Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /DISK2/WWW/woodcraft.cz/www/files/infostudna/hry/games_class.php on line 2051
Nalezených her: 238
Pravidla:
Jeden hráč představuje maják a stoupne si doprostřed předem vytyčeného území. Polovina hráčů představuje skály a rozesadí se v blízkosti majáku. Celou hru se nesmí hýbat. Druhá polovina hráčů představuje lodě ve tmě, proto mají oči zavázané šátkem. Jejich úkolem je dostat se k majáku, ale nesmí narazit do skály. Každá skupina hráčů se odlišuje vydávanými zvuky. Maják dělá húú húú húú... a skály ššš ššš ššš, aby měli lodě možnost se jim vyhnout. Pokud loď narazí do skály, sundá si šátek a dál hraje jako skála. Vítězí ta loď, která se dostane jako první k majáku.

Pomůcky:
šátky pro polovinu hráčů

Legenda:
-

9 - -
6 - 11
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči si vezmou po skleničce a rozběhnou se do nejbližšího okolí. Mají za úkol se ve stanoveném čase vrátit a přinést s sebou alespoň jednoho brouka. Tříčlenná porota potom určí dva vítěze. Hodnotí totiž největšího brouka a nejhezčího brouka. Je dobré, aby se během hry každý brouk určil, aby hráči získali nové vědomosti, případně prokázali vědomosti dříve získané.

Pomůcky:
nádobka pro každého hráče (sklenička, kelímek, krabička)

Legenda:
-

10 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Pro každého hráče připravíme lavor plný vody, do kterého dáme dvě jablka. Každý hráč si dá ruce za záda a jablka loví ústy. Kdo vytáhne jablko ústy nejdřív, vítězí. Pokud hraje více hráčů, ale lavorů je méně, mohou se u lavorů střídat. Potom je vhodné čas hráčům měřit a vítězem je hráč s nejkratším časem.

Pomůcky:
lavory s pitnou vodou, jablka

Legenda:
-

7 - -
2 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev. Jedno družstvo představuje kachny a druhé lovce. Hraje se ve vodě dosahující výšky přibližně prsou většiny hráčů. Kachny se postaví doprostřed kruhu tvořeného lovci. Lovci si mezi sebou přehazují jeden nebo více míčků (podle počtu hráčů) a snaží jimi zasáhnout kachny. Kachny ale mohou zabránit zásahům tím, že se potopí pod vodu. Pokud některý lovec libovolnou kachnu zasáhne, potom tato kachna vypadává ze hry. Po předem určené době se družstva lovců přemění na družstvo kachen a obráceně a hra se opakuje. Vítězí to družstvo lovců, které v době vymezené pro hru zasáhne více kachen.

Pomůcky:
jeden nebo více míčků

Legenda:
-

5 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Pro hru je nejvýhodnější rovný terén, s ostrůvkovitými úkryty (keře, pařezy, kameny). Na vyvýšeném místě stojí lovec s lukem, bez šípů. Ostatní hráči se rozejdou v kruhu do 150m. Na dané znamení se plíží k lovci tak, aby nekryté úseky co nejdříve přeběhli. Kdykoli lovec někoho spatří, napne luk a spustí. Za zasaženého se považuje ten, kdo je v okamžiku spuštění luku v naznačeném směru odkryt (neschován). Rozhodčí stojí vedle lovce, a rozhoduje o zásahu. Pokud se hráč schová dříve než luk spustí, není zasažen. Zasažený hráč zůstane sedět na místě. Hraje se určenou dobu, kdo se dostane nejblíž, vítěží a v příští hře je lovcem.

