Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Každý hráč dostane stejný kus papíru, ze kterého má trháním vyrobit co nejdelší pruh (jeden kus). Vítězí hráč s nejdelším pruhem. Možná je i obměna, kdy hráči obdrží každý jedno jablko, které loupou a nejdelší pruh se vyrábí z jablečných slupek.

Pomůcky:
papír pro každého hráče (případně jablko a nůž pro každého hráče)

Legenda:
-

9 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí si připraví kartičky s obrázky jednoho druhu: mapových značek, s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, s obrázky ptáků, apod. K sadě kartiček si pořídí i list papíru, kde je seznam všech obrázků. Hráči se rozdělí do dvou družstev. Jedno družstvo dostane seznam, druhé kartičky. Družstvo se seznamem si vybere jednu položku a řekne ji nahlas, Druhé družstvo musí do krátkého časového úseku (např. 15 vteřin – podle počtu hráčů a množství kartiček) najít obrázek odpovídající zadání druhého družstva. Pokud úkol družstvo splní včas a správně, získá bod. Pokud ne, bod získá zadávající družstvo. Po pěti opakování se družstva v zadávání úkolů vystřídají. Vítězí družstvo, které získá více bodů.

Pomůcky:
kartičky s obrázky jednoho druhu: mapových značek, s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, s obrázky ptáků, apod., list papíru, kde je seznam všech obrázků

Legenda:
-

9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Na prádelní šňůru se zavěsí asi v třiceticentimetrových rozestupech drobné odměny na niti. Mohou to být bonbony, lízátka, žvýkačky, drobné hračky, psací potřeby, korálky, apod. Hráčům se postupně zaváží oči a předají nůžky. Potom smí přejít místnost a jednou střihnout. Přitom se zavěšených odměn nesmí dotknout. Pokud se někomu podaří odstřihnout nějakou odměnu, smí si ji nechat. Hraje se tak dlouho, dokud na šňůře visí nějaká odměna. Hráči se přitom střídají.

Pomůcky:
drobné odměny, nůžky, nit, prádelní šňůra

Legenda:
-

6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
První hráč položí plnou krabičku sirek na kraj stolu tak, aby přečnívala asi třetinu přes okraj stolu. Potom do ní zespodu praští ukazováčkem, aby se krabička alespoň jednou ve vzduchu otočila a spadla na stůl, nejméně 10cm od jeho okraje. Pokud se krabička neotočí, musí hráč hod opakovat. Pokud krabička dopadne vrchním obrázkem nahoru, získává hráč 2 body. Pokud dopadne na bok (na škrtací plochu), získává hráč 5 bodů. Pokud ale krabička dopadne na výšku (na stranu, ze které vyjíždí krabička se zápalkami), získává hráč 10 bodů. Pokud krabička dopadne rubovým obrázkem nahoru, nezískává hráč žádný bod a musí krabičku předat dalšímu hráči po kruhu, který hraje podobně. Hráči smí hody krabičkou opakovat tak dlouho, dokud mu krabička nespadne rubovým obrázkem nahoru – to pak musí krabičku předat a zároveň přichází o všechny body získané v tomto kole. Body si smí hráč ponechat jen tehdy, když se dobrovolně rozhodne předat krabičku sousedovi. Body z minulých kol mu ale zůstávají. Vítězí ten, kdo nejdříve nasbírá předem určený počet bodů.

Pomůcky:
krabička sirek, tužka a papír na zapisování bodů stůl nebo deska na položení krabičky od sirek

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Dvojice hráčů spolu soupeří. Každý hráč má zapálenou svíčku, kterou chrání před soupeřem, který se snaží jeho svíčku sfouknout. Vítězí hráč, který soupeřovi svíčku zhasil a zároveň vlastní uchránil. Možná je i obměna, kdy hrají všichni proti všem. Komu svíčka nehoří, vypadává. Pak vítězí ten, jehož svíčka zůstane svítit nejdéle.

