Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nazelené hry

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /DISK2/WWW/woodcraft.cz/www/files/infostudna/hry/games_class.php on line 2051
Nalezených her: 238
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin o stejném počtu hráčů, kteří se za sebou chytí za ruce. Vedoucí se postaví mezi tyto dvě skupiny tak, že je spojí. Ve stejnou chvíli stiskne oběma rukama prvního hráče z každé skupiny a ten potom druhou rukou stiskne ruku dalšího hráče a dalšího... až stisknutí dojde až k poslednímu hráči skupiny, který co nejrychleji uchopí menší předmět ležící volně mezi posledními hráči skupin tak, aby na něj oba dobře dosáhli. Skupina, jejíž hráč uchopí tento předmět, získává bod. Hra má několik kol, vítězí ta skupina, která má více bodů.

Pomůcky:
Libovolný menší předmět (např. balíček papírových kapesníků)

Legenda:
-

4 - -
9 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči píší jakákoli slova z různých tématických okruhů. Cílem hry je však napsat slovo takové, jaké budou mít nejspíše ostatní. Organizátor (nebo se můžou všichni vystřídat - jet po kole) vždy vymyslí a poté řekne všem nahlas nějaké téma. V tu chvíli se snaží všichni napsat na papír takové slovo, jaké si myslí že budou mít pravděpodobně všichni ostatní. Doba na vymyšlení a zapsání je dobrá cca 10s. Samozřejmostí je, že se nekoukáme do papíru druhým !!! Vyhodnocení: Na konci každého témata, se postupuje po kole a každý řekne své slovo. Každý získává tolik bodů, kolik celkem hráčů má stejnou věc, kterou napsal i on sám. Např. dané téma je kmen LLM a 7 hráčů má kmen Stopaři (připočítají si 7 bodů), 5 hráčů má kmen Kynkažu (připočítají si 5 bodů), 3 hráči mají kmen Strážci údolí (připočítají si 3 body) a jeden má kmen Jestřábi (připočítá si 1 bod). Na konci hry se body sečtou a kdo má nejvíc stává se vítězem. Hra se hraje do té doby dokud jsou na jazyku témata a ještě nenudí. Př.témat: měsíc, barva, číslo, jídlo, rostlina, zvíře, herec/ka, země, město, oblečení, ovoce, zelenina, sport, hory, his. postava, film, seriál, sv. strana...

Pomůcky:
Tužky a papíry.

Legenda:
-

7 - -
3 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Hra se hraje v zimě na sněhu. Vedoucí vyšlape ve sněhu labyrint cestiček, z nichž některé jsou slepé. Jde o variantu honěné, kdy jeden "má babu" a dotekem prchajícího soupeře ji předává. Odlišnost ale spočívá v tom, že hráči se smí pohybovat pouze po vyšlapaných cestičkách, ale nesmí přecházet cesty, které nejsou propojené.

Pomůcky:
sníh

Legenda:
-

5 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí si opatří 50 špejlí, dlouhých 10 nebo 15 cm. První hráč si vezme 10 špejlí, složí je do úhledné hromádky a tu si položí na hřbet předpažené ruky (dominantní ruky). Potom rukou trhne k tělu a snaží se zachytit padající špejle mezi palec a ostatní prsty této ruky, která je stále dlaní dolů, hřbetem nahoru. Druhou ruku hráč vůbec nesmí použít. Pokud hráč chytí všechny špejle, jednu si nechá a zbytek pošle sousedovi po kruhu. Ten celý proces opakuje. Pokud hráči nějaká špejle spadne, předává celou hromádku dál. Ve chvíli, kdy je rozebrána celá desítka špejlí, vezme se dalších deset špejlí a pokračuje se ve hře, dokud se nevyčerpá všech 50 špejlí.

Pomůcky:
50 špejlí dlouhých 10cm nebo 15cm

Legenda:
-

6 - -
3 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Na počátku jsou všichni hráči kuřaty. Potkávají se mezi sebou a „stříhají si“ kámen, nůžky nebo papír. Vítěz se posouvá ve vývoji (kuře – pes – osel – kůň – opice – člověk). „Stříhat si“ mezi sebou smí pouze hráči na stejném vývojovém stupni. Každý hráč během celé hry vydává zvuky, které charakterizují jeho druh. Kdo prohrál, propadá se z kterékoli úrovně na kuře. Člověk nevydává zvuk žádný, pouze mlčí a jako vítěz celé hry si odchází stranou sednout. Pozn.: Je možné přidat další vývojové stupně. Pozn.: Je možné hrát na jednoho vítěze nebo do doby kdy se „vyvine“ více lidí.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
8 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou skupin a rozmístí se okolo stolu. Na stole se křídou nebo tužkou naznačí obrys fotbalového hřiště s brankami. Místo míče se použije ping-pongový míček. Hráči do něj foukají a tím se ho snaží dostat do soupeřovy branky. Soupeři se snaží branku přefukováním bránit a dostat míček do branky protihráčů. Hráči se smí míčku dotýkat pouze dechem, ničím jiným. Lepší je, když mají hráči ruce za zády. Na začátku hry se míček postaví doprostřed „hřiště“ a pokud spadne ze stolu, rozhodčí ho umístí opět doprostřed stolu. Vyhrává ta skupina, která dá více gólů. Pozn.: Pozor, aby hráči intenzivním foukáním v zápalu hru neomdleli.

Pomůcky:
Křída nebo tužka, ping-pongový míček

Legenda:
-

6 - -
2 - 8
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Hráči utvoří kruh a pomalu jdou do jeho středu. Když už nemohou dál, zavřou oči, zvednou pravou ruku nad hlavu a chytí nějakou volnou ruku. Totéž udělají i s levou rukou a pak mohou opět otevřít oči. Úkolem hráčů je utvořit kruh, ale nesmí si přitom pustit chycené ruce. Mohou podlézat, přelézat, rozmotávat se, mohou stát zády ke středu kruhu, jen se nesmi pustit.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

5 - -
8 - 20
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Člověk si vezme do pusy párátko mezi zuby tak aby člověk nemohl zavřít pusu a měl ji jen dokořán otevřenou. Člověk si vymyslí zvíře a jeho chorobu a začne říkat. Já jsem např lev a bolí mě zub. A ostatní s párátkami v puse říkají aha ty jsi lev a bolí tě zub a když nerozumí lev musí opakovat.

Pomůcky:
Párátka

Legenda:
Zvířátka v zoo dostali chorobu a šišlají. A něco je trápí ještě k tomu, a sdělují to ostatním zvířátkům. Zvířátka moc nerozumí, ale co pak pan doktor?

4 - -
5 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou družstev, která se posadí proti sobě ke stolu. Jedno družstvo dostane větší minci, nejlépe pětikorunu a podává si ji mezi sebou pod stolem. Kdokoliv z druhého družstva může vykřiknout „hafido“. Na tento povel musí první družstvo plácnout dlaněmi do stolu a nechat je takto ležet. Druhé družstvo se snaží podle zvuku při dopadu dlaní na stůl uhodnout, kdo z hráčů má minci pod rukou. Při větším počtu hráčů může družstvo podle uvážení vedoucího hádat víckrát. V případě, že družstvo uhodne, kde mince je, dostává minci druhé družstvo a kra se opakuje. Vítězí družstvo, které uhodlo víckrát.

Pomůcky:
větší mince - nejlépe pětikoruna

Legenda:
-

5 - -
6 - -
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Na zem, asi 1,5 až 2 metry od startovní čáry, se položí krabice. Od startovní čáry hází hráči do této krabice balíček mariášových karet (po 32 kartách). Vítězí ten, komu se karet podaří do krabice vhodit nejvíc.

Pomůcky:
krabice (nebo koš, kbelík, apod.) a balíček mariášových karet

Legenda:
-

5 - -
3 - -
nelze říct
ve dne