Pomůcky:
luk

Legenda:
-

11 - -
8 - 30
> 1 hodina (dlouhá)
ve dne
Pravidla:
Každý namaluje obrázek, na kterém se snaží vyjádřit vybranou písničku. Poté ukázáním na kameru ostatní hádají, o kterou písničku se jedná.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
První hráč řekne první slovo (vykopává), druhý hráč v duchu vymyslí slovo začínající na poslední dvě písmena slova , které první hráč vykopl. Toto slovo smí ostatním pouze popsat bez použití slovního základu. Další hráč slovo v duchu dekóduje a vymyslí slovo začínající na jeho poslední dvě písmena. Toto slovo nahlas všem popíše stejně jako druhý hráč. Pokud je možné si vyložit popis slova různými způsoby (např. kytka, květina) má si hráč, který je na řadě v duchu vybrat možnou variantu slova. Pokud hráč nemůže vymyslet slovo, může: a) blafovat - vymyslet si cokoliv (typycky "ženské/mužské jméno") b) vrací kolo předcházejícímu hráči - ten pokud: 1) zná nějaké slovo na poslední dvě písmenka, která poslal dalšímu hráči, vyhrál. Hráč, který slovo nevěděl, prohrál a může buď vypadnout z kola nebo zahájí novou hru vykopáváním (záleží na dohodě). 2) nezná slovo, protože blafoval. Pak vypadává blafující (nebo vykopává).

Pomůcky:
-

Legenda:
Jedná se o jinou variantu hry slovní kopaná

10 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
První hráč si sedne na bobek vedle hromádky, vezme z ní jeden kamínek, vyhodí ho alespoň 1m do výšky a padající kamínek zase chytí. Když se mu to podaří, vezme si kamínek jako trofej. Jestliže mu kamínek spadne na zem, vrátí jej na hromádku. Pak vyhodí jeden kamínek druhý hráč atd. Až se všichni vystřídají, bude házet opět první. Hraje se tak dlouho, dokud není celá hromádka rozebrána. Kdo má kamínků nejvíc, vítězí.

Pomůcky:
hromádka kamínků, velkých asi jako kuličky

Legenda:
-

7 - -
2 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Na začátku hry dostane každý hráč stejný počet počítacích dřívek. Každý hráč po řadě hází všemi deseti kostkami a musí správně pojmenovat značky, které mu padly. Za každou nepojmenovanou n. špatně pojmenovanou značku odevzdá 1 počítací dřívko. Za každých 5 správně pojmenovaných dostane jedno počítací dřívko z banku. Vyhrává hráč s nejvíce počítacími dřívky.

Pomůcky:
-10 dřevěných kostek na něž namalujeme (nalepíme) mapové značky (celkem 60 různých značek) -počítací dřívka (žetony) pro každého hráče 10 + 20-30 do banku

Legenda:
-

8 - -
2 - 7
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Každý hráč má hodnost. Hraje se ve skupinkách nejlépe po šesti (lze upravit počet jednotlivých hodností, maršál a špion ale zůstávají vždy po jednom; nejlepší je přidávat hodnosti odzdola). Hodnosti jsou : maršál major desátník minér špion mina Hraje se tak, že skupinky na sebe útočí a snaží se zajmout(zničit) cizího maršála. Skupinka, které maršál byl zajat, končí a prohrává. Vyšší hodnost zabíjí vždy nižší, až na pár vyjímek - špion zabíjí maršála (ostatní ale zabíjí špiona), mina zabíjí všechny, ale sama neútočí (někdo se musí ji pokusit zabít), minér zneškodní minu (a zabije špiona, jinak všichni zabijí minéra). Po doteku jednoho hráče druhého dochází k souboji (je možné před soubojem/protivníkem utíkat), kde podle výše napsaných pravidel jeden z hráčů umírá a končí pro něj hra. Je vhodné taktizovat a sledovat, kdo koho zabil. Menší děti ale většinou útočí zbrkle a najednou, takže hra končí rychle. Starší hráči mohou hrát i přes hodinu. Je dobré každému hráči napsat na papírek všechny hodnosti, jak jdou po sobě, a jeho zakroužkovat. Pak nevznikají zmatky, kdo koho zabil.

Pomůcky:
papírky se seznamy hodností pro každého hráče

Legenda:
Najděte a zajměte nepřátelského maršála aniž by váš maršál došel k úhoně.

6 - -
12 - -
nelze říct
kdykoli