Přihlášení:
www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP
Informace
Počet her: 226

Hry pro malé i větší

Nacházíte se v databázi her, která slouží nejen pro vaši inspiraci. Pokud víte o nějaké dobré hře, která zde chybí, přidejte ji!
Pokud jste členem LLM, můžete si po přihlášení (stejně jako do registru OP) ukládat hry do oblíbených, hodnotit hry, nastavit si počet her na stránce a nebo prostě hru "hodit do popelnice"...
Her na stránce:

Nejnovější hry

Pravidla:
Hráči se posadí do kroužku, jeden je uprostřed. Každý si vybere nějakou hračku a tou bude po celou hru, všichni nahlas řeknou, co jsou za hračku (i hráč uprostřed). Hráč uprostřed má šátek. Někdo začne a řekne hračku jiného hráče, ten uprostřed se snaží řečenou hračku plácnout šátkem přes hlavu. Pokud se mu to podaří dřív než dotyčná hračka řekne jinou hračku - vymění se.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

akčnína postřehpohybováměstomístnost
6 - -
4 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a uchopí se za ruce. Jeden z hráčů zůstane v kruhu (v jámě)a představuje medvěda. Medvěd se snaží uniknout z jámy (přelézt, podlézt nebo roztrhnout spojené ruce (jáma nebrání jenom pouze překáží)). Když se mu podaří uniknout, hráči se za ním rozběhnou a který ho chytí, představuje v další hře medvěda.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

akčnína postřehpřírodave vodě
5 - -
5 - 15
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči si sednou do kroužku a jednoho pošlou za dveře (nebo někam kde nebude slyšet). Ostatní hráči se domluví komu dají citrón(většinou se za hru vystřídají všichni). Po domluvě si vybraný hráč, nebo hráči (záleží na počtu hráčů a kousků citrónů) dá do úst kousek citrónu a rozkouše ho. Nesmí ho však polknout. V tu chvíli přijde hráč který byl za dveřmi a hádá, kdo má v ústech citrón. Má na to tři pokusy. Nesmí však rozesmívat. Ostatní hráči dělají že mají v ústech citrón, aby to nebylo tak lehké. Hráč který měl citrón, jde za dveře a bude hádat.

Pomůcky:
Na kousky nakrájený citrón.

Legenda:
-

odpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
3 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Rozdělíme se tak, aby boudek bylo méně (ze začátku o jednu) než pejsků. Boudy udělají kruh (chytnou se za ruce) a roztáhnou nohy. Pejskové boudy obíhají do kolečka. A hráč, který tu hru vede občas tleskne tím se mění směr běhu pejsků. Potom zvolá pejsci do boudy! A pejskové se snaží zalézt do nejbližší boudy (do roztáhnutých nohou). Pejsek, který doběhne do boudy poslední vypadává i s boudou. Hraje se do posledních dvou boudek.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

na postřehodpočinkovápohybovápříroda
4 - -
6 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Rozdělím si kmen nebo rod na dvě skupiny .Obě skupiny dostanou stejný počet karet.Rozdělím si klubovnu na půlku.Potom co se odpíská začátek lítají karty vzduchem a po 1- 2 minutách zapískám konec .Snahou obou skupin je zbavit se karet na své půlce.Vyhrává ta skupina ,která má karet na své půlce nejmíň.

Pomůcky:
Karty , lano nebo něco jiného na rozdělení klubovny,píšťalka (nebo dobré hlasivky)

Legenda:
-

na postřehmístnost
5 - -
4 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Na hru potřebujeme jeden kolíček – „Černý Petr“. Nejprve všichni vědí, kdo ho má, ale ten se ho nenápadně snaží zbavit – připnutím na oděv nebo zavazadlo spoluhráče. Když ho na sobě někdo najde, připne ho nenápadně dalšímu. Hra trvá předem daný čas (během schůzky,do konce výpravy). Doporučuji co nejdelší čas, někteří hráči totiž zapomenou, že hru ještě pořád hrají. Prohrává ten, kdo má na sobě kolíček. *Pro stížení hry zvýšíme počet kolíčků.

Pomůcky:
kolíček

Legenda:
-

odpočinkována cestách
1 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Člověk si vezme do pusy párátko mezi zuby tak aby člověk nemohl zavřít pusu a měl ji jen dokořán otevřenou. Člověk si vymyslí zvíře a jeho chorobu a začne říkat. Já jsem např lev a bolí mě zub. A ostatní s párátkami v puse říkají aha ty jsi lev a bolí tě zub a když nerozumí lev musí opakovat.

Pomůcky:
Párátka

Legenda:
Zvířátka v zoo dostali chorobu a šišlají. A něco je trápí ještě k tomu, a sdělují to ostatním zvířátkům. Zvířátka moc nerozumí, ale co pak pan doktor?

odpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
4 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin, stoupnou si do řad naproti sobě ( řady jsou vzdálené asi 20-25 metrů). Kus za sebou mají další čáru, každá z nich představuje domeček. Jeden je červený, druhý bílý. Hráči blíže bílé jsou Bílí a hráči blíže červené jsou Červení. Uprostřed stojí vedoucí s kartičkou, která je z jedné strany červená a z druhé bílá. Pustí kartičku na zem a podle toho, jaká barva dopadne, honí se hráči na danou stranu. Když dopadne kartička červenou barvou nahoru honí Červení Bílé: Bílí se snaží co nejrychleji utéct do domečku, ale když se to některému z nich nepodaří, stává se Červeným. Když dopadne kartička bílou barvou nahoru, tak je to naopak. Vítězí to družstvo, které má všechny hráče na své straně.

Pomůcky:
kartička - z jedné strany bílá a z druhé červená

Legenda:
-

na postřehpohybovájinéměstopříroda
4 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

logickána rozvojna znalostiodpočinkováměstomístnostna cestáchpříroda
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Jeden hráč stojí naproti zbytku hráčů a má míč. Hráči se mohou volně pohybovat naproti tomu, který hází. Když řekne most, tak pošle míč po zemi a hráči naproti se snaží, aby jim míč prošel mezi nohama. Komu míč neprojede vypadává. Když řekne bomba, tak míč klasicky hodí a pokud někoho trefí, tak trefený hráč vypadává. Když řekne bomba, tak musí říct i číslo (nejmíň 6). Ten co hází počítá do určeného čísla a hráči si mezi sebou míč kopou. Vypadává ten, který se míče dotknul jako poslední když házející dopočítal k číslu, které řekl. Hraje se do té doby než zůstane jeden hráč. Ten se potom vymění s tím, co házel.

Pomůcky:
míč

Legenda:
-

na postřehpohybovámístnost
7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne