www.woodcraft.cz STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR
 
‹ Zpět
Obálka svitku

Rádce (Kikinowina)

A. splň 3 činy/podmínky:
čin 4L4 Vedení rodu OP
Absolvuj Čotokvu VL (náčelnické zkoušky) nebo Čotokvu náčelníků rodů ML.
Nauč rod (kmen) pěti z těchto věcí: znát dobře tradice kmene; znát základy historie woodcraftu; šifrovat; zpívat; hrát scénku; dělat postele (lenošky) z proutí; dělat ptačí budky; dělat dřevěné lakrosky; plést košíky; rozdělávat oheň třením dřev.
B. splň 3 činy/podmínky:
nejvýše 2 činy ze skupin 2I2R.
čin 4L1 Hry ve kmeni OP
činy ze skupiny 4O Woodcraft
1 čin ze skupiny 4P Zdravověda
C. splň 3 činy/podmínky:
nejvýše 2 činy ze skupiny 1R Pobyt v přírodě.
čin 2W1 Turistické mapy a náčrty OP
čin 3CC10 Vyprávění příběhu OP
1 čin ze skupiny 3R Rozdělávání ohně
čin 4L3 Stoprocentní účast OP
D. splň 3 činy/podmínky:
činy 4L2, 4L5-11 ze skupiny Vedení v kmeni, kmenová činnost.
činy ze skupiny 4N Vůle
Veď na táboře 3× službu tak, aby bylo vařeno včas a dobře.
Veď správně rozcvičku 5× na táboře a 5× na jiné akci (výpravě).
Pošli znění na e-mailovou adresu:
Nahlaš chybné znění u mistrovství.

ÚROP odpovědělo

Dotaz: U mistrovství rádce je v části A ve třetím bodě: \\“nauč rod (kmen) pěti z těchto věcí\\“ činnosti tady vyjmenované jsou poměrně úzká skupina, přijde mi, že když naučím rod třeba vyšívat, poznávat rostliny nebo živočichy tak, aby si splnili OP, podobně třeba uzlování, stavět týpí a jiné táborové stavby; těch činností je opravdu spousta, tak že je to obdobné jako činnosti tady vyjmenované. Dále jsme také řešili, že většinu těchto činností nelze moc úspěšně aplikovat na menší děti, tady by třeba mohlo fungovat učení tradic, ale 5 (6) leté děti asi moc obstojně šifrovat nenaučím (nebo alespoň ne tak, aby mě to uspokojilo jako podmínka pro mistrovství), tady bych je třeba naučila, jak vařit čaj z několika různých bylin (mimo jiné je to taky OP), případně barvení přírodními látkami atd. Je pravdou, že jsme velký kmen s většinou věkových kategorií, ale sama vím, že pokud vedu rod, tak nejsnáze to naučím tuto skupinu, kterou znám, dokážu trefit jejich možnosti a zájmy a je to věkově sourodá skupina, a taky hledat čas sílu jít to učit jiný rod jiný den v týdnu mi při pouhých sedmi dnech v týdnu připadá skoro nemožné Proto tedy můj dotaz zní: Proč za těmi vyjmenovanými možnostmi není něco jako „atd.“? Mohli bychom se na tom v kmeni sice interně domluvit, ale třeba mi uniká nějaký důvod, který bych nerada ignorovala… Moc děkuju za odpověď a doufám, že není problém, že píšu touto cestou (10.01.2014)
Odpověd: Mistrovství „Rádce“ (v některých starších překladech zvané též „Učitel“) je opravdu zaměřeno především na náčelníky rodů ML, tedy na ty, kteří vedou děti 10- až 16leté. Naší snahou je nejen, aby tito náčelníci správně učili členy kmene různým dovednostem, ale i aby je učili tradičním dovednostem woodcrafterským. Ono „atd.“ by v některých kmenech mohlo vést ke snaze učit děti činnostem, které nemají s woodcraftem mnoho společného, proto jsou vyjmenovány určité konkrétní dovednosti. Pochopitelně i u mistrovství platí: pokud jsou důvodně splněny podmínky trochu odlišné od původního zadání, ale stejně přísné či přísnější, může ROP (ÚROP) tyto podmínky uznat. (15.01.2014)


Komentáře, diskuze

Doposud nebyl zaznamenán žádný komentář.


Kolik je dva plus sedm ? (ochrana proti nevyžádanému příspěvku)

Nový příspěvek
Jméno:*
Email:
WWW:
Odpovědět:
Příspěvek:*
* Povinná položka
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Správce těchto stránek nemůže ovlivnit jejich obsah a nenese za něj zodpovědnost. Vyhrazuje si však právo je odstranit.
Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus, neplacená reklama a příspěvky nesouvisející s příslušným tématem.
Pokud s něčím nesouhlasíte, uveďte důvod a přidejte argumenty. Jinak je váš názor k ničemu a nemá tu co dělat.