Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Nalezených her: 132
Pravidla:
Vezměte si do ruky každý své číslo oblíbeného časopisu všech členů kolektivu a hledejte o závod: Kdo z vás nejdříve nalezne v jeho stránkách 10 slov od písmene R, která mají vždy celkem 5 písmen? Začáteční písmena si smluvte sami, hledejte tedy všichni třeba od B nebo od J, atd. Také si společně určete, kolik písmen tato slova mohou mít.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se posadí do kroužku, jeden je uprostřed. Každý si vybere nějakou hračku a tou bude po celou hru, všichni nahlas řeknou, co jsou za hračku (i hráč uprostřed). Hráč uprostřed má šátek. Někdo začne a řekne hračku jiného hráče, ten uprostřed se snaží řečenou hračku plácnout šátkem přes hlavu. Pokud se mu to podaří dřív než dotyčná hračka řekne jinou hračku - vymění se.

Pomůcky:
šátek

Legenda:
-

6 - -
4 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne

HU

Pravidla:
Neomezený počet hráčů stojí v kruhu a pohupováním v kolenou (nebo tleskáním) udržují rytmus hry. Hra má 3 kroky, které se stále opakují: 1. Hráč A ukáže na dalšího hráče (libovolného) B a v rytmu řekne "HU"... 2. Hráč B v rytmu zareaguje zvednutím paží ("příjem") k uším a současně řekne "HU"... 3. Hráči stojící vedle hr. B zareagují na 2. krok tím, že ukáží přes svou hlavu na hráče B paží (vzdálenější - tzn. oblouček) a současně řeknou v rytmu "HU"... 4=1 Hráč B ukáže na hráče C (možno i B na B)... Vše se děje v rytmu. Kdo jej neudrží, splete se či nereaguje, vypadává ze hry. Vylučovacím způsobem zůstanou v daném kole dva nejlepší.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

8 - -
6 - 20
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Skupina se rozdělí na družstva max. po šesti. Každé družstvo dostane balík špaget a maršmelou. Týmy se rozdělí na půl a poodejdou, tak aby na sebe neviděli. Mají třicet minut na to, aby postavili most. Po třiceti minutách se tým spojí a má deset minut na spojení mostu. Vyhrává tým s nejdelším mostem.

Pomůcky:
špagety maršmelou dobrá nálada

Legenda:
Mravencům došel materiál na přemostění potůčku. Mravenečci našli pouze špagety a maršmelou. Pomůžete mravenečkům most postavit.

3 - -
8 - -
~do 1 hodiny (delší)
kdykoli
Pravidla:
Na větev stromu nebo šňůru na prádlo pověsíme jablka přivázaná na niti tak, aby byla ve výši úst hráčů. Hráči si sepnou ruce za zády a snaží se ukousnout z visícího jablka. Komu se to podaří prvnímu, vítězí.

Pomůcky:
jablka, nit

Legenda:
-

6 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si připraví různé výroky. Např. Žirafa má sedm krčních obratlů; Sluka lesní je drobný hlodavec; Ginko je totéž jako jinan; Světlo síly říká: „Mlč, pokud hovoří starší.“; E.T. Seton měl kýlu; ... Hráči dostanou určitý stejný počet předmětů k sázení (sirky, bonbony, ...) a po každé položené otázce si vsadí určitý počet předmětů. Pokud odpoví špatně, o sázku přijdou, pokud správně, počet výherců si spravedlivě rozdělí vše, co bylo do hry vsazeno. Účelem je správně odpovědět na otázky.

Pomůcky:
předměty ke vsazení (sirky, bonbony, ...), seznam otázek

Legenda:
-

5 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči se postaví do řady za sebe a poslední hráč v řadě napíše jedno slovo na záda hráče před sebou. Tento hráč text, který zachytil, pošle hráči v řadě před sebou... Takto se zpráva posunuje stále dopředu. Na konci, podobně jako při tiché poště, porovnáme původní a výslednou zprávu. V dalším kole se hráči posunou o jednoho dopředu, takže první přejde na konec řady a hraje se znovu.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Ke hře jsou potřeba dva tvrdé papíry. V klubovně se vyznačí závodní dráha, vylosovaný jezdec dostane oba papíry. Jeho úkolem je objet co nejrychleji klubovnu, ale nesmí vůbec šlápnout na podlahu. Na pokyn ke startu před sebe položí první papír, stoupne si na něj, o krok dál položí druhý papír a když na něm bezpečně stojí, zvedne zadní papír a položí si jej zase o krok dopředu. Stačí, aby se jen špičkou boty, či patou dotkl holé podlahy a jezdec havaruje – je vyřazen z další jízdy. Každému jezdci se měří čas. Varianty: závod na jedno kolo, závod na více kol, odstartují dva jezdci současně, ale každý jiným směrem

Pomůcky:
tvrdé papíry, stopky

Legenda:
-

5 - -
3 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se pohybují na hrací ploše. Hra začíná tak, že se dva hráči setkají, podají si ruku a představí se např.: "Ahoj já jsem Petr", a druhý hráč odpoví: "Těší mě já jsem Martin". Tím si svá jména vyměnili. Martin je pak Petrem a Petr je Martinem. Totéž provádí i ostatní hráči, tudíž nikdo po chvíli nemá své jméno. Dvojice, co se představí se nesmí představit hned znovu. Setká-li se někdo ve hře se svým jménem - vypadává. Ten, kdo se mu představil přebírá jméno a pokračuje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
15 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Rozdělíme hráče do dvojic. Každá dvojce dostane cca dva metry dlouhý provázek, který si oba hráči přiváží k jednomu svému zápěstí. Tato dvojice má za úkol překonat určitou trasu v co nejkratším čase. Hráči se ale ve dvojici smí pohybovat pouze tak, že jeden z dvojice se „natočí“ na provázek až ke svému spoluhráči a poté se začne odvíjet ve směru vytýčené trasy. V okamžiku, kdy se provázek napne, začíná se navíjet druhý hráč. Vyhrává ta dvojice, která jako první doběhne do cíle.

Pomůcky:
Provázek (počet dvojic krát 2 metry)

Legenda:
-

5 - -
4 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne