
nelze říct
ve dne