Po letním táboře kmene Huronů (1984) dochází k rozkolu ve vedení kmene. Rozbuškou se stává výzdoba klubovny. Šaman Pavel Jedelský – Soewah, který se účastnil letního tábora jako host, je požádán, zda by nepomohl jedenácti bojovníkům založit nový kmen. Zahajovací schůzka se koná 4.9. a první Sněmovní oheň zaplane o čtyři dny později u Barochova. Zde je zvolen náčelníkem Vladimír Štanc – Žabža (později lesním jménem Wanmditanka), degandawidou Jan Bradna – Hombré (později Stiatha) a Radu Orlích per vede šaman Soewah. Kmen si říká Oswego, podle řeky v zemi Irokézů a vydává časopis Plantágo (latinsky Jitrocel).
Kmen ihned po svém vzniku navazuje na neskenonský odkaz a je plnoprávným členem společenství Midewiwin. Není divu, šaman Soewah nebyl žádným nováčkem, měl za sebou patnáct let působení v zábřežských Stopařích (Cherokee) a úzce spolupracoval s Čiksikou a Lelašikahem.
Kmen během měsíce dělá mohutný nábor a Indiánských her v Radíči (21.-23.9.) se již zúčastňují tři klany Oswega. Kmen samozřejmě neztrácí návaznost na domovský Soewahův kmen Cherokee a 25.12. - 1.1. má svůj Zimní tábor v Zábřehu na Moravě v klubovně Stopařů.
Oddíl Devadesátka je v té době v krizi, jeho vedoucí již nemají čas na oddíl, a tak dochází 13.3. ke spojení obou oddílů. Oswego tak získá svou samostatnou klubovnu na Žižkově (dříve využíval klubovny kmene Ishi) a doplní výrazně stav členstva, tudíž dochází k vytvoření čtvrtého clanu.
Samostatnou historii má kmenový časopis: zpočátku se jmenoval Plantágo, po spojení s Devadesátkou se používaly názvy: Plantágo-Gonio, Go-Go, Go-Go Herold, aby se nakonec ustálil název Gonio a název Plantágo se vžil pro Oběžníky.
Náčelníci se v Oswegu postupně mění, ale idea kmene zůstává nedotčená: táboří se v týpí, 4x do roka Sněmuje, každých čtrnáct dní jsou tradiční i netradiční výpravy a akce (těmi netradičními byly: Finská stezka – drsný podnik v Hříměždickém lomu, Zlatá sekera – soutěž ve zručnosti s nožem a sekerou, Baril – Kola – soutěž ve skládání písní, Kva-Kva – soutěž ve zpěvu aj.).
V roce 1986 má existenční problémy Konestoga, a proto se na dva roky (1.2.1986 – 1.2.1988) sloučí s Oswegem. V nově vzniklém clanu Cosdewa de la Brucho tak získá kmen po tuto dobu výraznou posilu v čele se zkušeným šamanem Lelašikahem.
Tábor 1990 mělo Oswego společný s nově vzniklým kmenem Pisila, který v té době vedli Anpetuwiile, Řešetlák a Ketty. Na konci tábora celá Pisila vstupuje do Oswega jako clan Červený Tygr. To se ukáže jako výborný tah, neboť koncem roku 1992 se Oswego ocitá v krizi a zachraňuje ho samostatně pracující clan nejmenších chlapců – Tygříci. A nejen to, Oswego získává zkušené bojovníky, neboť Josef Bláha – Řešetlák (později lesní jméno Okaluza-eča) působil v Hledačích jako náčelník rodu Hnědý Rys a později byl sedm let členem PK (Poradního kruhu) u Hochů od Bobří řeky. Martin Frencl - Anpetuwiile v Hledačích – Konestoze začínal jako nováček a později byl wagamedem kmene Sihasapa. Díky Řešetlákovi ve kmeni začíná také působit další bývalý člen HoBŘ – Lubomír Fanta – Hadži.
Výrazným momentem pro kmen Oswego je Mimořádný Sněm 1.-2.4. 1995. Náčelnictvo v čele s Radkem Weigertem – Kašpárkem (později Wakišaka) chce odejít pro neshody s činovníkem KČT z Viktorie do nové klubovny a pod organizaci ČTU, staří a bývalí bojovníci Oswega by zase raději, aby vše zůstalo při starém. Po hlasování dochází k rozdělení kmene, kdy celé náčelnictvo odchází s dvěma bojovníky budovat nový kmen.
Zbylá část Oswega vytváří triumvirát Senouš, Datel, Benito a pokračuje za pomoci bývalých členů nadále v činnosti. O rok později je zvolen náčelníkem Benito a vše se vrací do starých vyjetých kolejí, byť členstva příliš nepřibývá.
Členstva po roce 2000 ubylo natolik, že kmen funguje pouze jako roverský kmen s několika staršími bojovníky a akce má společné s bývalými členkami Tussilaga.
Soewah, Lelašikah
Modrý Orel, Bílý Vlk, Hnědý Jelen, Šedý Medvěd, Černý Jestřáb, Červený Tygr, Cosdewa de la Brucho