www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR
výpis Nástroje
zavřít okno
Poslat hru na email
Email příjemce:*
Vaše jméno:*
Poznámka
* Povinná položka
Pošli hru na email Pošli hru na email
Vaše hodnocení
1 bobr (nejhorší)2 bobři3 bobři4 bobři5 bobrů (nejlepší)
Přihlášení

  • přihlásit se smí jen člen LLM
  • přihl. jméno a heslo je stejné, jako do registru OP

Člověče, nezlob se (detail)

zveřejněno: 26.8. 2007 17:28 Přidal: Wanyanka Hintokeča (Wanagi Oyate)
prům. ohodnocení: 5.00 bobrů (5 je nevíce)5.00 bobrů (5 je nevíce)5.00 bobrů (5 je nevíce)5.00 bobrů (5 je nevíce)5.00 bobrů (5 je nevíce) hodnotilo: 1 členů LLM
věk (od - do): 6 - / hráčů (od - do): 6 - /
doba trvání hry: nelze říct lze hrát (kdy): ve dne
druh hry: - pohybová (na svaly)
kde lze hrát: - město (ulice, park ...)
- příroda (les, tábor ...)
náročnost přípravy: malá (je to hned)
pravidla hry: Hráči se rozdělí do 2-4 družstev o stejném počtu hráčů. V každém družstvu by měli být hráči podobně barevně označení, aby bylo na první pohled patrné, kdo s kým soutěží. Vedoucí na louce nebo hřišti vyznačí provazem nebo křídou kruh poloměru asi 3 m.
Hráči představují figurky hry Člověče, nezlob se!, proto se družstva rozmístí proti sobě po kruhu, jako do domečku na herním plánu stolní hry. Uprostřed kruhu se postaví vedoucí, který hází postupně po kruhu každému družstvu kostkou a číslo, které mu padne, řekne nahlas družstvu, které je na řadě (pro jistotu může ještě ukazovat rukou k domečku družstvu, aby nebyla pochybnost o tom, které družstvo je na řadě a pro které hod platí).
Číslo, které družstvu padne, znamená počet kol, které musí hráč družstva, který je právě na řadě, oběhnout, než může skončit v domečku. Pokud ale padne jednička nebo šestka, znamená to, že z družstva toto kolo nikdo nesmí vyběhnout. Po kruhu může v jednu chvíli běžet více hráčů z různých družstev. Pokud hráč doběhne hráče jiného družstva a dotkne se ho, doběhnutý hráč je „vyhozen“ a vrací se do domečku, aby mohl být později znovu nasazen. Vítězí to družstvo, které dostane všechny své figurky do domečku, tj. všichni oběhnou požadovaný počet kol, aniž by byli vyhozeni.
Možná je i obměna, kdy kostku dostane každé družstvo a počet kol si hází hráč, který je na řadě sám. Potom musí ale čísla hlásit nahlas, aby další družstvo po kruhu vědělo, že je na řadě a může házet.
pomůcky potřebné ke hře: provaz nebo křída na vyznačení hracího pole, jedna kostka (nebo podle počtu družstev)
FaceBook FaceBookGoogle GoogleLinkuj Linkuj
26.8. 2007 17:29
Yučikala Wičašae-email
Dobrou obměnou je maďarská verze \"es bolzlen, ečěvolč\" - běhá se pozpátku.
odpovedět nahlas spam

Kolik je šest plus pět ? (ochrana proti nevyžádanému příspěvku)

Nový příspěvek
Jméno:*
Email:
WWW:
Odpovědět:
Příspěvek:*
* Povinná položka
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Správce těchto stránek nemůže ovlivnit jejich obsah a nenese za něj zodpovědnost. Vyhrazuje si však právo je odstranit.
Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus, neplacená reklama a příspěvky nesouvisející s příslušným tématem.
Pokud s něčím nesouhlasíte, uveďte důvod a přidejte argumenty. Jinak je váš názor k ničemu a nemá tu co dělat.
Liga lesní moudrosti, Senovážné nám. 24, 116 47 Praha 1; e-mail: ustredi(zavináč)woodcraft(tečka)cz
design and produce made by © Pavel Spálený - Yučikala Wičaša www.yucikala.net