Pomůcky:
svíčka pro každého hráče, zápalky

Legenda:
-

6 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Na větev stromu nebo šňůru na prádlo pověsíme jablka přivázaná na niti tak, aby byla ve výši úst hráčů. Hráči si sepnou ruce za zády a snaží se ukousnout z visícího jablka. Komu se to podaří prvnímu, vítězí.

Pomůcky:
jablka, nit

Legenda:
-

6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí si připraví 25 kartiček s obrázky a čtvercovou síť o 25 polích. Do každého pole napíše čitelně název jednoho obrázku na kartičce. Hráči se seřadí na druhém konci místnosti než je šachovnice a po jednom k ní přistupují. Kartičky pak vedoucí předá prvnímu hráči. Ten přistoupí k šachovnici a má za úkol v co nejkratším čase položit kartičky na políčka s jejich názvy – správně. Vedoucí dohlíží na správnost a měří čas. Pak přistoupí další hráč. Kdo se při kladení kartiček splete, je vyřazen. Vítězí hráč, který byl nejrychlejší z těch, kdo umístili kartičky správně.

Pomůcky:
stopky, tužka a papír na zapisování času, šachovnice s 25 políčky, 25 kartiček s obrázky mapových značek, s obrázky listů stromů, s obrázky tvaru stromů, s obrázky plodů, s obrázky uzlů, s obrázky bylin, s obrázky hmyzu, s obrázky motýlů, s obrázky brouků, s obrázky ryb, s obrázky ptáků, apod.

Legenda:
-

9 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Pro každého hráče připravíme lavor plný vody, do kterého dáme dvě jablka. Každý hráč si dá ruce za záda a jablka loví ústy. Kdo vytáhne jablko ústy nejdřív, vítězí. Pokud hraje více hráčů, ale lavorů je méně, mohou se u lavorů střídat. Potom je vhodné čas hráčům měřit a vítězem je hráč s nejkratším časem.

Pomůcky:
lavory s pitnou vodou, jablka

Legenda:
-

7 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí na dvojice. Vedoucí hry umístí nepozorovaně v místnosti nějakou silně aromatickou věc. Dvojice se rozdělí na psovody a čmuchaly. Každý psovod zaváže svému čmuchalovy oči a vedoucí vpustí dvojice do místnosti. Čmuchal se snaží co nejrychleji zjistit po čichu, kam vedoucí věc uschoval. Když se mu to podaří, oznámí to dvojice rozhodčímu. Vítězí ta dvojice, která je nejrychlejší. V dalším kole se psovod a čmuchal vymění. Možná obměna: místo čichu se využívá sluchu a hledají např. tikající hodinky.

Pomůcky:
šátky, aromatická věc

Legenda:
-

6 - -
3 - 15
nelze říct
kdykoli
bobrů: 0.00
Pravidla:
Základem této hry je, že se ze skupiny lidí, kteří se nějakým způsobem musí znát, vybere jeden hráč. Ten se odebere mimo ostatní hráče tak, aby nemohl slyšet, na čem se dohadují. Jeho úkolem bude uhádnout, na jaké osobě se ostatní hráči dohodli. Ostatní hráči si musí vybrat nějakého kamaráda nebo hráčům blízkou osobu, jinak se riskuje, že osoba nebude uhodnuta. Cílem ale není, aby hádající neuhodl, ale aby se o sobě osoba, která má být uhodnuta, něco dozvěděla... Když někoho takového mají vybraného, zavolají hádajícího. Hádající hráč smí klást pouze otázky, které začínají slovy "Co by byl, kdyby byl" a následně smí za tuto frázi dodat nějaké podstatné jméno. (např. Co by byl, kdyby byl loukou/kamenem/stromem/květinou atp.) Jak již bylo řečeno, na základě odpovědí od hráčů se snaží hádající uhodnout danou osobu. Poté, co hádající osobu uhodne, lze hru opakovat s jiným hádajícím.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

14 - -
5 - 20
nelze říct
kdykoli